Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Har plagdes endel med stoffskiftet og mistet ganske mye hår når jeg hadde får høyt stoffskifte. I en periode begynte det å vokse ut igjen, men nå forsvinner håret mitt! Stoffskiftet er altfor lavt så det har nok noe med det å gjøre. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre at jeg blir hårløs?
Gjest Starya Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Har lavt stoffskifte selv, og en hårmanke som blir stadig tynnere. Har nettopp måttet øke thyroxin-dosen, og håper det hjelper. Også knasker jeg B-vitamin.
Jully Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Jeg mister øyevipper, jeg... Kan bare gni litt i øyelokkene, og plutselig har jeg mistet noen til... Håper jeg bare holder på å "bytte de ut" mot nye, ellers blir jeg øyevippløs snart... Har hørt at det hjelper veldig godt med en skje maltekstrakt (på glasss) hver dag. Det skal være bra for både hår og negler. Den er rik på B-vitaminer, så det kan være noe i det... Kjenner en som har prøvd det, og etter et glass merket hun visst forskjellen... Har ikke akkurat studert håret hennes, men det så ihvertfall glansfullt og sunt ut..
Tulipan Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 Dette kjenner jeg meg igjen i. Har ikke lavt stoffskifte, men en form for immunsvikt som gjør at immunforsvaret mitt går til angrep på mine egne hårceller. Dette fører til at jeg til tider får hårløse områder på hodet. Ganske pinlig å plutselig oppdage at manomtrent over natten har utviklet "måne" Var hos hudlege ved Ullevål Sykehus. Der fikk jeg noe som heter Dermovat. Dette er en steriod. Dette fås på resept. Finnes i bla i ett middel som smøres på hodebunnen på de aktuelle stedene. Jeg har erfart at ved stress både fysisk og spessielt psykisk så mister jeg så mye hår at det egentlig ikke skule vært mulig. Mitt råd: B-vitaminer, prøve å ikke stresse så alt for mye og mulig få en resept av legen din på Dermovat. Den lukter fy som ...., men helper ( i allefall meg =
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå