Gå til innhold

Gullfisk

Lillje

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt mine første 3 mnd. med gullfisk (2 stk) i fiskeboll. Men i den siste tiden er jeg blitt voldsomt plaget med alger i vannet. Jeg synes ikke at jeg har gjort noe annet enn å vaske bollen i de sisste ukene. Har nå gått i anskaffelse av en algeeter. Får håpe at det hjelper. Er det noen som har andre tips til meg for å bli kvitt dem? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du alger i gullfiskbollen?

Har bare hatt bolle kort tid selv, (siden juni) men har ikke antydninger til alger.

har du den stående i sollys? Den skal ikke det, da kommer algene.

Ellers har jeg dessverre ingen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Takk for svaret.

Bollen står ikke i direkte sollys, men i noen timer pr. dag får den sollyset på seg. Da skal jeg forsøke å flytte på den til ett annet egnet sted, så får jeg håpe at dette løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er alger?

Og ikke du som mater formye?

Formye mat gir stykt vann. Fiskene har heller ikke godt av at du vasker bollen for ofte. Forsøk å mate MYE mindre da. Fisker eier ikke metthetsfølelse, de bare spiser. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gode råd.

Jeg har nå forsøkt å skjule de mye bedre for sollyset og det har hjulpet i lag med algeeteren.

At jeg mater de for mye tror jeg det ikke er for de får 1 flak hver seg hver dag. Og det er det jeg ble anbefalt når jeg kjøpte dem. Bollen blir kun vasket en gang i blandt og da kun med vann. Ikke med såpe. Så jeg har klart å finne ut av det. Det var rett og slett sollyset som var problemet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...