Snuppa Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 La denne inn på matsidene, men det passer kanskje bedre her?: Skal om en stund på kokkekurs på Bølgen og Moi på Høvikodden. Her om kvelden slo det meg - hva i all verden har en på seg ved en slik anledning? Ville jo se litt fin ut siden jeg skal på restaurant, men har ikke lyst til hverken å få hetetokter pga varmen på kjøkkenet eller se helt sliten ut i klesveien.......... Noen som har vært med på noe liknende som kan gi noen råd?
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 3. april 2005 #3 Skrevet 3. april 2005 Jeg tror så absolutt ikke det er noe poeng i å bruke en tusenlapp på kokkeuniform for en kveld på kurs. Kle deg i bomull med tanke på varme og evt brannfare. Unngå metallknapper på steder du vet det kan komme til å bli varmt, f.eks ved håndleddene. Unngå også flagrende klær som kan "mistes" i maten evt komme nær gassflammer. Med gode sko, hårstrikk og evt et skaut bør du være vel rusta.
Gjest onyx, i.i. Skrevet 4. april 2005 #5 Skrevet 4. april 2005 Velg en topp med kort eller halvlang arm:) Greit både for varmen og for å unngå å få matsøl på klærne! Bomull er også veldig lurt. Unngå ihvertfall alle typer syntetisk som smelter av varme. Forkle er et must. Velg et som er litt langt og gjerne noe som dekker overkroppen. Strikk og ev et tørkle til hodet kan også være lurt:) Og velg GODE sko! Det blir nok mye gåing og ståing på en slik kveld! Velg også sko som ikke blir glatte. Matsøl på gulvet gir fort blå rumpe:)
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Velg en topp med kort eller halvlang arm:) Greit både for varmen og for å unngå å få matsøl på klærne! Jeg ville gått for langermet som kan brettes eller dras opp. Fettsprut på nakne underarmer er vondt!
Gjest onyx, i.i. Skrevet 4. april 2005 #7 Skrevet 4. april 2005 Min erfaring med lange ermer som er brettet opp er at de alltid sklir ned, så ender man opp med å dra opp ermene og den blir skitten og ekkel. Synes faktisk at fettsprut (noe som i stor grad kan unngås) er et mye mindre problem, men det er sikkert individuelt:)
Snuppa Skrevet 4. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2005 Kokkeuniform blir det iallefall ikke - ville følt meg som han kokken i Muppet Show:-) Topp og sko er vel en sikker greie, er bare litt usikker på hvor stiv linje jeg må kjøre siden vi tross alt skal spise maten i restauranten etterpå.
Catzy Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Ta med pene sko og en jakke (blazer eller cardigan) til selve middagen. Ta en pen topp som kan vaskes eller tåler rens, hvis du får fettflekker på den. Jeg er glad i lag på lag når det kan bli varmt, så en ikke altfor utringet topp med korte ermer vil vel funke når det er aller varmest. Og ta på sko du klarer å stå og gå i i noen timer. Jobbesko på kjøkkenet, ta med sko til restauranten. Misunner deg kokkekurset. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå