Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet at man får dekket reise til sykehus av trygdekontor.

Var på sykehuset nå med min datter på ø.hjelp,og kort fortalt måtte vi opp og ned i alt fire ganger,tur retur. Får man da dekket alle turene eller bare de pasienten var med på??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er å ringe Trygdekontoret. Da får du korrekt svar med en gang. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gjordt det man de kunne ikke svare meg på det......

De skulle undersøke det å ringe meg tilbake, men det var tre dager siden.. Ringte å purra nå men de viste det ikke enda!!!! Skulle ønske det gikk ann å bytte trygdekontor jeg.. Får aldri noe svar på noen ting på mitt kontor.

Skrevet

Kusina mi lå akkurat inne på Riksen. Hun er under 18 og da fikk tatnta mi dekket turen dit på innleggelsesdagen av trygdekontoret.

De andre reisene måtte hun betale selv. Skulle hun hatt de dekket er det sykehuset som skulle betale de fikk hun beskjed om da må de på sykehuset mene at det er kjempenødvendig at foreldre er der hos barna sine eller at de kan klare seg selv.

Og ettersom det er ganske stram økonomi på sykehusene og kusina mi er 17 og hadde bare en vanlig operasjon fikk de ikke det innvilga.

Håper dette er til hjelp.

Du kan jo ringe et annet trygdekontor å spørre om reglene da. De er jo de samme.

Eller så er det jo sosionomer eller lignende tilknytta barneavdelingen på sykehuset som vet om foreldres rettigheter til å få dekt slik.

Gjest Madeline
Skrevet

Har barnet noen forsikring? Da min nevø ble skadet i en ulykke fikk foreldrene dekt alle turene tur/retur sykehuset i den tiden han lå der + at foreldrene fikk dekt tapt inntekt. Men min nevø hadde forsikring. Det utgjorde mange tusen kr. tilsammen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vet at man får dekket reise til sykehus av trygdekontor.

Var på sykehuset nå med min datter på ø.hjelp,og kort fortalt måtte vi opp og ned i alt fire ganger,tur retur. Får man da dekket alle turene eller bare de pasienten var med på??

Du må ha dokumentasjon fra lege at taxi var nødvendig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Firkantete regler. Jeg tok taxi midt på natten med mitt barn. Beordret av lege. Ø innleggelse. Tur til flere hundre kroner.

Har ikke bil, men det går tog dit, men det går jo ikke på natten.

Fikk skriv fra legen at taxi var nødvendig pga barnets helsetilstand og jeg måtte være der.

Han skrev at tilstanden ble bra på morgenen(før togtid)

og valgte da og sende mor hjem pga andre småbarn.

Gikk på t.kontor med regningen. Blankt avslag. Fikk dekt bussbill.-egenandel.

det går jo ikke buss, sa jeg.

Slik er reglene sa hun, men hotell kunne jeg fått dekket.

Gjest gjesten
Skrevet

Kom til å tenke på en situasjon vi var oppe i ganske nylig. Kone skulle følge sin mann til sykehus for øyeblikkelig hjelp/ innleggelse, og i følge legen skulle kona følge sin mann, men måtte komme etter i rutefly. Mannen ble fløyet i ambulansehelikopter og det var ikke plass til henne der.

Alle konas utgifter skulle bli dekket jfr legen, men søknad måtte rettes direkte til sykehuset (Helse Øst?). Trygdekontoret var særs lite behjelpelig angående hvordan de skulle gå frem. Etter sykehusreformen kom det endel endringer i folketrygdloven angående betaling for følge og hvem som utbetaler. Mange trygdekontor som ikke har klart å følge med i regelverket (og generelt er dårlige på det rent juridiske).

Skrevet
Det beste rådet jeg kan gi deg er å ringe Trygdekontoret. Da får du korrekt svar med en gang. :)

Dette er VELDIG mange ganger ikke tilfellet. Svært mange kan ikke jobben sin særlig godt... eller de gidder ikke lete fram og finne de regler som gir best hjelp til brukere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...