AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Siden mai har jeg i større eller mindre grad vært plaget med smerter i venstre flanke. Smerten har «hovedbase» rett inn fra venstre side, rett over hoftebeinet. Den kan variere fra svak murring til kraftig, konstant smerte. Tidvis har jeg smerter opp mot ribbeinsbuen samt bak i ryggen. Oppsøkte først lege i mai etter at smertene kom som et plutselig «anfall» og ikke ble borte. Alt tydet på nyrestein, og jeg ble henvist til CT. Undersøkelsen viste ingen stein. Over sommeren var jeg ganske bra, men i september fikk jeg på nytt kraftige smerteanfall. Anfallene varer opptil 1 uke, mens tida før og etter er preget av et murrende ubehag (men ikke direkte vondt). Nok en gang henvist til CT urinveier, uten resultat. Også vært til gynekologisk undersøkelse, også uten resultat. Siden smertene har vært til stede i hele høst ble jeg henvist til CT av magen. Der ble det beskrevet noe forstørret milt med uklar (tror det var uttrykket) overflate samt utvidet vene (?) fra lever til milt. Jeg har ikke svaret skriftlig, så det er helt sikkert andre ord jeg burde brukt. Det er tatt haugevis med blodprøver, og alle er helt tipp topp. Ikke noe utslag på infeksjon. Ved støt mot mage på venstre side (i akebakken, et barn som setter seg på fanget osv) gir en kraftig, lynende smerte inn i siden. Legen min har tatt kontakt med både gastromedisiner og hematolog uten at disse har funnet grunn til å ta meg inn. Jeg har derfor fått beskjed om ny ultralydundersøkelse av milt og lever om ett år for å sjekke størrelse, og ellers bare se an. Etter en del smerter siste par ukene begynner jeg nå å bli ganske fortvilet. Noen som har vært borti lignende? Tips til hva jeg kan foreslå for legen? Kjenner så inderlig vel at noe er galt, men jeg føler at jeg stanger hodet litt i veggen. Anonymkode: f4087...485
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Fant du ut av det? Har samme problem. Anonymkode: a7c44...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå