Gå til innhold

Rimelig dagkrem/fuktighetskrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

..for sensitiv og tørr hud? Har bare dyre produkter nå(ZO, skinceuticals osv), så kunne tenke meg en dagkrem som ikke er altfor dyr siden jeg har tørr og sensitiv hud pga mye retinol og tretinoin. Forslag? La roche posay? Dermalogica? Helst ikke noe med parfyme, c/a-vitamin og annet snacks(har nok av det🤪)

Anonymkode: 58706...d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cerave på boots apotek/ Vitus apotek/ komplettapotek er et veldig bra merke. Det har ceramider som er bra for fuktighet i huden. Jeg tror the ordinary også har en ceramide basert fuktighets krem men med tanke på mengden vil jeg si at cerave er bedre (mer for pengene). Cerave har en tykk krem i potte som skal være bra nå i vinteren, en lotion i 2 forskjellige størrelser og 2 små lotion, en med spf (denne svei i mine øyne) og en annen liten og litt dyrere som er prikk lik den som du får i lotion, men den skal også ha 4-5% niacinamide, vitamin b3. Så da vil jeg heller bare kjøpt den billige store lotion eller kremen i potte. 

Den fra simple er helt simpel og grei, men ikke noe spesiel ekstra, så den passer jo kanskje for deg som ikke trengte det. Jeg har også likt veldig godt Clinique moisture surge, men jeg føler den er mer en sommer krem. 

Skrevet

Kokosolje.

Anonymkode: 77380...6d9

Skrevet

Jeg bruker Nivea Daily Essensials Sensitive Day creme, uten parfyme og slitsomme greier. Den er fuktende og ikke for fet.  Billig er den også. Anbefales 👍🏻 (Bruker nattkremen også, som sminkefjerner om vinteren.) 

Har tørr og kjempesensitiv hud og mange av de apotekmerkenes greier for sensitiv hud tålte jeg ikke, tilogmed de uten parfyme. 

Anonymkode: f8c2e...6ce

Skrevet
5 minutter siden, Tigress skrev:

Helosan. No kidding, funkar kjempebra!

Den bruker jeg som fuktkur om natten de dagene huden trenger litt ekstra. Helt super! 

Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Den bruker jeg som fuktkur om natten de dagene huden trenger litt ekstra. Helt super! 

Eg og. Nett no er eg heime med seriøst rennande nase og er kjempesår. Brukar Helosan heile tida for å hindre at nasen rett og slett ramlar av. Heilt super. Pattesalve er også heilt gull, men den lukta er ganske kraftig, så ikkje heilt ok om ein har sensitiv hud, trur eg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...