Gå til innhold

Hvor på Gran Canaria er det varmt i månedsskiftet desember/januar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Ja, som tittelen sier så lurer jeg på hvor på Granca det er varmt nok til å ligge ute og sole seg og kanskje bade hvis vi reiser i romjula og tenker å være der i et par uker. I følge yr.no er det store variasjoner på temperaturen, men jeg er virkelig ikke kjent der og trenger tips. Vil gjerne bli brun og 😂

Helt egentlig ønsker jeg å reise til Thailand for varmens skyld, men jeg er gravid i 8. uke og har lest at det ikke anbefales pga Zika. Derfor utgår også Kapp Verde 😕

Hilsen reisesyk

Anonymkode: 280a9...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sør på øya, Puerto Rico eller i nærheten. 

Nok sol til å bli brun, men neppe varmt nok i sjøen til mer enn en dukkert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puerto Rico har det beste været på denne tiden av året. Så der skal du nok få solt deg en del. Men vannet er ikke veldig varmt, jeg bader der på den tiden. Men noen synes det er litt kjølig.

Anonymkode: 067e6...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig risky business å reise dit mtp vær? Er jo ganske redd for at det bare blir dårlig, og at vi kaster bort mye penger. Er forøvrig fra det kalde nord, så litt kjølig badevann går bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. desember 2018 den 19.43, stan skrev:

Sør på øya, Puerto Rico eller i nærheten. 

Nok sol til å bli brun, men neppe varmt nok i sjøen til mer enn en dukkert. 

Signerer denne. Dere vil nok få en fin temperatur i forhold til hva som er i Norge akkurat da, men neppe full sommer slik mange tror. Vi har vært der flere ganger på vinteren og har opplevd det meste av vær. Stort sett har det vært litt over 20 gr, og i en lun krok kan man godt ligge i bikini. Vi har droppet stranden ofte pga av at det er mer vindstille å ligge ved hotellet. Har badet, men syntes det var kaldt, men her er ikke jeg den mest pålitlige da jeg ikke liker å bade før det er 23-24 gr i vannet hehe. 

Anonymkode: 7e9d6...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.12.2018 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Ja, som tittelen sier så lurer jeg på hvor på Granca det er varmt nok til å ligge ute og sole seg og kanskje bade hvis vi reiser i romjula og tenker å være der i et par uker. I følge yr.no er det store variasjoner på temperaturen, men jeg er virkelig ikke kjent der og trenger tips. Vil gjerne bli brun og 😂

Helt egentlig ønsker jeg å reise til Thailand for varmens skyld, men jeg er gravid i 8. uke og har lest at det ikke anbefales pga Zika. Derfor utgår også Kapp Verde 😕

Hilsen reisesyk

Fra Maspalomas og oppover/nordover  sørvestkysten. 

Men det er vinter på G C også nå. Å sole deg utendørs kan bli en kald fornøyelse frem til februar. Du kan også risikere å møte på regn i mengder på denne tiden. 

Samtidig så kan du finne lune solkroker og værr heldig med været. 

Ser en er ute og reklamerer for P R, men der er det faktisk ofte mer skyer enn lenger sør.

Anonymkode: d378b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stan skrev:

Finn et hotell med oppvarmet basseng, så blir det nok bading likevel. 

Oppvarmet basseng betyr gjerne 20 grader, max 21 grader. Å varme opp koster mye så bare de store og virkelig dyre hotellene varmer opp bassengene. Man skal og være obs på renhold av bassengene. De fleste fastboende og andre godt kjente bader ikke i bassengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Er det veldig risky business å reise dit mtp vær? Er jo ganske redd for at det bare blir dårlig, og at vi kaster bort mye penger. Er forøvrig fra det kalde nord, så litt kjølig badevann går bra 🙂

Det er feil årstid på Kanariøyene om du primært vil bade og ligge og sole deg. Men med lett normal påkledning er temperaturen riktig behagelig, og øyene kan anbefales på det varmeste om du kan tenke deg å gjøre andre ting der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år så har det vært en uvanlig varm vinter på alle Kanariøyene, jeg bor 700 meter over havet på en av naboøyene og det har vært opp i 25° i skyggen flere uker på rad så det kan bli varmt i mellomjula.

Nå er det også meldt kraftig calima fremover så hvis du reagerer på støv eller har problemer med luftveiene er det ikke anbefalt å reise hit nå. 

Anonymkode: 81433...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Vi bestemte oss for å ikke reise, siden vi føler risken blir for stol ift pengebruk. 

Vi får vente til sommeren istedet ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Hilsen reisesyk

Puerto Rico er den varmeste plassen på GC :) 

Anonymkode: 2bd5a...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.12.2018 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Oppvarmet basseng betyr gjerne 20 grader, max 21 grader. Å varme opp koster mye så bare de store og virkelig dyre hotellene varmer opp bassengene. Man skal og være obs på renhold av bassengene. De fleste fastboende og andre godt kjente bader ikke i bassengene. 

Herregud :rolleyes:  De fastboende bader ikke i bassengene fordi de er forbeholdt hotellenes gjester. De fastboende bor ikke på hotell....  Tror heller ikke renhold i bassengene er så mye å bekymre seg for. De finnes pga turisme, og 100.000 nordmenn bader i dem hvert år ;)  Tor vi hadde lest om det i avisene hvis det var forbundet med fare....   (Av og til kan det helt sikkert forekomme diverse bakterieutbrudd e.l. som berører badevannet, men det kan jo skje i Norge også)

Anonymkode: 538d5...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Hilsen reisesyk

Var på GC (Arguinegin) i begynnelsen av Desember. Hadde 25-30 grader hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange svarer veeeldig negativt her. Har selv akkurat kommet tilbake fra en uke på Tenerife. 23-25 grader hver dag, ikke en sky og tilnærmet vindstille. Har vært flere ganger på Gran Canaria i desember også. Selvsagt kan man ha litt uflaks og oppleve noen dager med mye vind, men generelt så er det norsk sommervær og ikke noe problem å ligge i bikini.

Anonymkode: e463e...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...