AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 I min lokalavis er det en artikkel om en klassetur som har vært på tur i Europa. Ca halvparten av reisefølget er muslimer, og det er nå sendt inn en klage til reisebyrået siden muslimene blant annet fikk servert kylling. Kan ikke muslimer spise kylling ? Anonymkode: 66d25...dd2
DonutEater Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 De kan spise kylling, men den må være hallal. 1
bettsa Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Jeg har servert kyllingpølser som ikke er hallal til muslimske barn på barnebursdag hjemme hos oss. Så at det må være hallal varierer.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Ikke hvis de er vegetarianere. Anonymkode: ac342...4e1
omarel Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 2 timer siden, bettsa skrev: Jeg har servert kyllingpølser som ikke er hallal til muslimske barn på barnebursdag hjemme hos oss. Så at det må være hallal varierer. Det er individuelt, men hovedregelen er at det i islam, dvs muslimer har ikke lov til å spise kjøtt som ikke er slaktet lovlig (halal) og død kjøtt. All slakt i Norge er i prinsippet død, kylling, gris og ku. Det drepes ved blant annet elektrosjokk før det flås og parteres, såkalt slakt. Endret 16. desember 2018 av omarel
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, omarel said: Det er individuelt, men hovedregelen er at det i islam, dvs muslimer har ikke lov til å spise kjøtt som ikke er slaktet lovlig (halal) og død kjøtt. All slakt i Norge er i prinsippet død, kylling, gris og ku. Det drepes ved blant annet elektrosjokk før det slaktes. Feil. Anonymkode: ac342...4e1 1
omarel Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Anonymkode: ac342...4e1 Blant annet skrev jeg, det er mange metoder. Poenget mitt er at det drepes uten utenom slakt. Men hva er definisjonen på slakt? Kanskje vi definerer det ulikt?! Endret 16. desember 2018 av omarel
AfricanQueen Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Man kan spise kylling men den må være halal. Nå det som de fleste misforstår er at det står i koranen hvis du ikke har muligheten å velge hala overfor vanlig slaktet, så får man bare spise det
applestories Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 De jeg kjenner har ikke stilt spørsmål om kjøttet var halal når de har fått servert kylling. Det er folk som har kommet fra Afrika de siste årene, godt mulig det er annerledes for de som er fra Midtøsten. Har du en link til denne lokalavisen? Regner med innlegget spres raskt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå