AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Jeg lurer på dette Forde jeg går på isotetrinoin, og de gjør at jeg får mindre matlyst. Jeg spiser ca 30-40% mindre enn det jeg gjorde før, tror jeg? Før spise jeg for eksempel 5 pizzastykker; nå holder det med 3. men jeg synes egentlig det bare er en bonus siden jeg prøver å ta av noen kilo. Jeg skal gå på denne kuren ca 5-6 mnd totalt, (er ca 2-3 mnd uti) og nå er jeg jo redd for at jeg skal begynne å spise like mye som før når matlysten min kommer tilbake etter at jeg har sluttet på kuren.. noen som vet noe om dette eller har erfaring med å spise mindre i en periode? Jeg vil jo prøve å spise ca sånn jeg gjør nå når jeg er ferdig men kuren også.. men vil jo ikke gå rundt å være sulten heletiden heller. Jeg spiser foresten sunt og normale mengder, spiste litt mye før. Og nå trener jeg et par dager i uka. Er det en myte at magesekken krymper litt? Anonymkode: 2046b...82d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Min krymper ikke. Til tross for en tredagers faste. Men jeg har spiseforstyrrelser og overspiser. Anonymkode: 9e4ca...30f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min krymper ikke. Til tross for en tredagers faste. Men jeg har spiseforstyrrelser og overspiser. Anonymkode: 9e4ca...30f Har hørt at det tar noen uker isåfal å krympe den, hvis man spiser lite men ofte. Så tror ikke å faste vil gjøre saken noe bedre for deg.. Jeg fastet også en gang, var så sulten når jeg begynte å spise igjen at jeg overspiste skikkelig og ikke klarte å holde maten nede. Også var det en periode for noen år siden jeg spiste ca 500 kcal om dagen, gikk ned masse i vekt og når jeg ikke klarte mer og begynte å spise normalt igjen gikk jeg opp 10 kg over utgangspunktet mitt.. så det gjør jeg ihverfal aldri igjen -op Anonymkode: 2046b...82d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Jeg har over kanskje 3 mnd hatt redusert matlyst, litt pga. humør, det å spise alene og er bare matlei. Jeg merker nå at jeg spiser mye mer sjeldent enn før (f.eks kunne gå å småspise på ting før, nå spiser jeg kun til måltider). Merker og at det skal veldig lite til før jeg kjenner meg mett og ikke har lyst på mer mat. f.eks. vil 2 pizzabiter fra typ dolly dimpels/peppes gjøre meg helt mett. Jeg reagerer og på at jeg fort føler meg mett, liksom at følelsen kommer mye kjappere nå enn før. Jeg tror faktisk magesekken min har krympet, men det er jo bare følelsen jeg har. Anonymkode: 20396...1c2
Hilde1302 Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Ja, det gjør den. Jeg hadde en periode for noen år siden på ca 6-7 mnd der jeg ikke hadde sultfølelse pga psykisk stress. Jeg spiste bare fordi jeg måtte, og tvang meg til det. Gikk ned 10 kg og har holdt meg der. Nå skal det mye mindre til før jeg blir mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå