Gå til innhold

Hjelp til å flytte tunge ting. Flyttebyrå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God søndags formiddag!

Jeg skal om to uker flytte fra øverst i en blokk, til øverst i en annen blokk. Ingen av blokkene har heis, og jeg skal flytte for meg selv - altså fra samboeren min.

Det er jeg som eier absolutt alle eiendelene i leiligheta, så det er mye å bære. Jeg får hjelp av familie og noen venninner, men jeg ønsker å slippe unna de tunge tingene som alle hvitevarene, senga og sofaen.

Derfor lurer jeg på om det er vanlig med flyttebyrå i Norge? Noen som kan flytte de tyngste tingene fra den ene leiligheten til den andre? Og hva heter det? Flyttebyrå er kanskje ikke det man kaller et slikt firma i Norge? 

Hva gjør liksom folk som skal flytte som ikke har masse venner og familie hvis det ikke finnes slike byrå?

Jeg bor ikke i Oslo, men i en mellomstor by, så vi har det meste som er normalt/nødvendig :) 

Takk for alle gode tips som måtte komme! :)

Anonymkode: 07628...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange flyttebyrå, jeg har brukt byrå de siste 3 gangene jeg flytta i Oslo. Du bestemmer selv hva du ønsker å bruke dem til, om du bare vil de skal ta tunge ting, eller om du vil de skal ta alt. Legg jobben ut på mitt anbud for eksempel, så ser du om du får tilbud uten å gå aktivt ut og kontakte selskap selv. 

Anonymkode: 73a1e...fcd

Skrevet

Flyttebyrå er helt vanlig i Norge ja, er garantert noen hvor du bor. Lykke til!

Anonymkode: eb9be...27e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange flyttebyrå, jeg har brukt byrå de siste 3 gangene jeg flytta i Oslo. Du bestemmer selv hva du ønsker å bruke dem til, om du bare vil de skal ta tunge ting, eller om du vil de skal ta alt. Legg jobben ut på mitt anbud for eksempel, så ser du om du får tilbud uten å gå aktivt ut og kontakte selskap selv. 

Åååh, så greit!

Hvor i Norge bor du? Er dette noe som er vanlig overalt?

Og hvordan bruker man Mitt Anbud? Er det en betalingstjeneste?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh, så greit!

Hvor i Norge bor du? Er dette noe som er vanlig overalt?

Og hvordan bruker man Mitt Anbud? Er det en betalingstjeneste?

Jeg bor i Oslo, så her er jo mulighetene kanskje større enn andre steder. Mitt anbud er gratis, det er ganske enkelt å forstå hvordan legge ut en jobb/annonse. Www.Mittanbud.no. 

Skrevet

Legg ut på Finn.no småjobber.

Skrevet

Vi brukte flyttebyrå. Det var herlig, trengte bare å pakke alt i esker og la de tunge tingene stå. De bar alt fra 4. etasje, og de tunge tingene som pianoet tok de ut gjennom vinduet med kran. De hadde ulltepper og sikring til TV og andre ting man måtte være varsom med. De spurte om hvor de skulle sette alt i det nye huset, og det som skulle på loftet feks ble bært opp dit.

Når vi bestilte skulle vi krysse av for hvor mange ekser vi hadde og hvor mange møbler. En vaskemaskin, to senger, tre bokhyller osv.

Var superfornøyd med alt. Dette var i Trøndelag. Googlet bare flyttebyrå og stedsnavn også kom det opp forskjellige resultater.

Anonymkode: 9cbcc...ff7

Skrevet

Jeg skulle også flytte fra en blokk, og hadde begrenset med hjelp. Jeg banket på noen dører i samme blokk der jeg bodde. Og spurte to tenåringsgutter om de ville tjene noen kroner. Det ville de, og jobben ble unnagjort i en fei:)

Anonymkode: bfa28...77b

• Liker 1
Skrevet

Så greit! Nå ble jeg glad! Hadde gruet meg til flyttinga av nettopp dette :P

Har sendt inn forespørsel til Tjenestetorget. Det kom bare opp et byrå, men jeg må vel innom Mitt Anbud også.

Det er kanskje noe dyrere her enn i Oslo på grunn av mindre konkurranse, men hvor mye har dere betalt? Jeg trenger å få flyttet ca. sju tunge gjenstander, og lurer veldig på hva prisklassen er. Er det liksom 500 kr i timen, eller 10 000 kr for hele jobben? Haha, jeg er helt clueless!

TS

Skrevet

Det er ufint å spørre venner om dette for å spare 2000-4000 kroner. Kontakt flyttebyrå så slipper de å dette ned trappa med vaskemaskinen over seg. 

Skrevet (endret)

Så greit! Nå ble jeg glad! Hadde gruet meg til flyttinga av nettopp dette :P

Har sendt inn forespørsel til Tjenestetorget. Det kom bare opp et byrå, men jeg må vel innom Mitt Anbud også.

Det er kanskje noe dyrere her enn i Oslo på grunn av mindre konkurranse, men hvor mye har dere betalt? Jeg trenger å få flyttet ca. sju tunge gjenstander, og lurer veldig på hva prisklassen er. Er det liksom 500 kr i timen, eller 10 000 kr for hele jobben? Haha, jeg er helt clueless!

TS

Har du ikke Google? Du får en haug med priser fra byråer

Endret av FrodeF
  • Liker 2
Skrevet

Jeg betalte ca 4000 for tre år siden. Hele flyttelasset fra 3. Etasje til 2. Etasje uten heis, 70 kvadratmeters leilighet. Ca 10 km mellom leilighetene. 

Skrevet

Kjøp en trappe-tralle f.eks på Biltema og tunge løft trilles lett ned trapper. 

Anonymkode: 34ea8...976

Skrevet
5 minutter siden, FrodeF skrev:

Har du ikke Google? Du får en haug med priser fra byråer

Ingen grunn til å være ufin.

Nei, ingen gir priser. Man må henvende seg til alle for å få prisestimering. Har gjort det, men regner med at det tar noen dager før man får svar.

Skrevet

Jeg betalte ca 4000 for tre år siden. Hele flyttelasset fra 3. Etasje til 2. Etasje uten heis, 70 kvadratmeters leilighet. Ca 10 km mellom leilighetene. 

Åååh, det var jo ikke så ille!

Måtte du være tilstede, eller er dette noe de kan gjøre mens man er på jobb?

Vet du hvor lang tid de brukte?

Skrevet
8 minutter siden, FrodeF skrev:

Det er ufint å spørre venner om dette for å spare 2000-4000 kroner. Kontakt flyttebyrå så slipper de å dette ned trappa med vaskemaskinen over seg. 

Njaaa, det er ganske vanlig å spørre venner og familie om flyttehjelp. Dette er da noe alle gjør?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åååh, det var jo ikke så ille!

Måtte du være tilstede, eller er dette noe de kan gjøre mens man er på jobb?

Vet du hvor lang tid de brukte?

Tror der var snakk om ca 3,5 time. De var ikke spesielt effektive, kunne sikkert brukt mindre om de hadde hatt bedre utstyr for å bære tunge møbler i trapper. Jeg har ikke spesielt mye ting, men det blir jo uansett en del med en hel leilighet. 

Ville absolutt vært til stede for å vise dem hvor du vil ha ting, og generelt passe litt på. 

Skrevet

Byrået jeg brukte tok 1200,- per påbegynte time. De tilbydde også nedpakking og vask av den gamle leiligheten. Jeg var tilstede, men kunne sikkert ha avtalt at de fikk nøkler. 

Anonymkode: 96346...344

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njaaa, det er ganske vanlig å spørre venner og familie om flyttehjelp. Dette er da noe alle gjør?

Nei, det er det ikke. Kommer kanskje litt an på omgangskrets og alder, men det er ikke noe jeg har bedt om eller blitt bedt om siden midten av tyveårene. 

Husker noen ba om det, de har grei råd og er ikke spesielt hjelpsomme mot andre. Alle syntes det var svært spesielt. 

Anonymkode: 4d552...47d

Skrevet

Vi brukte flyttebyrå, betalte 4500 kr (i Oslo). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...