Gå til innhold

Har du opplevd en jul med for mye alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører stadig om familier hvor alkoholkonsumet er skyhøyt i jula.

Har du opplevd en jul hvor alkohol har påvirket feiringen negativt, eller ødelagt totalt? Hva skjedde?

Anonymkode: 5f1be...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men da har jeg vært alene. Har bare gode minner fra julaftener da jeg vokste opp, men fikk se en annen side via en venninne som bodde rett ved siden av meg. 

Anonymkode: 8b9fa...0dd

Skrevet (endret)

Nei, alle i min familie kan styre inntaket sitt.

Endret av Puny
Skrevet

Nei, vi drikker ikke alkohol på julaften, og det tror jeg ikke foreldrene mine heller gjorde. Husker i allefall aldri det. Vi pleier å ta en fest 2.juledag, men da er barna på overnatting. 

• Liker 1
Gjest lonelyheart
Skrevet

Nei, drikker alkohol med måte. Så er heldigvis ikke en av de barna som er blitt rammet av det.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vokst opp med en alkoholiker så ja.

Skrevet

Mange mange ganger. 

• Liker 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: ede8e...123

Skrevet

Ja, det har skjedd. Mine foreldre ville nok sagt at de bare koste seg,  men det var ubehagelig for oss barna.

Anonymkode: dc423...755

• Liker 2
Skrevet

Hva er for mye alkohol?

Anonymkode: 4f6a3...cea

Skrevet

Nei, men var en jul med for mye tobakk.

Anonymkode: 296f4...ad4

• Liker 2
Skrevet

Vokst opp meg alkohol annenhver jul. En side veldig kristen og den andre ikke. Men annenhvert år var det alltid drikking med måte, og kun til maten. Den tradisjonelle akeviten til pinnekjøttet. Noe juleøl under middagen, kanskje noe vin. Men når maten var ferdig så var og alkoholen det, så det har aldri vært noe fyllefest. 

Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd. Hverken da jeg vokste opp hos foreldrene mine, eller senere i ekteskapet.

Skrevet

Nei aldri. Alltid vært vanlig at de voksne har litt vin eller øl til maten, evt en akevitt. Men aldri noe mer enn det. Og jul har aldri inneholdt fyll for meg.

Unntatt i 20-årene da jeg gikk ut 2.juledag med venner.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. 

Jeg har vokst opp med øl og akevitt til julemiddagen, og Cognac/likør til kaffen, men har aldri opplevd at det har vært et problem.

Skrevet

Nei. Hele familien min styrer inntaket sitt. 
Ellers er det nok jeg som har slitt mest der. Da jeg var svært ung var det å stå opp kl 16 om kvelden, så nærmest rett på fest. Blir sliten bare av tanken. Er nå avholds.

Skrevet

Ja, jeg har opplevd jul der alkohol påvirket stemningen negativt. Det som skjedde, var at akevitt og øl ikke ble servert hverken til ribba eller lutefisken. Ingenting etterpå heller, forresten.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...