AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Jeg er under utredning for en eller annen diagnose, og det kan være aspergers. det ligger under autisme og jeg tenker at en del av autismediagnoser kan være at man fort går lei mennesker, det er for mye ved den gjennomsnittlige personen som irriterer dem fordi de ikke forstår seg på alt de gjør. Kan ramse opp noen grupper jeg irriterer meg over, og som er mer irriterende enn jeg kan synes synd i dem. - Unge foreldre/alenemødre (i enkelte tilfeller med psykisk sykdom) som ikke har noe utdannelse eller har brydd seg særlig om å få jobb, som fikk barn. Det nytter ikke å bruke barna til å få empati fra min side. tvert i mot blir de bare mer irriterende. Virker som det er et selvfølge at når de har blitt mødre så skal de bli syntes synd på og få låne penger av andre. Jeg skjønner ikke hvorfor de får barn. Selv vil jeg ikke ha barn fordi jeg har dratt med meg psykiske problemer fra farsiden. omtrent hele farsiden min er sliter mye. - Overvektige mennesker som klager på at det er for lite mat, at de er sultne hele tiden. Har jobbet på restaurant, og folk kan klage på at det er dyrt, at det er for lite osv. porsjonene er jo så store at jeg knapt får i meg alt, så jeg skjønner ikke denne mengden på folk. Men hallo...de bor for det første i Norge. tror veldig mange kunne spist litt mindre, for vi bruker jo opp ekstreme ressurser pga lystene våre og ikke behovet. - Mødre. Føler det alltid blir så synd på mødre. Hater ikke en person pga hun er mor, men mødre for veldig fort offerrollen hos andre. De får så masse forsåtelse fra andre foreldre fordi de vet hvor bekymret man blir for barna sine. - Innvandrere som klager på at de bor dårlig, enda de får støtte fra nav. eller at de klager på at jobben er dårlig betalt fordi deres utdannelse ikke er godkjent i Norge. De var heldige og fikk komme hit, skal de liksom bo i en nyoppusset leilighet på Oslo vest? Finnes nordmenn også som ikke gjør det. - Folk med dårlig økonomiske prioriteringer, som klager på at de ikke har råd til å betale strøm. Får ikke låne hos meg, fordi jeg vet at de prioriterer så jævla dårlig. - Kvinner som oppfører seg som tøser , men klager på at de blir "dumpet" hele tiden. Hvem tar en slik kvinne seriøst? kanskje passe på hvilke bilder man legger ut på nett og hvordan man oppfører seg på byen? Anonymkode: 2101a...bf7 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Folk flest tenker dette. Man må ikke ha en diagnose fordi man ikke er enig med dagens samfunn som skal være sååååå inkluderende, og kosemose. Anonymkode: 357d1...e25 18
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 Hvor mange tråder skal du lage? Flytt hjemmefra, kutt kontakten med morra de og gjør hva du vil. Anonymkode: 03103...2de 10
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange tråder skal du lage? Flytt hjemmefra, kutt kontakten med morra de og gjør hva du vil. Anonymkode: 03103...2de hva har dette med moren min? Anonymkode: 2101a...bf7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 jeg har heller ikke så mye sympati med folk som velger å få barn, uansett økonomi. De har valgt å få barn og må forutse og skjønne at noen utfordringer vil komme. Anonymkode: 2101a...bf7 6
dr_zhivago Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 Trodde "Asbergers" var strøket fra diagnoseboka til hjernekrymperne jeg? Folk som er autistiske er vel ikke selv klar over at de ikke forstår sosiale situasjoner og andre menneskers behov. At man ikke gidder å grine over andre menneskers dumme valg er ikke det samme som at man mangler empati. Et godt eksempel på ekte mangel på empati er å f.eks. late som du har en alvorlig sykdom for så å motta pengestøtte til "behandling", som egentlig bare går til eget forbruk. Da har du kynisk utnyttet andre menneskers omsorg til å fylle lommeboka, og atpåtil sanket en haug med sympati. Sånn tenker mennesker som genuint mangler empati. De kalkulerer andres reaksjoner og følelser og bruker dette til å oppnå sine mål uten å skjemmes. 1
Gjest hind Skrevet 15. desember 2018 #7 Skrevet 15. desember 2018 Jeg diagnostiserer deg herved som bitter og dømmende, men oppramsingen om mennesker du ser ned på er temmelig aspie.
Puffaris Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 Dette er helt vanlige tanker å ha mener da jeg!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #9 Skrevet 18. desember 2018 Høres virkelig ikke ut som om du er i autisme spekteret i det hele tatt. Du viser en forståelse for følelser og hvordan mennesker oppfører seg på positive og negative måter. For meg høres du egentlig mer bitter ut enn autistisk. Men nå vet jeg egentlig ingenting om andre diagnoser enn ASD, hvor jeg har mye erfaring. Men jeg skal holde meg for god til å synse om mulige diagnoser du har. Men som sagt, ut ifra det du skriver her kjenner jeg ikke igjen noen av ASD tegnene. Men du virker veldig veldig sint... Anonymkode: 468be...2a2 3
Gjest Vanlig fyr Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 On 12/15/2018 at 11:27 PM, AnonymBruker said: Jeg er under utredning for en eller annen diagnose, og det kan være aspergers. det ligger under autisme og jeg tenker at en del av autismediagnoser kan være at man fort går lei mennesker, det er for mye ved den gjennomsnittlige personen som irriterer dem fordi de ikke forstår seg på alt de gjør. Kan ramse opp noen grupper jeg irriterer meg over, og som er mer irriterende enn jeg kan synes synd i dem. - Unge foreldre/alenemødre (i enkelte tilfeller med psykisk sykdom) som ikke har noe utdannelse eller har brydd seg særlig om å få jobb, som fikk barn. Det nytter ikke å bruke barna til å få empati fra min side. tvert i mot blir de bare mer irriterende. Virker som det er et selvfølge at når de har blitt mødre så skal de bli syntes synd på og få låne penger av andre. Jeg skjønner ikke hvorfor de får barn. Selv vil jeg ikke ha barn fordi jeg har dratt med meg psykiske problemer fra farsiden. omtrent hele farsiden min er sliter mye. - Overvektige mennesker som klager på at det er for lite mat, at de er sultne hele tiden. Har jobbet på restaurant, og folk kan klage på at det er dyrt, at det er for lite osv. porsjonene er jo så store at jeg knapt får i meg alt, så jeg skjønner ikke denne mengden på folk. Men hallo...de bor for det første i Norge. tror veldig mange kunne spist litt mindre, for vi bruker jo opp ekstreme ressurser pga lystene våre og ikke behovet. - Mødre. Føler det alltid blir så synd på mødre. Hater ikke en person pga hun er mor, men mødre for veldig fort offerrollen hos andre. De får så masse forsåtelse fra andre foreldre fordi de vet hvor bekymret man blir for barna sine. - Innvandrere som klager på at de bor dårlig, enda de får støtte fra nav. eller at de klager på at jobben er dårlig betalt fordi deres utdannelse ikke er godkjent i Norge. De var heldige og fikk komme hit, skal de liksom bo i en nyoppusset leilighet på Oslo vest? Finnes nordmenn også som ikke gjør det. - Folk med dårlig økonomiske prioriteringer, som klager på at de ikke har råd til å betale strøm. Får ikke låne hos meg, fordi jeg vet at de prioriterer så jævla dårlig. - Kvinner som oppfører seg som tøser , men klager på at de blir "dumpet" hele tiden. Hvem tar en slik kvinne seriøst? kanskje passe på hvilke bilder man legger ut på nett og hvordan man oppfører seg på byen? Anonymkode: 2101a...bf7 Trener du? Jeg vet ingen ting om deg naturligvis men det første som slår meg er at du irriterer deg over ting som du egentlig ikke har noe med. Hvordan er stress nivået ditt?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres virkelig ikke ut som om du er i autisme spekteret i det hele tatt. Du viser en forståelse for følelser og hvordan mennesker oppfører seg på positive og negative måter. For meg høres du egentlig mer bitter ut enn autistisk. Men nå vet jeg egentlig ingenting om andre diagnoser enn ASD, hvor jeg har mye erfaring. Men jeg skal holde meg for god til å synse om mulige diagnoser du har. Men som sagt, ut ifra det du skriver her kjenner jeg ikke igjen noen av ASD tegnene. Men du virker veldig veldig sint... Anonymkode: 468be...2a2 mistenker du en diagnose så synes jeg ikke du ska "holde deg for god". Ja jeg er sint, for jeg føler ikke jeg får levd ut livet. Anonymkode: 2101a...bf7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #12 Skrevet 18. desember 2018 Kanskje du bare lider av lav IQ? Anonymkode: 75f11...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #13 Skrevet 18. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bare lider av lav IQ? Anonymkode: 75f11...1c3 skal sjekke iq'n. Men jeg føler meg ikke smart nei, for jeg har aldri mestret noe. Anonymkode: 2101a...bf7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #14 Skrevet 18. desember 2018 47 minutter siden, AnonymBruker said: mistenker du en diagnose så synes jeg ikke du ska "holde deg for god". Ja jeg er sint, for jeg føler ikke jeg får levd ut livet. Anonymkode: 2101a...bf7 Hva er det som hindrer deg fra å leve ut livet ditt? Hvis det er denne listen med irritasjoner så ser jeg ikke hvordan den stopper deg fra å leve ditt liv til det fulleste. Anonymkode: 468be...2a2 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 På 15.12.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev: Jeg er under utredning for en eller annen diagnose, og det kan være aspergers. det ligger under autisme og jeg tenker at en del av autismediagnoser kan være at man fort går lei mennesker, det er for mye ved den gjennomsnittlige personen som irriterer dem fordi de ikke forstår seg på alt de gjør. Kan ramse opp noen grupper jeg irriterer meg over, og som er mer irriterende enn jeg kan synes synd i dem. - Unge foreldre/alenemødre (i enkelte tilfeller med psykisk sykdom) som ikke har noe utdannelse eller har brydd seg særlig om å få jobb, som fikk barn. Det nytter ikke å bruke barna til å få empati fra min side. tvert i mot blir de bare mer irriterende. Virker som det er et selvfølge at når de har blitt mødre så skal de bli syntes synd på og få låne penger av andre. Jeg skjønner ikke hvorfor de får barn. Selv vil jeg ikke ha barn fordi jeg har dratt med meg psykiske problemer fra farsiden. omtrent hele farsiden min er sliter mye. - Overvektige mennesker som klager på at det er for lite mat, at de er sultne hele tiden. Har jobbet på restaurant, og folk kan klage på at det er dyrt, at det er for lite osv. porsjonene er jo så store at jeg knapt får i meg alt, så jeg skjønner ikke denne mengden på folk. Men hallo...de bor for det første i Norge. tror veldig mange kunne spist litt mindre, for vi bruker jo opp ekstreme ressurser pga lystene våre og ikke behovet. - Mødre. Føler det alltid blir så synd på mødre. Hater ikke en person pga hun er mor, men mødre for veldig fort offerrollen hos andre. De får så masse forsåtelse fra andre foreldre fordi de vet hvor bekymret man blir for barna sine. - Innvandrere som klager på at de bor dårlig, enda de får støtte fra nav. eller at de klager på at jobben er dårlig betalt fordi deres utdannelse ikke er godkjent i Norge. De var heldige og fikk komme hit, skal de liksom bo i en nyoppusset leilighet på Oslo vest? Finnes nordmenn også som ikke gjør det. - Folk med dårlig økonomiske prioriteringer, som klager på at de ikke har råd til å betale strøm. Får ikke låne hos meg, fordi jeg vet at de prioriterer så jævla dårlig. - Kvinner som oppfører seg som tøser , men klager på at de blir "dumpet" hele tiden. Hvem tar en slik kvinne seriøst? kanskje passe på hvilke bilder man legger ut på nett og hvordan man oppfører seg på byen? Anonymkode: 2101a...bf7 Ja, du har mindre empati. Og ikke minst: du har antagelig ikke vært gjennom de store utdordringene selv. Den dagen noe skjer med deg...huff.. og NEI, folk flest tenker ikke slik! Bare folk av samme type (meg og mitt). Anonymkode: b0af8...005
FrodeF Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 På 15.12.2018 den 23.35, AnonymBruker skrev: hva har dette med moren min? Anonymkode: 2101a...bf7 Alt du klager over gjelder moren din. Alenemor, dårlig økonomi, NAV, innvandrer.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 Enten så har du problemer med din egen mor eller så kan du ikke få barn. Noe må det jo være siden du er så bitter på mødre/alenemødre. Anonymkode: 65799...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #18 Skrevet 19. desember 2018 Det høres ut som at du er sint for noe. Du er egentlig ikke sint på de du har ramset opp, men på noen helt andre. Er det noen som har gjort deg vondt? Sviktet deg på en måte? Anonymkode: 7a989...2e0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #19 Skrevet 20. desember 2018 Nei du mangler ikke empati pga disse tankene. Men mulig det er et Aspergers tegn at du tenker veldig sort/hvitt. Og om du i tillegg ytrer disse tankene høyt. Har selv Aspergers. Har høyt utviklet empati, diagnoser fremstår som lett og ikke noe andre i utgangspunktet legger merke til. Men jeg kan også være veldig sort/hvitt, kan ha veldig bastante meninger i diskusjoner og klarer lett å skille følelsene bort fra sak, og tenke veldig praktisk om vanligvis følelsemessig kompliserte tema. Noe som kan for andre fremstå veldig kaldt og et tegn på manglende empati. Anonymkode: 30783...fbe
Duff Skrevet 20. desember 2018 #20 Skrevet 20. desember 2018 På 15.12.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev: Jeg er under utredning for en eller annen diagnose, og det kan være aspergers. det ligger under autisme og jeg tenker at en del av autismediagnoser kan være at man fort går lei mennesker, det er for mye ved den gjennomsnittlige personen som irriterer dem fordi de ikke forstår seg på alt de gjør. Kan ramse opp noen grupper jeg irriterer meg over, og som er mer irriterende enn jeg kan synes synd i dem. - Unge foreldre/alenemødre (i enkelte tilfeller med psykisk sykdom) som ikke har noe utdannelse eller har brydd seg særlig om å få jobb, som fikk barn. Det nytter ikke å bruke barna til å få empati fra min side. tvert i mot blir de bare mer irriterende. Virker som det er et selvfølge at når de har blitt mødre så skal de bli syntes synd på og få låne penger av andre. Jeg skjønner ikke hvorfor de får barn. Selv vil jeg ikke ha barn fordi jeg har dratt med meg psykiske problemer fra farsiden. omtrent hele farsiden min er sliter mye. - Overvektige mennesker som klager på at det er for lite mat, at de er sultne hele tiden. Har jobbet på restaurant, og folk kan klage på at det er dyrt, at det er for lite osv. porsjonene er jo så store at jeg knapt får i meg alt, så jeg skjønner ikke denne mengden på folk. Men hallo...de bor for det første i Norge. tror veldig mange kunne spist litt mindre, for vi bruker jo opp ekstreme ressurser pga lystene våre og ikke behovet. - Mødre. Føler det alltid blir så synd på mødre. Hater ikke en person pga hun er mor, men mødre for veldig fort offerrollen hos andre. De får så masse forsåtelse fra andre foreldre fordi de vet hvor bekymret man blir for barna sine. - Innvandrere som klager på at de bor dårlig, enda de får støtte fra nav. eller at de klager på at jobben er dårlig betalt fordi deres utdannelse ikke er godkjent i Norge. De var heldige og fikk komme hit, skal de liksom bo i en nyoppusset leilighet på Oslo vest? Finnes nordmenn også som ikke gjør det. - Folk med dårlig økonomiske prioriteringer, som klager på at de ikke har råd til å betale strøm. Får ikke låne hos meg, fordi jeg vet at de prioriterer så jævla dårlig. - Kvinner som oppfører seg som tøser , men klager på at de blir "dumpet" hele tiden. Hvem tar en slik kvinne seriøst? kanskje passe på hvilke bilder man legger ut på nett og hvordan man oppfører seg på byen? Anonymkode: 2101a...bf7 Jeg er mest bekymret over at du bruker energi på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå