AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Er det fler der ute som har familie som er psykisk syke? Jeg som har en kjent epilepsi syns at dette kan være triggene, og vil derfor prøve å skåne meg så mye som mulig. har en svigermor med panikkangst og det som kalles GAD og GAD er arvelig så mannen min har det og, de er hele tiden på vakt etter hvordan folk er å beskymrer seg mye unødvendig. Nå skal de i begravelse til bestemora til mannen min på onsdag, det er mye uro rundt dette og jeg må hele tiden ta mer keppra ( epilepsi medisiner fof å holde den i sjakk) er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? svigermor er ikke god i hode, mannen min lurte på om min far kunne hente ett skrivebord for han som står hos svigermora mi, min far sa ja og var klar til å kjøre, men da klikka svigermor og sa at dette er ikke aktuelt, det værste av alt jeg hadde ikke noe med dette å gjøre. For meg med epilepsi så er det viktig med regelmessig liv, faste rutiner og en rolig og avbalansert hverdag. De i familien vet om sykdommen men tar ikke hensyn pga de er enten uoppmerksome eller ikke tenker over det. Kællen mener jeg skal ta hele huset på onsdag da han skal i begravelse men det har jeg ikke helse til og han vet jeg er 100% ufør. Hvordan kan jeg skåne meg for alt dette? tar i mot alle tips med ett stort takk, da jeg ikke vil bli syk av epilepsi igjen nå som jeg har vært anfallfri siden 1998 og har lappen og alt, og bor langt inne i skogen å må kjøre bil uansett hvor vi skal. Så jeg vil gjerne ha tips som kan skåne meg og min epilepsi mot dette. Takker for svar Anonymkode: cb7e5...e3e
Elefantenirommet Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Dette synes jeg var litt rotete framstilt. Men tror alt koker ned til at du må sette tydelige grenser for deg selv. Vanskelig å forandre andre, men si fra på en høflig og bestemt måte til de som trenger beskjed, og legg livet ellers til rette selv.
Pianist Skrevet 17. desember 2018 #3 Skrevet 17. desember 2018 Ja det kan være, har litt skrivevansker pga epilepsien. Men jeg syns det er slitsomt å leve med to psykisk syke og lurer på hva jeg skal gjøre. De går utover sykdommen min. De var ikke åpne om det da jeg møtte han, først da vi ble gift at jeg fikk vite det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #4 Skrevet 17. desember 2018 7 minutter siden, Pianist skrev: Ja det kan være, har litt skrivevansker pga epilepsien. Men jeg syns det er slitsomt å leve med to psykisk syke og lurer på hva jeg skal gjøre. De går utover sykdommen min. De var ikke åpne om det da jeg møtte han, først da vi ble gift at jeg fikk vite det. Du må vel ha merket det før dere ble gift om det er et så stort problem nå? Anonymkode: d935b...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå