Gå til innhold

Hva er din guilty pleasure innad forbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er liten tvil om at vi alle har 1 ting vi bruker mer penger på enn annet, og hvis forbruket av dette godet hadde gått ned, ville du kunne spart over 70 % av forbruket ditt. Men det er nå mange årsaker til at vi har de lojalitetene vi har til vaner, og de er absolutt legitime. Det handler om verdier og personlighet.

Noen bruker flere hundre kroner i måneden på nesespray, mens andre aldri bruker nesespray, men må ha en viss type kaffe. Jeg personlig bruker alle pengene mine på sushi og lever sparsommelig på andre ting.

Anonymkode: 9e1cc...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne absolutt ikke ha spart 70 prosent av forbruket mitt, på å ikke kjøpe dette, men har også Sushi. Bruker nok likevel ikke mer enn 150-300 kroner i måneden på dette og går på kafé mindre enn en gang pr måned, så jeg føler meg ikke så fryktelig guilty. 

Anonymkode: 0b568...008

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen guilty pleasure.

Skrevet

Sjokolade, sko, bøker og diesel (kjører for mye bil) er mine guilty pleasures. Men 70% av forbruket mitt utgjør det nok ikke :) 

• Liker 1
Skrevet

Reise. Kunne forsaket omtrent alt annet forbruk for å reise og oppleve ting. Men nå har jeg jo selvsagt ikke ubegrenset med fri fra jobb så det begrenser det jo uansett en del. Så når jeg har spart opp nok til å foreta reisen jeg hadde tenkt meg, så bruker jeg litt på hårprodukter(god shampo, balsam og kur) og litt uteliv(en øl, en kaffekopp, tur på kino e.l.). Mye av det jeg gjør sammen med venner koster egentlig ikke noe/noe ekstra; går mye tur ute, vi lager middag sammen hjemme hos en av oss osv.

Anonymkode: 61d09...cde

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som har en unødvendig post i budsjettet som utgjør 70% av forbruket? 

Skrevet

Cola. Men det utgjør en ubetydelig del av budsjettet mitt.

Anonymkode: a0cd4...edf

• Liker 3
Skrevet (endret)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvis forbruket av dette godet hadde gått ned, ville du kunne spart over 70 % av forbruket ditt.

Hmm...du må spise enormt mye sushi...
Jeg for min del trenger ikke å bortskjemme kjæledyrene mine til de grader som jeg gjør nå ;men regner ikke med at jeg kommer til å klarer å endre det.

Endret av Nettvenn
Skrevet

Det er ikke en gp. men jeg må til en hver tid ha zyrtec/cetirizin, nesespray, øyedråper, a-creme, ibux, paracet og kleenex hjemme eller i veska i tilfelle jeg trenger det. Alltid! 

Anonymkode: b6f85...e2b

• Liker 2
Skrevet

Mat generelt. Kan gjerne bruke 200 kroner dagen på mat. Jeg spiser dog glutenfritt og spiser 2 brød i uka som koster 70 kroner stk de ukene jeg ikke baker selv. 

Anonymkode: 2f139...d0b

Skrevet

Ingenting. Superfornuftig når det gjelder økonomi. Sløser ikke ei krone.

Anonymkode: db5b7...864

• Liker 2
Skrevet

Hudpleie og produkter. Når lån, regninger og mat er betalt så kan det godt stemme at jeg bruker 70% av resterende forbruk på det. 

• Liker 1
Skrevet

Snus og reise her 🙈 

20.000 i året på snus, og ca 100.000kr på reise til sammen (jeg og samboer). Reise er verdt det, men ikke i årene fremover, da vi vil oppgradere bolig for de pengene. 

Anonymkode: dbe18...9bd

Skrevet (endret)

Fotpleie og take away nå og da, samt Pepsi Max. Og kjoler og reiser.

Men det utgjør ikke 70% av forbruket mitt.

Endret av SPOCA
Skrevet

Langt unna  70% av forbruket mitt. Men jeg elsker kjoler. Men får vel si at takk og pris grunnet allergi og eksem, så må kjolene være i bomull eller bambus. Og da er det ikke så ofte jeg finner så fine kjoler, men finner jeg fine kjoler i det materialet, så må jeg ha de. 

Nå har jeg jo samlet kjoler over mange år, og burde sikkert solgt halvparten av de. 

Anonymkode: 63148...22e

Skrevet

Sjokolade og Pepsi Max er min "guilty pleasure". Bruker en del kroner på det, men ikke i nærheten av 70% da.

Skrevet

Snus og sjokolade må vel det være. Skulle gjerne klart meg uten, men det er vanskelig

Anonymkode: 6c832...c3d

• Liker 1
Skrevet

Kjøper Pepsi max for ca 200pr måned.

Anonymkode: 94111...ace

Skrevet

Reise, snus, god vin. 

Liker også å invitere venninner på middager, og det blir alltid fryktelig dyrt. 

Anonymkode: 591e3...81e

Skrevet

Bruker vel en 1000-lapp på øl. Om du med forbruk mener alt utenom faste og nødvendige utgifter, så utgjør nok det minst 70% av unødvendig forbruk hos meg, ja

Kjøper gjerne noe lite snacks ala mørk sjokolade eller så i løpet av en mnd. Drikker både kaffe og te, men tror jeg hadde spist mer om jeg ikke drakk så mye av det, så vet ikke om jeg vil kalle det sløsing heller. 

Ellers er det ikke noe jeg kjøper hver måned som jeg ikke trenger. Men det er selvsagt noen greier jeg kjøper noen ganger i året, som spill, klær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...