Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #1 Del Skrevet 16. desember 2018 ....noen tips? Nå har jeg blitt belastet flere hundre igjen og begynner å bli lei. Jeg har selvfølgelig kontaktet dem og alt de sier er at det går an å skru av mobildata, men at den vil skru seg på hvis jeg har ustabilt nett. Så da må jeg sitte å følge med hele tiden når jeg bruker nettet på telefonen, for å se at ikke den har switchet over på OneCall - og da blir den også værende der - den går ikke tilbake etter de to-tre sekundene det tar for nettet å bli stabilt igjen. Utrolig irriterende. Er det sånn med alle abonnement? Telenor gidder jeg ikke for der må jeg betale hver gang jeg bruker Bank-ID, noe jeg gjør ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 16. desember 2018 #2 Del Skrevet 16. desember 2018 Det er vel en innstilling på mobilen? Å bruke mobildata hvis wifi er dårlig. Ihvertfall på min Samsung kan jeg slå av dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #3 Del Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, stan said: Det er vel en innstilling på mobilen? Å bruke mobildata hvis wifi er dårlig. Ihvertfall på min Samsung kan jeg slå av dette. Har iPhone, så det går ikke på min telefon i hvert fall 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Del Skrevet 16. desember 2018 Slår jeg av mobildata på min mobil, slår den seg ikke på før jeg aktivt slår den på. Så er mobilen som styrer det Anonymkode: 2c151...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #5 Del Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Slår jeg av mobildata på min mobil, slår den seg ikke på før jeg aktivt slår den på. Så er mobilen som styrer det Anonymkode: 2c151...332 Igjen, dette skjer ikke på min mobil. Den skrur seg på av seg selv hvis nettet er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #6 Del Skrevet 16. desember 2018 Dette skjermbildet har jeg tatt nå, og den står alltid av, og har gjort siden jeg første gang oppdaget dette i sommer. Så som jeg skriver må det da være OneCall som skrur den på - noe de selv var inne på når jeg kontaktet dem - men BARE hvis nettet ditt er dårlig, sa de. Vel BARE i dag har de belastet meg 60 kroner fordi nettet mitt har vært litt tregt uten at jeg har merket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Del Skrevet 16. desember 2018 Nei, det gjør den ikke. Skru av roaming og alt av mobildata. Anonymkode: bf10e...06a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Del Skrevet 16. desember 2018 3 minutter siden, Freya Sand skrev: Dette skjermbildet har jeg tatt nå, og den står alltid av, og har gjort siden jeg første gang oppdaget dette i sommer. Så som jeg skriver må det da være OneCall som skrur den på - noe de selv var inne på når jeg kontaktet dem - men BARE hvis nettet ditt er dårlig, sa de. Vel BARE i dag har de belastet meg 60 kroner fordi nettet mitt har vært litt tregt uten at jeg har merket det. Det der er ikke «mobildata» Anonymkode: bf10e...06a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Del Skrevet 16. desember 2018 Denne slår du av. Den med runding rundt. Den slår seg ikke på dør du gjør det selv. Anonymkode: 2c151...332 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Del Skrevet 16. desember 2018 Anonymkode: bf10e...06a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #11 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Frem til dere svarer på det jeg spør om holder det kjenner jeg. Takk for meg. Endret 16. desember 2018 av Freya Sand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 16. desember 2018 #12 Del Skrevet 16. desember 2018 16 minutter siden, Freya Sand skrev: Har iPhone, så det går ikke på min telefon i hvert fall 😕 Da kan det tenkes at det er en feature og ikke en feil. Kostnadene kan jo raskt føre til at det rimeligste er å skifte både mobil og selskap. Kanskje dette kan hjelpe : Skaff deg oversikt I iOS versjon 9.3 innførte Apple muligheten til å se hvor mye data funksjonen faktisk har brukt – for vår egen del var det ikke mye, bare 11,6 MB siden i fjor høst. I stedet for å skru av Wi-Fi-støttefunksjonen for alle apper, kan det være en bedre løsning for mange å forhindre enkelte apper fra å bruke mobildata – for eksempel video-apper som lett bruker mye data. På iPhone finner du en potensielt lang liste over apper i Innstillinger > Mobildata, der du kan skru av muligheten for å bruke mobildata for hver enkelt app. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #13 Del Skrevet 16. desember 2018 One call kan ikke slå på mobuldata på din mobil. Sånn er det bare, er din mobil som styrer ser, ikke ditt simkort. Anonymkode: 2c151...332 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Del Skrevet 16. desember 2018 Selv om du slår av mobildata på iPhone, kan apper aktivere det igjen. Du må slå av mobildata for alle apper Anonymkode: e3619...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #15 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 11 minutter siden, stan said: Da kan det tenkes at det er en feature og ikke en feil. Kostnadene kan jo raskt føre til at det rimeligste er å skifte både mobil og selskap. Kanskje dette kan hjelpe : Skaff deg oversikt I iOS versjon 9.3 innførte Apple muligheten til å se hvor mye data funksjonen faktisk har brukt – for vår egen del var det ikke mye, bare 11,6 MB siden i fjor høst. I stedet for å skru av Wi-Fi-støttefunksjonen for alle apper, kan det være en bedre løsning for mange å forhindre enkelte apper fra å bruke mobildata – for eksempel video-apper som lett bruker mye data. På iPhone finner du en potensielt lang liste over apper i Innstillinger > Mobildata, der du kan skru av muligheten for å bruke mobildata for hver enkelt app. Dette var nyttig. Takk. For det skjer jo stort sett når jeg bruker spillapper - eller podcaster. Som i sommer da jeg solte meg i hagen. Vanligvis greit med nett der, men litt ustabilt i løpet av dagen, så så plutselig ble jeg belastet en del, og da svarte OneCall det jeg skriver over, at den ville skru seg av og på av seg selv. Endret 16. desember 2018 av Freya Sand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #16 Del Skrevet 16. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Denne slår du av. Den med runding rundt. Den slår seg ikke på dør du gjør det selv. Anonymkode: 2c151...332 Dette er et annet sted enn OneCall viste meg til, virket jo da som de nesten VILLE jeg skulle belastes, for jeg fikk kun beskjed om å skru av WiFi-hjelp (se bilde). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #17 Del Skrevet 16. desember 2018 14 minutter siden, Freya Sand skrev: Dette er et annet sted enn OneCall viste meg til, virket jo da som de nesten VILLE jeg skulle belastes, for jeg fikk kun beskjed om å skru av WiFi-hjelp (se bilde). Klart de vil tjene penger. Men uansett styrer de ikke din telefon og dine apper eller mobildata. Anonymkode: 2c151...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #18 Del Skrevet 16. desember 2018 Misforståelse kanskje?? De har nok snakket om funksjonen wifi- hjelp, men denne fungerer ikke om du skrur av mobildata slik noen viste her lengre oppe... Du styrer selv om mobilen skal bruke mobildata/internett eller ikke. Onecall pleier å ha god kundeservice etter min erfaring, så dette er non en misforståelse dere imellom... Anonymkode: 52094...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #19 Del Skrevet 16. desember 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Misforståelse kanskje?? De har nok snakket om funksjonen wifi- hjelp, men denne fungerer ikke om du skrur av mobildata slik noen viste her lengre oppe... Du styrer selv om mobilen skal bruke mobildata/internett eller ikke. Onecall pleier å ha god kundeservice etter min erfaring, så dette er non en misforståelse dere imellom... Anonymkode: 52094...74c Det var nok ingen misforståelse. For vi gikk igjennom det og han fortalte hvor jeg skulle gå for å skru av mobildata, samtidig som han la til at jeg da ville bli trukket hvis nettet mitt var svakt. Fint at du har god erfaring med OneCall, noe jeg ikke har hatt. Å trekke meg flere tusenlapper siden i sommer, å vite om det, er alt annet en god kundeservice. Har også henvendt meg til de tidligere, og da var det en annen kundebehandler som sa nøyaktig det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freya Sand Skrevet 16. desember 2018 #20 Del Skrevet 16. desember 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Klart de vil tjene penger. Men uansett styrer de ikke din telefon og dine apper eller mobildata. Anonymkode: 2c151...332 Leser du det som står gjennom tråden her så jo, da vil jeg si de styrer det, siden de forteller meg at det ikke går an å skru av mobildata helt, at jeg må regne med å bli trukket når nettet mitt er svakt. Nå som jeg derimot har fått skrudd av mobildata på RIKTIG sted, tenker da ikke jeg heller at de kan gå inn på min telefon. Men de kan derimot gi kunder inntrykk av at de ikke går an å skru av, som de gjorde i mitt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå