Gå til innhold

Brudgommen og forloveren hans....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det sånn at disse to SKAL ha samme bekledningen?

Har hørt noen si det..

Samboern har veldig lyst på sjakett, men vi kan jo ikke forvente at forloveren hans skal skaffe seg det og ikke har vi råd til å bekoste det for han.

Etter min mening burde det ikke være noe i veien for at forloveren hans kan ha en mørk dress..

Men dersom samboeren min velger smoking, så kan dem begge ha det (vet at forloveren har det)..

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Forloveren til min kjære stiller i mørk dress, og min kjære stiller i kjole og hvitt. Bryr oss ikke om hva som er rett eller riktig, for vi gjør det som vi ønsker. Det er tross alt vår dag :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hm, har ikke hørt om den tradisjonen jeg. Syns jo det blir litt trist hvis ikke gommen din kan ha sjakett fordi forloveren hans ikke har det...

Syns han skal ha det han vil jeg - uavhengig av forloveren. :)

K

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi hadde først tenkt at brudgom, forlover (brudgoms bror), brud og brudgoms far og bruds bror skulle ha sjakett (altså nærmeste fam). Men så var ikke alle så keen på å gå i det. Så da ble vi enige om at bare brudgom skulle ha. Men nå har svigermor sagt at det vil se dumt ut om ikke forlover har sjakett. Men jeg vil at enten bare brudgom eller hele nærmeste familie har, ellers vil det se litt ut som om det er 2 brudgommer...

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom brudgom har sjakett, kan forlover ha smoking eller mørk dress. Det er godt mulig at "reglene" sier at brudgom og forlover skal ha samme antrekk, men bry dere ikke om det. Jeg har vært i ganske mange bryllup de siste årene, og der har forlover hatt smoking eller mørk dress og brudgom har hatt sjakett, kjole og hvitt eller smoking. Velg det dere har mest lyst til. Det viktigste er vel at forlover ikke overgår brudgom.

Gjest Betty Boop
Skrevet

At brudgommen bruker sjakett og forloveren smoking blir vel helt kræsj... Det er to antrekk som ikke skal brukes i samme selskap.

Gjest Madam Felle
Skrevet
At brudgommen bruker sjakett og forloveren smoking blir vel helt kræsj... Det er to antrekk som ikke skal brukes i samme selskap.

Og hvem bestemmer det? Jaja, skal kongen komme, så bør en kanskje tenke litt mer på antrekk, men HERREGUD det er snakk om "vanlige" menneskers valg av klær. Hvem skal kritisere hva de går med? Og hvem tar seg lov til å kritisere?

Skrevet

Syns det fint går an at forlover og brudgom har ulikt antrekk. Bare brudgommen har det fineste :wink:

Min kjære skal ha bunad, og forloveren regner jeg med kommer i mørk dress. Syns det er helt greit.

Syns også at hvis brudeparet "krever" et spesielt antrekk hos forlovere som de ikke har selv, bør brudeparet betale for leie.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i at brudgom har sjakett og forlover har smoking. Min kjære skal ha sjakett og jeg regner med at forloveren hans skal ha smoking eller mørk dress.

Skrevet

min kjære skal ha sjakett, og hans forlover skal ha mørk dress. syns ikke det gjør noe

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg synes helt fint at forloveren kan ha noe annet på seg enn hva brudgommen har, men jeg synes ikke han skal ha smoking hvis brudgommen har sjakett (eller omvendt).

Gjest Anonymous
Skrevet

synes ikke forlover kan ha sjakett hvis ikke brudgommen har det, synes sjaketten er litt for spes. og vil ta litt av "glansen" fra gommen :wink: . Synes det e rveldig fint om Gommen har smoking el kjole og hvitt, og at forloveren har en av delene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...