AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Hei, jeg trenger råd. Kort fortalt. Møtte samboeren min for 1,5 år siden. Han er fire år eldre enn meg, kjekk, kommer godt overens med vennene mine og familien min, bra jobb, smart, snill. Men - jeg føler meg fanget. Jeg har aldri fått den «hodestups forelsket»-følelsen, det har aldri kriblet i magen. Jeg er redd jeg har «tatt til takke» med at dette er sånn det skal være... han er jo en skikkelig bra fyr, og kjærlighet føles jo ikke på samme måte som forelskelse? Men jeg er ikke lykkelig. Nå har vi kjøpt leilighet sammen og jeg tar meg selv i å Google «hvordan komme seg ut av forhold». Vi er i begynnelsen av 30-årene. Jeg får så dårlig samvittighet av å tenke disse tankene. At jeg ikke vil være sammen med han. Vi har det bra utad og alle rundt meg liker han så godt, føler jeg er utakknemlig som sitter med klump i magen. Hele meg skriker at dette er feil. Er bare så redd for at det er feil det også.. Anonymkode: 965a1...54b
Gjest lonelyheart Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Skjønner det ikke er enkelt, men du må være ærlig mot ham, og ikke minst, deg selv.
Era Vulgaris Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Hvorfor i alle dager kjøpte du leilighet med han når du føler det sånn? Tenk å være så feig at man kompliserer situasjonen til de grader, både praktisk, økonomisk og følelsesmessig, i stedet for å være ærlig og gå. Flytt ut, han fortjener bedre. 9
Ella Ellefantella Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Si det! Ikke vent til dere sitter der med barn! Du vet det kommer, og jo før jo bedre! 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Så du bruker han bare. Anonymkode: e448b...ebd
Virrevirrevapp Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Gå fra ham. Dette blir for dumt. Du kan jo ikke leve med en fyr du ikke har ordentlige følelser for. Neste gang får du vente til du møter en mann DU liker, ikke bare en som ser bra ut på papiret.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Men er du fanga i straumen? Anonymkode: 81b13...9f6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Men husk at forelskelse foranderer seg og blir annerledes. Det må ikkje storme for å vare Anonymkode: 2dbe5...1b0
Virrevirrevapp Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men husk at forelskelse foranderer seg og blir annerledes. Det må ikkje storme for å vare Anonymkode: 2dbe5...1b0 Nei, men når man er møkk lei og rømningsklar mens andre er nyforelska er det noe feil med forholdet eller en sjøl. 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Vært i sånne forhold, og jeg råder deg til å avslutte forholdet. Jo før, jo bedre. Er i et forhold nå, hvor alle følelser er på plass, og jeg faktisk ser en fremtid med denne personen og gleder meg! DET er en god følelse. Anonymkode: b1dc2...17d 1
Gjest supernova_87 Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 Du skriver "er bare så redd for at det er feil det også", hva mener du med det? Hvilken grunn har du til å tvile på din egen magefølelse? Enten les om Relationship OCD. Ellers er det vel ganske tydelig at dette ikke er liv laga. Om man Googler for å finne ut hvordan man skal komme ut av et forhold er det ganske tydelig at man bør ut av det forholdet fort som svint.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, Era Vulgaris skrev: Hvorfor i alle dager kjøpte du leilighet med han når du føler det sånn? Tenk å være så feig at man kompliserer situasjonen til de grader, både praktisk, økonomisk og følelsesmessig, i stedet for å være ærlig og gå. Flytt ut, han fortjener bedre. TS. Oi.. du er tydeligvis et overmenneske selv? Livet er komplisert. Og ja, kanskje han fortjener bedre - men i hans øyne p.t. så går dette fint og vi har det bra. Jeg lever i om jeg skal jobbe med meg selv og med han for å få dette til å fungere for meg også, eller om jeg skal gå. Derfor spør jeg om råd. Fordi jeg tørr å si at jeg ikke har kontroll på dette, på følelsene mine, på livet. For the record: jeg kjøpe leilighet med han fordi jeg ville satse, fordi jeg ønsker at dette skal fungere - men jeg føler meg kvalt og fanget og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg syns ikke jeg er et grusomt menneske og at «han fortjener bedre» av den grunn. Alle mennesker står i slike kriser noen ganger. Noen ganger går det veien, andre ikke. Anonymkode: 965a1...54b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 4 minutter siden, Rainstorm skrev: Du skriver "er bare så redd for at det er feil det også", hva mener du med det? Hvilken grunn har du til å tvile på din egen magefølelse? Enten les om Relationship OCD. Ellers er det vel ganske tydelig at dette ikke er liv laga. Om man Googler for å finne ut hvordan man skal komme ut av et forhold er det ganske tydelig at man bør ut av det forholdet fort som svint. Ts. Ja, jeg er nok en berg og dalbane følelsesmessig. Og må vel snart innse at jeg ikke skåner ved å bli. Takk. Anonymkode: 965a1...54b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært i sånne forhold, og jeg råder deg til å avslutte forholdet. Jo før, jo bedre. Er i et forhold nå, hvor alle følelser er på plass, og jeg faktisk ser en fremtid med denne personen og gleder meg! DET er en god følelse. Anonymkode: b1dc2...17d Ts. Så bra for deg det gjør meg glad å lese! Anonymkode: 965a1...54b
Gjest supernova_87 Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts. Ja, jeg er nok en berg og dalbane følelsesmessig. Og må vel snart innse at jeg ikke skåner ved å bli. Takk. Anonymkode: 965a1...54b Det høres jo forferdelig ut å kjenne det som at man blir kvalt sammen med den man er ment å elske. Skjønner at det er en fortvilende situasjon å ha kommet i, mtp at dere har kjøpt leilighet sammen og satset. Kan det handle om at du ikke får nok alenetid osv? Eller er det bare at du ikke liker ham på den måten? Uansett så synes jeg du skal lytte til hva du selv trenger og ikke hva du føler du skylder ham. Du skriver at du vurderer å jobbe med deg selv, og det må du jo gjerne gjøre, men fordi du SELV ser at du trenger det og sliter med ting, og ikke fordi du for enhver pris skal komme til konklusjonen om å "tåle" forholdet deres. Da gjør du verken deg selv eller ham en tjeneste.
Perle Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 For Guds skyld ikke bli gravid og gjør det slutt. Dette ender jo med brudd alikevel. Du har tid nok til å leve litt og til å finns en mann du begjærer og siden stifte å familie med. Det er ikke holdbart å være sammen med en mann fordi han er «snill», og fordi du ikke har nien «god nok grunn» for å slå opp. Man er ikke sammen og får barn med noen fordi de er trivelige. Dette er derfor man har VENNNER. I den tredje verden forstår jeg at sikkerhet trumfer lyst, men dette er ikke relevant ditt tilfelle. At familien din og «alle andre» forventer at dere er sammen er ikke ikke gyldig grunn! Ikke hele lånet og banken. Du lever én gang. Din partner bør være en du er tiltrukket av og respekterer. Ikke kast bort tiden din! (Jeg snakker av erfaring) 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 7 minutter siden, Perle skrev: For Guds skyld ikke bli gravid og gjør det slutt. Dette ender jo med brudd alikevel. Du har tid nok til å leve litt og til å finns en mann du begjærer og siden stifte å familie med. Det er ikke holdbart å være sammen med en mann fordi han er «snill», og fordi du ikke har nien «god nok grunn» for å slå opp. Man er ikke sammen og får barn med noen fordi de er trivelige. Dette er derfor man har VENNNER. I den tredje verden forstår jeg at sikkerhet trumfer lyst, men dette er ikke relevant ditt tilfelle. At familien din og «alle andre» forventer at dere er sammen er ikke ikke gyldig grunn! Ikke hele lånet og banken. Du lever én gang. Din partner bør være en du er tiltrukket av og respekterer. Ikke kast bort tiden din! (Jeg snakker av erfaring) Ts. Hei, takk for klok tilbakemelding! Anonymkode: 965a1...54b 1
Perle Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts. Hei, takk for klok tilbakemelding! Anonymkode: 965a1...54b Bra du ikke ble sur. Jeg mener ikke å være så «bastant» og «krass», men jeg vet hvor «blind» man blir. Zoom, ut å se det hele bildet! Du har ca 50 år igjen å leve. 15 av de fertile. Jeg var samme n med min eks fra jeg var 16 til 28. Jada, Biler, hester, hus hund og alt. Jeg var aldri forelsket, men hadde heller ingen grunn for å slå opp. Jeg bare dyrket mine egne hobby’er og hadde sex fordi det var en del av «pakken». Det ble slutt. Takk Gud! Etter dette ble jeg forelsket i en helt annerledes ny mann. Vi har nå bodd sammen i seks år og jeg har til min store forferdelse blitt babysyk(!) 😅 Hva familen din og «folk» tenker er irrelevant. De bryr seg ikke så mye som du tror. Om du hadde gjort det slutt og funnet en ny hadde likeglade. Folk generelt bryr seg, prater, tror og tenker mye mindre om oss enn vi selv tror. Nå er du som du skriver, «fanget». -Noe som er helt bortkastet. Alt du gjør i fremtiden vil dreie seg om «å holde ut» til de fremtidige barna deres er store nok. Det er ikke verdt det. 💞 Endret 17. desember 2018 av Perle 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #19 Skrevet 16. desember 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Oi.. du er tydeligvis et overmenneske selv? Livet er komplisert. Og ja, kanskje han fortjener bedre - men i hans øyne p.t. så går dette fint og vi har det bra. Jeg lever i om jeg skal jobbe med meg selv og med han for å få dette til å fungere for meg også, eller om jeg skal gå. Derfor spør jeg om råd. Fordi jeg tørr å si at jeg ikke har kontroll på dette, på følelsene mine, på livet. For the record: jeg kjøpe leilighet med han fordi jeg ville satse, fordi jeg ønsker at dette skal fungere - men jeg føler meg kvalt og fanget og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg syns ikke jeg er et grusomt menneske og at «han fortjener bedre» av den grunn. Alle mennesker står i slike kriser noen ganger. Noen ganger går det veien, andre ikke. Anonymkode: 965a1...54b Hva vet han om disse tankene dine? Er du ærlig med deg selv om disse tankene eller også med ham? Ville han tenkt at dette var et bra og fint forhold om han visste at du tenker som du gjør? Du må finne ut hva som er problemet. Du er ikke lykkelig. Du ser ikke opp til ham. Du elsker ham ikke. Magefølelsen din forteller deg at dette er feil. Fortjener han en dame som ikke elsker ham? Jeg mener ikke at du er et grusomt mennesker. Men han fortjener ærlighet. Anonymkode: 098ba...91e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå