Gå til innhold

Hvorfor vil så mange nordmenn ikke ha kritikk.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det skal bortforklares hele tiden. Så fort noe ved Norge kritiseres så setter folk i gang med "dette er verre andre steder" osv 😛 hvorfor har nordmenn så himla behov for å være best?  Vi er bra på mange måter, men bare på en kjedelig måte. 

Anonymkode: 03f8c...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det bare er nordmenn som er slik. 

Anonymkode: 91db2...977

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh jo

Anonymkode: 37d96...7ca

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh jo

Kilde

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh jo

Har du hørt amerikanere?

Anonymkode: b9ec8...dad

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener. Kjenner ingen som må forsvare Norge på noen som helst måte eller er nødt til å være bedre enn andre land. De som eventuelt gjør det har vel prestert lite personlig og må prøve å hevde seg ved at de er fra Norge. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kilde

Har jo ikke konkret kilde men ut i fra det jeg har sett og hørt fra nordmenn på kg og i virkeligheten, så tåler de virkelig ikke kritikk. De jeg kjenner fra andre land tåler fint å høre kritikk om sitt eget land, men det gjør ikke norske folk fordi de skal være «best i alt». No hate

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jo ikke konkret kilde men ut i fra det jeg har sett og hørt fra nordmenn på kg og i virkeligheten, så tåler de virkelig ikke kritikk. De jeg kjenner fra andre land tåler fint å høre kritikk om sitt eget land, men det gjør ikke norske folk fordi de skal være «best i alt». No hate

enig.

typisk sånn norsk forsvar 😛

Har du hørt amerikanere?

Anonymkode: b9ec8...dad

ja, men det er høye på seg selv. Amerika er liksom et høystatusland, det er liksom der alle stjernene er , der du blir kjendis, der de kule folka er. Slik snakker faktisk amerikanere om seg selv. Jeg har datet en amerikansk mann, og han tok det nesten som et selvfølge at jeg skulle velge han. Han beskriver eget folk som "kult", litt humoristisk tone. Han var en grei fyr, men han snakket så mye at jeg ble sliten i hodet 😛 Kanskje jeg som ble litt typisk norsk der da, vi liker ikke så godt å snakke slik som amerikanere. Jeg sier heller ikke at nordmenn er verre på dette enn ALLE andre, men vi er ille. vi vil liksom ikke høre at det er noe feil med levemåten våres. 

Anonymkode: 03f8c...5f1

Skrevet

Hvorfor skal alt negativt her i verden være typisk norsk? Det er snart «typisk norsk» å heve seg over andre som en av de få som skjønner hvor fæle vi nordmenn er.

Jeg synes det er vanskelig nokk å generalisere over folk i begrensede geografiske områder. Hvordan er det mulig å gjøre det med befolkningen i et helt land? Nordlendinger er ditt, søringer er datt og alle er vi fæle trangsynte tullinger som ikke tåler kritikk. Sikkert med unntak av Ts..? Eller? På seg selv kjenner man andre osv..

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som er så veldig glad i (negativ) kritikk, er det?

Anonymkode: 643ac...bf7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...