AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Det er ung mann i en hvit BMW som jeg tror bor i nærheten av der jeg bor. For noen år siden holdt han på å drepe meg da han kom rundt en sving i en voldsom fart, og han kom over på min side av veien. Vi snakker her om et kryss hvor man ikke kan se bilder som kommer rundt svingen, og han kom fra en 30-sone inn i en 40-sone. Jeg har sett han flere ganger over årene hvor han råkjører, og han har ikke blitt noe bedre med årene. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem han er, hvor han bor, og jeg har aldri greid å få bilnummeret. Men om jeg kan få tak i nummeret på bilen så kommer jeg til å skrive det ned med en gang. Mannen er farlig. Dessverre bor vi på en liten plass hvor politiet har fått mindre og mindre kapasitet. Jeg ønsker at personen skal bli tatt. Greit nok om han skader seg selv, men han bryr seg tydeligvis ikke om andre på veien. Anonymkode: 192d5...3e9
ajarRun Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Skader aldri å tipse. Dess flere som gjør det, dess større er sannsynligheten for at de tar tak i det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Ja, du kan ringe politiet, men bruk 02800, ikke 112. Anonymkode: fb2c7...28a 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Ring 02800 og tips politiet. Mulig de setter opp en kontroll når de har kjangs, slik at de får tatt råkjøreren. Forhåpentligvis. Anonymkode: d4b95...ded 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du kan ringe politiet, men bruk 02800, ikke 112. Anonymkode: fb2c7...28a Ja, vil ikke bruke 112 til noe annet enn som nødnummer. Anonymkode: 192d5...3e9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ung mann i en hvit BMW som jeg tror bor i nærheten av der jeg bor. For noen år siden holdt han på å drepe meg da han kom rundt en sving i en voldsom fart, og han kom over på min side av veien. Vi snakker her om et kryss hvor man ikke kan se bilder som kommer rundt svingen, og han kom fra en 30-sone inn i en 40-sone. Jeg har sett han flere ganger over årene hvor han råkjører, og han har ikke blitt noe bedre med årene. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem han er, hvor han bor, og jeg har aldri greid å få bilnummeret. Men om jeg kan få tak i nummeret på bilen så kommer jeg til å skrive det ned med en gang. Mannen er farlig. Dessverre bor vi på en liten plass hvor politiet har fått mindre og mindre kapasitet. Jeg ønsker at personen skal bli tatt. Greit nok om han skader seg selv, men han bryr seg tydeligvis ikke om andre på veien. Anonymkode: 192d5...3e9 Ring politiet, de setter stor pris på tips fra publikum om slike ting 🙂 Kjæresten min jobber i politiet, og han er veldig opptatt av at folk heller må si fra litt for mye enn litt for lite. Mange er redd for å "bry politiet". Hvis du er i tvil om noe så sier du fra, de tar vurderingen på om det er noe de bør eller kan følge opp 😉 Bare ring 02800, og ikke nødnummeret 😊 Synes det er både veldig riktig og viktig at du melder fra om denne mannen, plutselig en dag så kjører han ned et barn f.eks. Veldig bra av deg å reagere og si fra! Anonymkode: 8d068...28f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 Jeg har ringt 02800 to ganger grunnet mistenkelig kjøring på bilen foran meg. Begge gangene vinglet bilen kraftig, og kjørte i svært varierende hastighet (type fra 30 opp til 80 og ned igjen). Politiet virket ikke irritert for at jeg ringte, men takket meg for at jeg gjorde det. Så jeg hadde ringt om jeg var deg. Anonymkode: b0244...f4f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #8 Skrevet 17. desember 2018 Du har nok info til å tinge allerede. Du bor der, det er en og samme fyr som gjør nabolaget DITT uttrykt. Det ringte noen om oss. Gud må vite hvorfor de ringte, var ikke noe galt med kjøringen. Kjører på en prikk på fartsgrensa, gjerne litt under, aldri over. Jeg har merket meg at det irriterer mange. Der blinkes med lys, og tutes. Etter noen anledninger med prikker på lappen, og sure kroner betalt i statskassen, har vi endret vårt kjøre mønster. Senest i dag, kom jeg over en bakketopp i 50 sona, ned mot et busstopp og et kryss. Videre førte veien mot en rundkjøring 300m lenger nede, med kø. Jeg var kanskje nede i 40 forbi busstoppet og krysset. Er så lett å gli over 50, og staten får ikke flere av mine tusenlapper. Det var blinking med lys. Kom inn til rundkjøringen samtidig som bilen forran. En gang hadde politiet blitt oppringt fordi jeg kjørte for seint. Faen ikke meg de bør komme etter fordi jeg ikke pløyer forbi skolen i 50-60, når fartsgrensa er 40. Det virker som det er veldig i tiden å drive å ringe politiet for andre sin kjøring. Det har skjedd meg to ganger, og det har skjedd min mann og tre andre jeg kjenner. De siste 3-4 årene sånn ca Snakk om å sløse med politiets ressurser. Måtte bare få det ut! Du kan godt ringe! Jeg pleier å bli forbikjørt når jeg leverer ungene på skolen, av en annen mor som skal levere sine unger. Hun mener det er meg det er noe veien med, kanskje jeg bruker 3-4 minutter og hun greier det på 3 blank 😳 Hun hadde sikkert sladret på meg til politiet, om det ikke var for at hun kjenner meg. Folk har lav terskel for å ringe, jeg vil si altfor lav. Anonymkode: 32361...a3a
Vox_populi Skrevet 17. desember 2018 #9 Skrevet 17. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har lav terskel for å ringe, jeg vil si altfor lav. Enig med deg! Selv kunne jeg aldri tenke meg å bli angiver, det strir mot min moral. Men én ting, siden folk tuter på deg: Har du fått kontrollert speedometret ditt? Det er dessverre svært vanlig at det viser for mye, ofte så mye som 10%. Det vil si at du ikke kjører i litt under 50 som nåla viser, men i virkeligheten ligger du litt over 40, og det irriterer dine medtrafikanter. En GPS pleier vise sann fart, NAF kan måle det for deg, eller du kan gjøre som jeg: finne en veg med merker hver femhundre meter og kjøre med så jevn fart du klarer. Tar det 45 sekunder å kjøre 1 km, er farten 80 km/t.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå