Chiyo Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Er det greit å fri til den du elsker foran andre? Jeg har mange ganger lurt på hvor mange som sier ja til et frieri fordi de blir fridd til foran andre mennesker. Hvis partneren din har sosial angst, for eksempel, og du frir til dem foran hundrevis av mennesker, hvordan skal de kunne si "nei takk"? Personlig syntes jeg at at et privat frieri er mye mer romantisk. Jeg har aldri forestilt meg at noen frir foran hele familien eller, enda verre, foran hundrevis (kanskje tusenvis) av mennesker. Det er greit å fri på en offentlig plass, som toppen av Eiffeltårnet eller en eller annen "frieri" plass, men da ville jeg helst at personen skulle sagt det til meg slik at ingen andre kunne høre det... uten å gå ned på kne! https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/f377cb3e-708a-4fef-83e5-47ffc1ac5cb2?ns_campaign=bbc-three&ns_mchannel=social&ns_source=FACEBOOK&ns_post=bbcthree&fbclid=IwAR3lAjo8phSu4TMLzexFlkkw3IQ1QVZCeZbjuNOL5Vqsode6viRI_--R1xM Endret 16. desember 2018 av Chiyo
visp Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde nok sagt ja for å unngå å gjøre han flau, haha. Men hadde måtte ordne opp med en gang etterpå da. Man skal være veldig sikker på at dette er veien det går om man gjør sånt offentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Jeg vet ikke. Har ikke blitt fridd til, men er sikker på at om kjæresten hadde fridd hadde jeg vært lykkelig uansett om det hadde vært på et offentlig sted eller bare oss to. Altså, hadde jeg ønsket å si nei hadde jeg gjort det uansett lokasjon. Jeg syns det er større forskjell om det er foran venner/familie enn ikke, er det foran dem så blir det vanskeligere å potensielt si nei om man egentlig vil, og de blir jo en del av det. Men jeg har ingen preferanse Anonymkode: 22bbb...b29
Aragorn ll Elessar Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Jeg synes ikke det skal man først fri så burde man gjøre det når man er alene. 1
Daria Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Jeg tenker at kjenner man et annet menneske godt nok til å fri, bør man vel også ha en viss anelse om hvordan hen vil foretrekke å bli fridd til... Frir man i full offentlighet med haugevis av vitner er man sannsynligvis også ganske sikker på resultatet. 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Det er en sjanse å ta, og for å være ærlig synes jeg at det er kleint å være vitne til. Har opplevd det en gang. Det er bare på film at det er romantisk. Jeg var livredd for at exen skulle finne på noe slikt. Han som ble min mann fridde mens det var bare oss to til stede. Anonymkode: 960df...ad7 2
Chiyo Skrevet 16. desember 2018 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2018 6 minutter siden, Daria skrev: Jeg tenker at kjenner man et annet menneske godt nok til å fri, bør man vel også ha en viss anelse om hvordan hen vil foretrekke å bli fridd til... Frir man i full offentlighet med haugevis av vitner er man sannsynligvis også ganske sikker på resultatet. Nja... det er noen videoer på nett av kvinner som ikke ønsket å bli fridd til. Så på et sånt humorprogram at en dame dro til mannen som fridde til henne på en sportskamp i USA. Jeg skjønner ikke hva som er så morsomt med det. Du slår ikke noen som frir til deg, selv hen bommer skikkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Akkurat nå, Chiyo skrev: Nja... det er noen videoer på nett av kvinner som ikke ønsket å bli fridd til. Så på et sånt humorprogram at en dame dro til mannen som fridde til henne på en sportskamp i USA. Jeg skjønner ikke hva som er så morsomt med det. Du slår ikke noen som frir til deg, selv HAN bommer skikkelig. Anonymkode: 4f46a...07d 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 Det er muligens mindre pinlig hvis man får nei, om man er alene. Men for den som sier nei, kan det være tryggest om man er et sted offentlig hvis fyren blir veldig sint. Anonymkode: 61c0c...1ff
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 For min del er det bare noe som ikke stemmer med offentlig frieri. Som noen nevnte, så legger man jo opp til et visst press, hvem vil vel svare nei når man blir spurt i offentlighet? Anonymkode: 6ba2a...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 Jeg ville aldri i verden funnet på å spørre noen andre om slike ting i offentligheten. Hva om den jeg spør, kommer til å svare nei?? Anonymkode: 7e2c6...e69 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde sagt nei, hvis jeg ble fridd til foran mange fremmede. Det selv om jeg hadde lyst til å gifte meg med mannen. Heldigvis fridde han bare med veldig få tilstede☺️ Anonymkode: 9bf52...994 1
chouette Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 Jeg synes det er en uting, og jeg hadde følt det ubehagelig. 1
herzeleid Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 Er nok generelt ikke særlig fan av å dele viktige personlige øyeblikk med masse fremmede mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Skrevet 17. desember 2018 Et høyt og tydelig NEI fra meg! Min mann fridde til meg med barna våre som «vitner» 🙂 På julaften, hjemme i vårt eget hus. Synes det var helt perfekt ramme. Vi er nå gift på 13. året 🙂 Anonymkode: 52548...38b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #17 Skrevet 17. desember 2018 Nei nei og atter nei! Anonymkode: 5018d...041 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #18 Skrevet 17. desember 2018 Nei, nei og nei. Hvis en kjæreste hadde fridd til meg ut av det blå, så hadde jeg virkelig begynt å lure, da hadde han kjent meg dårlig..... Jeg misliker sånne meningsløse "duste-tradisjoner" . Ender jeg noen gang opp med å gifte meg så er det fordi vi har snakket om det/ diskutert det på forhånd, og da ville jeg jo synes det var helt ko-ko om han i tillegg skulle fri til meg 😱 Anonymkode: af1d2...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Skrevet 17. desember 2018 Nei. Vedkommende hadde visst hva jeg syns om det på forhånd. Nei! Anonymkode: 0346d...9fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå