Gå til innhold

Hva kan man gjøre i Reykjavik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og jeg skal til Reykjavik en langhelg i februar og lurer på om noen har noen tips til hva man kan gjøre der. Ikke noe som er alt for kostbart. Det eneste jeg vet til nå er at jeg definitivt skal besøke den blå lagunen (tar gjerne imot tips om dette også dersom noen har det)

Har lest litt om nordlys, men her skal man vel være heldig med været for å se noe? 

Anonymkode: cac01...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blå lagune er en turist-rip-off, men star på lista hos de fleste.  Det er en drøy time i bil fra Reykjavik dit.

Golden Circle er turen til Thingvellir, Geysir og Gullfoss (evt med en tur innom et vulkankrater).  Anbefales.

Vil dere se mye anbefaler jeg å leie bil og kjøre på egen hånd fremfor bussturer. 

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Lei bil og kjør golden circle. Stopp evt innom secret lagoon på den turen i stedet for blue lagoon. Google litt om området sør for Reykjavik hvis dere vil oppleve spennende natur, krever bil.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Lagunen er ok å ha opplevd, bestill eventuelt massasje også og legg det kanskje inn som siste stopp før dere drar hjem - om mulig? Så kan dere dra avslappet til flyet :) Bestill i så fall i grei tid, alt var fullbooket da vi var der og trodde vi kunne bare bestille ved ankomst....

Anbefaler som den over og leie bil - se Reykholt, Thingvellir etc. Her er litt om hvordan jeg gjorde det, er endel år siden med geysirer og dets like er der jo fremdeles ;)

http://alltidreiseklar.no/se-roadtrip-pa-island/

Endret av Alltidpånett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...