vanilje87 Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Min mann er død, og vi har 3 barn, men hun ene er død. Så hva skjer med arven som hun egentlig skulle ha hatt?
Joppeline Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Hun arver ikke når hun er død med mindre hun har livsarvinger (barn, barnebarn, osv), såvidt jeg forstår arveloven § 1 (2). Da deles det likt mellom de to gjenlevende barna deres.
Brunello Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 3 timer siden, vanilje87 skrev: Min mann er død, og vi har 3 barn, men hun ene er død. Så hva skjer med arven som hun egentlig skulle ha hatt? Har det døde barnet barn, vil de arve det sin mor eller far skulle arvet
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 3 timer siden, vanilje87 skrev: Min mann er død, og vi har 3 barn, men hun ene er død. Så hva skjer med arven som hun egentlig skulle ha hatt? Regner med dette barnet ikke har egne barn (livsarvinger), da blir denne "potten" som egentlig ville vært hennes del beregnes som en del av resten av boet og inngår i delingen til deg og de to andre barna. Anonymkode: 0d8c5...a3d
Joppeline Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med dette barnet ikke har egne barn (livsarvinger), da blir denne "potten" som egentlig ville vært hennes del beregnes som en del av resten av boet og inngår i delingen til deg og de to andre barna. Anonymkode: 0d8c5...a3d Delen til ektefelle blir ikke påvirket av dette. Den er uansett 1/4 (evt 4 G om 1/4 av formuen er mindre enn 4 G). Resten deles mellom de gjenlevende barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå