Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer litt på hvor travel arbeidsdag du har? Stresser du hele dagen gjennom hele uka, eller har du tid til å ta ting rolig å fredelig.

Si gjerne og hva du jobber med :)

(jeg er for øvrig student, :oops: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på et kundesenter, og mandag og tirsdag er det helt forferdelig stressende å være på jobb.

Men resten av uka er helt grei.

Skrevet

Jeg er nattevakt på et sykehjem.... og det varierer veldig hvor mye som er å gjøre. Avhengig av om pasientene feks er spesielt syke eller ei, om de er mye våkne eller ikke, om det er noen oppe og vandrer, om noen ringer mye på osv osv osv. Vi har en del faste oppgaver vi utfører, slik som faste tilsyn (runder), og praktiske oppgaver som tøysortering etc. Ofte kan det være rolig lenge, til at det plutselig skjer flere ting på en gang. Stressa? Nei - selv om det kan være hektisk til tider, føler jeg at jeg bevarer roen.

Skrevet

Begge deler...

Det er egentlig en litt vanskelig situasjon jeg er i... Jeg er skolebibliotekar på ett nyoppstartet skolebibliotek, begynte i høst og skal forsøke å få laget et skikkelig bibliotek. Få til alle slag rutiner for alt mulig. Kjøpe inn nye bøker, finne ut hva slags tidsskrifter vi skal abbonere på... Plaste og registrere nye bøker. Få til et opplæringsopplegg så jeg kan få lært elever og lærere til å bruke biblioteket så selvstendig som mulig. Lage bokanmeldelser, hjemmesider, linkesamlinger... Jeg er konstant på etterskudd, det hoper seg opp. Blir helt stressa bare jeg tenker på det nå og...

Samtidig skal jeg forsøke å være tilgjengelig for de som trenger hjelp av meg, så jeg kan liksom ikke låse meg inne på kontoret og se "opptatt" ut, da tørr jo ingen ta kontakt og be om hjelp. En bibliotekar bør jo sitte ved en skranke midt i lokalet og se helt "arbeidsledig" ut for at brukerne skal tørre be opm den hjelpen de trenger...

Skrevet

Hverdagen min er veldig hektisk. Er almennstudent på heltid (VGS), og jobber i tillegg. Utenom at jeg går på skolen fra 8 - 15 hver dag, fortsetter jeg med skolearbeidet straks jeg kommer hjem. Holder som regel på med det til jeg legger meg. Jobbingen skjer heldigvis bare i helgene, og det kunne aldri ha falt meg inn og utvidet arbeidstidene.

Gjest Violetta
Skrevet

Styrer ca. 70 % av det selv, har noe kundebehandling, men det er ikke så mye. Derfor har jeg det så travelt jeg vil ha det, sånn stort sett.

Har en kjempefin arbeidsplass!

Skrevet

Jeg jobber på kontor og har stort sett hektiske dager.

Det skjer noe hele tiden og vi er litt underbemannet. Rekker sjelden å få unna alt arbeidet som skulle vært gjort i løpet av en dag.

Jobber ca 8 1/2 time om dagen i tillegg til arbeid jeg tar med hjem.

Men det er greit, så lenge de andre jobber like hardt og like mye.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jobber i barnehage 3 dager i uka (senvakter) og de dagene føles ganske hektiske, siden jeg på kveldstid på de samme dagene har både aerobic-time og korøvelse. Men det går jo da - og jeg har det ganske rolig de to resterende dagene i uka, så jeg klager ikke! :wink:

Jeg har helt fri i helgene! :D

K

Gjest Leola
Skrevet

Har det veldig rolig på jobben for tiden.

Heldigvis så har jeg begynt kursing til ny jobb - for

rolige dager i lange tiden liker jeg ikke. Det fører til at jeg blir lat og nesten ikke gidder gjøre det jeg skal gjøre engang :ler:

Jeg jobber best under press - først da er jeg skikkelig effektiv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jobber på sykehjem , og jeg føler jeg stresser rundt hver eneste gang jeg er der....blir skikkelig sliten etter en arbeidsdag, emn tiden går fort da..og jeg liker meg ikek innelåst på et kontor...trives best der jeg har anledning til å prate med mennesker...

Skrevet

Jeg jobber ikke, men er student. Hvor travelt jeg har er veldig varierende. De dagene hvor jeg har flere forelesninger om dagen (gjerne fra 9-15/16) føler jeg at jeg har det veldig travelt og må kaste i meg lunsj på en av 15 minutterspausene innimellom. Vanligvis har jeg bare 2-3 timers forelesning per dag, men leser straks jeg kommer hjem. Føler likevel ikke at det er spesielt travelt, for jeg jobber i eget tempo og står fritt til å ta pauser o.l. underveis. Men selv om det ikke er så travelt så har man eksamenstankene og det å komme gjennom pensum hengende over seg til enhver tid, det er veldig stressende i forhold til å jobbe hvor man kan legge fra seg arbeidet ved dagens slutt og ikke tenke mer på det.

Skrevet

Det varierer.

Jeg er leder for rundt 90 personer, og det er både langsiktige og kortsiktige oppgaver i forb med dette.

Styrer stort sett dagen selv, men det kan bli travelt når en har tidsfrister å rekke og samtidig mye møtevirksomhet. Hvis det samtidig skjer ting i organisasjonen som krever handling der og da, blir det marginalt.

Å ikke være redd for å delegere er en forutsetning for å greie denne jobben, og jeg har tre avd.ledere og to kontoransatte som er flinke og effektive.

Jobber i kommunal sektor.

Skrevet

6 dager i uka, fra ti til sju. søndagene er hellige...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobber i barnehage, og synes dagene er hektiske! Synes det er alt for mange barn pr voksen, så dermed føler jeg at jeg får for liten tid til å sette meg ned med hver enkelt og gi dem det lille ekstra. Synes det også er vanskelig om jeg må gå fra noen minutter for feks å ta en telefon e.l. For jeg vet at de andre strever på.

Er ganske så utslitt når jeg kommer hjem, men da er det jo to små gutter som har ventet på mamma'n sin hele dagen... :wink:

Har heldigvis en fridag i uka til å hente meg inn igjen og å ordne ting som husarbeid, handling, helsestasjonsbesøk, lege-, tannelgebesøk, frisør + + +. Eller bare rett og slett kose meg med guttene mine! :sjarmor:

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er lærer. Jobber ikke så lange dager, men det er veldig hektisk, jeg er sliten i både bein og hode etter seks timer med stort sett hyggelige elever. Tror ikke jeg hadde klart meg uten ettermiddagsdubb. :wink:

Skrevet

Dagene varierer mye, men andre er mer stressende enn andre. Som skoleelev så har jeg ofte lange dager, begynner 08.00 og slutter 15.35, med variasjon, slutter noen dager tidligere, andre dager begynner jeg senere. Dessuten har jeg trening, det å rekke toget, komme seg hjem før trening. Deretter dra på trening, spise middag, dusje, legge seg. Så det kan bli stressende, ofte har jeg møter også, og ikke trening, osv. Varierer veldig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt det rimelig stressende tidligere. To jobber - jobbet sent og tidlig, mye ekstra. Hus, hage, to barn. Er proppfull av samvitighet, og vil gjerne bidra der jeg kan.

Begynte på et tidspunkt å kjenne meg sliten, at jeg hadde behov for å roe ned. Forsøkte dette ved å prøve å si nei iblandt, være hjemme når jeg/barna var syke, ikke jobbe ekstra. Men det gikk ikke. Gir du en lillefinger til arb.giver, tar de gjerne hele hånden. Kravene fortsatte og jeg klarte ikke å si nei.

Dette endte med at jeg tidligere i år ble alvorlig syk. Innlagt på intensiv, i koma, var nær ved å miste livet.

Var det verdt det? Nei. En jobb er kun en jobb, uansett hva den går ut på. Ingenting er viktigere enn å pleie seg selv, ha det godt med seg selv. Da kan også dine nærmeste ha det godt med deg. Det finnes inkke noe som er vitkigere enn å leve livet sammen med barna og de andre man er glad i. En jobb er bare en jobb.

Jeg kommer aldri tilbake i full jobb. Nå skal jeg nyte våren i hagen og høre gresset gro. jeg skal sette meg ned og lukte på hver eneste knopp som blomstrer.

Dette er bare en advarsel om hva som kan skje, og et råd om at dere alltid lytter til kroppen deres. Litt stress i perioder opplever vi vel alle sammen, men la det ikke tippe over. Det er ikke verdt det.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg har stort sett en veldig travel dag på jobb. Har et tidspress på meg, og skulle helst utført alle oppgaver litt tidligere hvis allt skulle blitt fornøyd. Arbeidsplassen min er i tillegg underbemannet, og det oppstår daglig uforutsette situasjoner som gjør at enkelte oppgaver krever lenger tid enn først anntatt, og man blir forsinket til neste oppgave.. I tillegg er det mye papir/dataarbeid som man egentlig aldri har tid til, og det blir veldig ofte overtid... Har turnusarbeid, dag, kveld og helg.

Er sykepleier i kommunehelstetjenesten, og "oppgavene" mine er mennesker som skal ha hjelp av ulik slag, så det sier seg selv at oppgavene MÅ utføres og at de aldri kan utsettes til neste dag...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobber som jurist/konsulent/rådgiver i en kommune og jobber utadvendt og "inne" med mangfoldige oppgaver..er ganske fersk i stillingen og skal be om vesentlig høyere lønn pga. lange arbeidsdager (man skal jo ikke slutte jobb kl. 19 i en kommune)..

Er fornøyd med jobben da det er min første og trives bra men pga. omorganisering er det for mye arbeidsoppgaver på en person! Er så sliten når jeg kommer hjem at en skulle tro jeg jobbet i Boston Consulting Group med partner ambisjoner.

Skrevet

Jeg er student. Det kan være ganske avslappende til tider. Du kan liksom styre så mye selv. Men, det er veldig stressende som jeg ser andre her skrive, å ha eksamen hengende over seg. Jeg har heldigvis ikke et så travelt semester nå. Har pga grunnfag fritak fra et fag, og har dermed kun en oppgave og en eksamen å tenke på. Tror jeg må skjerpe meg litt likevel. Må bli litt flinkere til å studere.... :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...