Gå til innhold

Hvis noen spiller i ditt navn og vinner......

Anbefalte innlegg

Skrevet

la oss si at mamma spiller Lotto, spiller også for meg og jeg vinner. bør hun da få en del av gevinsten? bør hun få alt?

Anonymkode: 58f56...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50/50. Gjør du Ikke det er du en dårlig sønn/datter.

Anonymkode: 2deb6...817

Skrevet

50/50

Anonymkode: 3282b...525

Skrevet

50/50

Anonymkode: bf668...dda

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mulig å spille i andres navn.

Anonymkode: cad6b...b3c

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke spille i andres navn. 

Anonymkode: aefc0...4e7

Skrevet

Samboeren kjøper lottokupong registrert på meg støtt og stadig. Kjøper en til hver.

Anonymkode: 79b98...e48

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da bør gevinsten deles likt.

Men trodde ikke det gikk an å spille i andres navn...

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

la oss si at mamma spiller Lotto, spiller også for meg og jeg vinner. bør hun da få en del av gevinsten? bør hun få alt?

Anonymkode: 58f56...848

Nei, alt er ditt etter loven.

Skrevet

Det er da ikke riktig at de deler 50/50 vel? Grådige folk må jeg si. En symbolsk sum fordi en gjorde en tjenesten for å kjøpe vinnerkupong er greit, men aldri i verden om jeg hadde tatt i mot halvparten. Uansett hva summen ble. Om det var ti tusen hadde jeg ikke tatt i mot noe. Det får være måte på. Om moren din har veldig dårlig råd kan du jo dele litt med henne for å være grei da. 

Anonymkode: b5a78...bd6

Skrevet

Dersom man ber en person kjøpe for seg, ser jeg ingen grunn til st det skal deles. Jeg ser forøvrig heller ingen grunn til at man skal få noen til å kjøpe for seg. Slikt gjør man på nettet!

Om noen uoppfordret gir deg et flaxlodd eller en lottokupng, er det en del som vil si det er vanlig å dele.

Skrevet

Det kommer an på situasjonen.

Hvis moren min kjøper en Lottokupong i mitt navn ser jeg på det som akkurat det samme som om hun skulle kjøpt et Flaxlodd og gitt i gave. Da ville jeg også sett på gevinsten som min, og at det er opp til meg om (eller hvordan) jeg vil dele. Hvis gevinsten var stor ville jeg helt sikkert gitt min mor en raus gave, men jeg er også rimelig sikker på at jeg ville beholdt mer enn halvparten selv. 

En annen situasjon, som jeg mener at jeg har lest om, men som jeg ikke finner igjen noe på nå, var en stalker som hadde kjøpt lodd i navnet til den han var sykelig betatt av. Hvis det hadde blitt en stor premie på en slik kupong hadde jeg naturlig nok avstått fra å ta imot gevinsten. En sprø forfølger som forventer at jeg viser min takknemlighet på bestemte måter er det siste jeg ville hatt på nakken, for å si det slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...