AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Jeg sliter økonomisk når jeg bor i Norge siden det er utrolige høye utgifter som må betales. - Kan jeg overleve å betale 15 kr totalt på en dag i måltider? andre forslag til hvilke pris måltider bør ligge på? Målet er at privat økonomen skal kappes betraktelig. hva koster det å bake fire brød selv? Jeg har ikke råd til å ha bil siden bomstasjon spiser veldig mye av privat økonomen i husholdningen(1 person foreløpig), samt drivstoff og bilforsikring. Jeg har ikke råd til å ha bil, bil må selges for at i det hele tatt privat økonomen skal gå opp. Målet med det hele er at jeg skal kunne ha råd til å gjøre viktige fritidsaktiviteter fremover enn at jeg skal være slave ovenfor butikker og kjøpesentre. Målet er at jeg skal kunne få kjøpt tomt og bygd bolig. Inntekt per måned er 22000 kr. Etter at alt er kappet av så er målet at det skal være 15000 kr i overskudd per måned fremover. Det handler om 12 måneder frem i tid. Anonymkode: 5c2b3...0b2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 16. desember 2018 Inntekt på 22 000, spare 15 000 i mnd og SLITER? Skjerp deg.... Anonymkode: 0e545...c9b 62
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Du igjen???? Anonymkode: c9488...7eb 21
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Du kan lage havregrøt til frokost/kvelds og kjøpe 4 kg ris til 40 kr på Rema og tomater på boks til 4 kr, kan lage litt middager av det. Og kjøp deg multivitamin. Kjøp andre matvarer som er strengt nødvendig på tilbud. Poteter er også billig i stor pose ( oppbevares mørkt og holder seg lengre). Brød koster ca 10 kr å lage selv. Anonymkode: 836df...c4e 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan lage havregrøt til frokost/kvelds og kjøpe 4 kg ris til 40 kr på Rema og tomater på boks til 4 kr, kan lage litt middager av det. Og kjøp deg multivitamin. Kjøp andre matvarer som er strengt nødvendig på tilbud. Poteter er også billig i stor pose ( oppbevares mørkt og holder seg lengre). Brød koster ca 10 kr å lage selv. Anonymkode: 836df...c4e takk, er veldig takknemlig for svaret, det betyr mye for meg det rådet du ga meg. Det er livskvaliteten som jeg vil få opp ved å ha fokus på de viktige tingene i livet. Det er mye å måtte ta tak i siden jeg bor alene, og trenger mennesker rundt meg med sine evner som kan bidra til at man gjør riktige valg ovenfor seg selv. Ryddig hjem, planlegge måltider, økonomien som trenges å holde tritt med økonomi, betjene gjeld og bli gjeld fri. Fungerer ris også når man ønsker å gå ned i vekt? Anonymkode: 5c2b3...0b2
VoodooChild Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Målet med det hele er at jeg skal kunne ha råd til å gjøre viktige fritidsaktiviteter fremover enn at jeg skal være slave ovenfor butikker og kjøpesentre. Anonymkode: 5c2b3...0b2 Men, skjønte du ikke fra de to andre trådene du har startet at det å være slave ovenfor kjøpesentre er noe man VELGER å bli? Ikke dra på shopping om du ikke har råd! 19
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Da jeg hadde ekstremt dårlig råd så spiste jeg kun ris og havregrøt, og gikk ned 12 kg på 3 mnd. Men det er jo ikke sunt. Du kan kjøpe tørre linser og bønner på innvandrerbutikker. Det er billig, og bra med protein i. Frossen brokkoli er billig, og first price gulrot er billig. På kiwi får du 4 kg ris til 30 kr. Anonymkode: c0843...f64 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 5 minutter siden, VoodooChild skrev: Men, skjønte du ikke fra de to andre trådene du har startet at det å være slave ovenfor kjøpesentre er noe man VELGER å bli? Ikke dra på shopping om du ikke har råd! jeg skjønner ikke noe ting av hva du sikter til, jeg har en tråd her og det holder for meg. Anonymkode: 5c2b3...0b2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg hadde ekstremt dårlig råd så spiste jeg kun ris og havregrøt, og gikk ned 12 kg på 3 mnd. Men det er jo ikke sunt. Du kan kjøpe tørre linser og bønner på innvandrerbutikker. Det er billig, og bra med protein i. Frossen brokkoli er billig, og first price gulrot er billig. På kiwi får du 4 kg ris til 30 kr. Anonymkode: c0843...f64 jeg skal følge rådet ditt til punkt og prikke. Det er høye kostnader som bidrar til en drastisk beslutning. Jeg er nødt til å kappe av mange ting i livet for at jeg skal kunne håndtere budsjettet mitt. Anonymkode: 5c2b3...0b2
VoodooChild Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg skjønner ikke noe ting av hva du sikter til, jeg har en tråd her og det holder for meg. Anonymkode: 5c2b3...0b2 Du har kanskje bare et innlegg nå, siden den forrige ble stengt.. Ellers kan jeg tipse om appen som heter Mattilbud. Den er veldig kjekk om man har stor fryseboks. Og tilbudsdisker/datovarer på Kiwi og andre butikker. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, VoodooChild skrev: Du har kanskje bare et innlegg nå, siden den forrige ble stengt.. Ellers kan jeg tipse om appen som heter Mattilbud. Den er veldig kjekk om man har stor fryseboks. Og tilbudsdisker/datovarer på Kiwi og andre butikker. denne er åpen, og vet ikke hva som er stengt. app som heter mattilbud? tror du bør svare på spørsmålene jeg stiller istedenfor. Kan man klare med å betale 15 kr for alle måltider på en dag? Anonymkode: 5c2b3...0b2
kvinneguide Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Målet er at jeg skal kunne få kjøpt tomt og bygd bolig. Holder det ikke med en leilighet hvis du bor alene? 9
Mann3030 Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Dropper denne jeg 😛 Endret 16. desember 2018 av Mann3030 10
infectedsopp Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 Da jeg hadde dårlig råd så kjøpte jeg inn en billig stor sekk med ris og billig tomatsaus. Er ikke sikker på hva det koster å bake brød selv, kan gjerne finne oppskrifter på nettet om billig brødbaking.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Holder det ikke med en leilighet hvis du bor alene? god tanke, det holder helt sikkert med en leilighet, så var dette med hobby som jeg har, som jeg ønsker skal bli oppfylt. Har du tips hvor jeg kan kjøpe leilighet? Anonymkode: 5c2b3...0b2
VoodooChild Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: denne er åpen, og vet ikke hva som er stengt. app som heter mattilbud? tror du bør svare på spørsmålene jeg stiller istedenfor. Kan man klare med å betale 15 kr for alle måltider på en dag? Anonymkode: 5c2b3...0b2 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 Akkurat nå, infectedsopp skrev: Da jeg hadde dårlig råd så kjøpte jeg inn en billig stor sekk med ris og billig tomatsaus. Er ikke sikker på hva det koster å bake brød selv, kan gjerne finne oppskrifter på nettet om billig brødbaking. jeg vil være takknemlig for all hjelp. Det er mål at jeg skal drastisk kutte store utgiftposter, samt at matbudsjettet går drastisk ned. Jeg vil ikke tenke på økonomi i min hverdag der jeg tenker at jeg ikke har råd til det eller det. Det ligger vel i kortene at jeg må selge bilen for at den største utgiftsposten skal bli fektet av veie. Har du tips hva jeg kan lage til lunsj? jeg baker gjerne brød om jeg vet at jeg kan lage den. Anonymkode: 5c2b3...0b2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 3 minutter siden, VoodooChild skrev: du kan ikke annet enn å være et troll som vil ødelegge for andre, hvorfor ikke svare på spørsmål jeg stiller istedenfor? Anonymkode: 5c2b3...0b2 1
kvinneguide Skrevet 16. desember 2018 #19 Skrevet 16. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: god tanke, det holder helt sikkert med en leilighet, så var dette med hobby som jeg har, som jeg ønsker skal bli oppfylt. Har du tips hvor jeg kan kjøpe leilighet? Anonymkode: 5c2b3...0b2 Det spørs vel hvor i landet du bor og hva slags hobby du driver med.
VoodooChild Skrevet 16. desember 2018 #20 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: du kan ikke annet enn å være et troll som vil ødelegge for andre, hvorfor ikke svare på spørsmål jeg stiller istedenfor? Anonymkode: 5c2b3...0b2 Jeg kom med et ganske bra tips syns jeg. Har du billig kjøtt/kjøttdeig i frysen, som du kan finne ved hjelp av appen Mattilbud, kan du spe på linse- og rismåltider slik at de metter mer. Det kommer jo helt an på hvordan du ser for deg at du skal handle. Kjøpe store kvantum billig råvarer og lage måltider av, eller gå dag for dag i butikken med 15kr...? Endret 16. desember 2018 av VoodooChild 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå