AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Eller er det altfor likt Norge/Oslo? Vil det føles som å være i Bergen, Oslo, Trondheim osv.. bortsett fra at Stockholm er en større by? Hvordan er Stockholm sammenlignet med andre europeiske storbyer som f.eks Berlin, Paris, Roma osv....? Anonymkode: 11ccb...eb3
Gjest IommI Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Har vært i Stockholm, men jeg liker Göteborg mye bedre. Hvis du liker storbyer er Stockholm verdt et besøk. Endret 16. desember 2018 av IommI
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Akkurat nå, IommI skrev: Har vært i Stockholm, men jeg liker Göteborg mye bedre. Kan du si litt hvorfor du liker Gøteborg bedre enn Stockholm? Og hvordan er Stockholm sammenlignet med andre europeiske storbyer? Anonymkode: 11ccb...eb3
Gjest IommI Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du si litt hvorfor du liker Gøteborg bedre enn Stockholm? Og hvordan er Stockholm sammenlignet med andre europeiske storbyer? Anonymkode: 11ccb...eb3 Det er sikkert femten år siden jeg var i Stockholm, og jeg har kun vært der èn gang. Men jeg har vært en del ganger i Göteborg, er bedre kjent der. Det er sikkert derfor. Da jeg bodde i Østfold, dro jeg ofte til Göteborg. Og jeg liker Liseberg mye bedre enn Tusenfryd.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, IommI skrev: Det er sikkert femten år siden jeg var i Stockholm, og jeg har kun vært der èn gang. Men jeg har vært en del ganger i Göteborg, er bedre kjent der. Det er sikkert derfor. Da jeg bodde i Østfold, dro jeg ofte til Göteborg. Og jeg liker Liseberg mye bedre enn Tusenfryd. Ok, takk for svar. Anonymkode: 11ccb...eb3 1
Gjest IommI Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Anonymkode: 11ccb...eb3 Vær så god.
Era Vulgaris Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Ja. Stockholm er kjempekoselig, særlig Gamla stan. Personlig liker jeg Stockholm mye bedre enn Gøteborg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Jeg elsker Stockholm! Mest på grunn av utelivet, det er mange virkelig bra utesteder og svenskene der elsker norske damer og man får masse oppmerksomhet. Perfekt for en jentehelg. Det er også god og variert shopping og en mye mer storby-følelse enn f.eks Oslo eller Gøteborg. Klarer ikke sammenligne Stockholm med noen annen by. Anonymkode: 6c87a...764 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 Elsker stemningen i Stockholm, spesielt nå mot jul, butikkene i gamla stan, skipene på vei inn og ut, fantastisk. Anonymkode: 3712c...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Liker du å leve farlig så er også Malmø et alternativAnonymkode: 81cae...758 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 Jeg liker Stockholm. Det er en stor by men føles veldig koselig og intim, spesielt nå i jula. Anonymkode: 0e56d...2fd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 Men for guds skyld, ligg unna Stockholm øst..... Anonymkode: 3712c...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Skrevet 17. desember 2018 Ja det er verdt det! Anonymkode: f3bfb...f97
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #14 Skrevet 17. desember 2018 Var i Stockholm for første gang i sommer. Nydelig by! Vil absolutt dra dit igjen! Ikke noe likt de norske byene. Anonymkode: a1dde...85b
Petra00 Skrevet 17. desember 2018 #15 Skrevet 17. desember 2018 Absolutt verdt å besøke. Masse god mat og vin, bra handlemuligheter, og mye bedre muligheter vintageshopping enn Oslo, bra museer og er alt i alt en veldig koselig by. Reiser du med barn fins Gröna Lund og Skansen i tillegg til mange fine parker rundt omkring i byen. Vanskelig å sammenligne med andre byer, synes den har en egen sjarm, akkurat som både Paris og Berlin har på sin måte.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Skrevet 17. desember 2018 Ja, absolutt. Byen består jo av flere øyer, og en kan besøke mange museum. Gamla stan er utrolig fin, og kan tenke meg at det er enda nydeligere der med litt snø hvis du dra vinterstid. Mange hyggelige soisesteder, og det er alltid noen utstillinger. Bra uteliv på fks Stureplan, men også andre steder. Flere flotte bygninger å se på. Beste jeg gjør er å rusle rundt i Gamla Stan da, og gå innen noen kroer, se på fantasrisk vakre gamle bygninger og å spise et måltid i en koselig restaurant. Nydelig by, og den mest romantiske i Scandinavia av de større byene syns jeg 🙂 Anonymkode: 7d01e...61b
Gjest Kritt Skrevet 17. desember 2018 #17 Skrevet 17. desember 2018 (endret) Stockholm er fantastisk, så om du ikke har vært der, bør du absolutt ta turen. Første gang jeg var der ble jeg helt slått av hvor vakkert det var og hvor storslått det var mange steder - en kan tydelig se at Sverige, i motsetning til Norge, har vært et rikt land i århundrer. I tillegg er det veldig hyggelig i Gamla Stan og på Söder (og sikkert mange andre steder), og fint med alle vannårene og øyene i byen. Endret 17. desember 2018 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #18 Skrevet 18. desember 2018 Når er det best å besøke Stockholm? Er slutten av februar/begynnelsen av mars en bra tid å besøke Stockholm? Anonymkode: 11ccb...eb3 1
Helena83 Skrevet 5. mars 2019 #19 Skrevet 5. mars 2019 Vi reiser til Stockholm nå på torsdag, håper det er fint der på denne tiden av året. Har aldri vært der før 🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå