Gå til innhold

Tilbehør. Hva passer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva jeg skal ha til tilbehør til kjolen min.

De i brudebutikken mente jeg fint kan ha både tiara(dvs. diadem var det visst det het... :roll: ) og slør fordi kjolen er så enkel. Og det er jo ikke så ofte man får sjansen akkurat. :P Har tenkt på å ha et lite sølvkjede til, som ikke dominerer. Men er ikke sikker på åssen tiara og slør som passer. Tenkte på et langt slør i chiffon(er det det det heter?Sånn mettemarit-aktig...) Vil ha sløret langt, da korte slør midt på ryggen bl.a. "kutter opp" kroppen litt(er ikke så høy).

Noen synspunkter?? Blir veeldig takknemmelig for alt!!! :)

Her er kjolen... http://www.parisette.com/aspera_brud/1519_brud.htm

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Flott kjole du har valgt.

Jeg ville enten ha et langt chiffon slør, eller et langt slør, kanskje med små krystaller som går utenfor slepet på kjolen. (dette for å forlenge)

Jeg ville også helt klart ha en liten tiara i håret. Dette hjelper deg til å få oppmerksomheten opp til ansiktet ditt den store dagen. Man trenger et blikkfang der, for det er veldig mye oppmerksomhet lenger ned på kjolen og blomster!

Det er jo den ene gangen i verden du kan ha tiara og slør.

go for it.

Lykke til.

Kjerstin

Skrevet

Er enig med gjest her! et lite tips er at du også får kjøpt Chiffon-slør med små stener. og det hadde vært nydelig til kjolen din sammen med en liten tiara med stener i seg!

Skrevet
Er enig med gjest her! et lite tips er at du også får kjøpt Chiffon-slør med små stener. og det hadde vært nydelig til kjolen din sammen med en liten tiara med stener i seg!
Hvor får man kjøpt det egentlig? hørtes veldig fint ut! Men er ikke sikker på åssen tiara jeg skal ha, eller hvor jeg får kjøpt det...)
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri sett chiffon slør med stener, men jeg tror enten at jeg ville hatt et enkelt slør med stener, eller et vanlig chiffonslør. (evnt kan man vel lime på stener på et chiffon slør?)

Kjerstin

Gjest ny gjest
Skrevet

:hoho: Jeg ser flere steder på nett "kunstige" juglete etterligninger som de kaller for "Mette Marit" slør.

De ligner heller ikke på "Mette Marit" spør spør du meg.

Skal en ha et ekte "mette Marit" slør så er det dyrt. Ja veldig dyrt.

Da vil jeg heller ha hatt et ekte enkelt langt tyllslør i god kvalitet istedenfor. :P

Gjest Betty Boop
Skrevet
:hoho: Jeg ser flere steder på nett "kunstige" juglete etterligninger som de kaller for "Mette Marit" slør.

De ligner heller ikke på "Mette Marit" spør spør du meg.

Skal en ha et ekte "mette Marit" slør så er det dyrt. Ja veldig dyrt.

Da vil jeg heller ha hatt et ekte enkelt langt tyllslør i god kvalitet istedenfor. :P

Jeg tenkte jeg skulle sy et chiffonslør selv... Det blir vel ikke så fryktelig dyrt..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du får et ekte Mette Marit slør fra 1500,- man kan bruke chiffon, må ikke bruke silketyll.

Men jeg er enig i at det er mange dårlige koper.

men skal du sy selv så se på ordenlig stoffer. De må være sånn at de faller pent og er "tunge"

Kjerstin

Gjest ny gjest
Skrevet

:P Det blir vel ikke dyrt av den rimelige chiffonen de bruker, men det er jo så tungt at du får stiv nakke en måned etterpå. Har snakka med ei som kjøpte et typisk sånn de kaller for "Mette Marit" slør som faller tungt.

Hun måtte også ha behandling med fysioterapaut etterpå.

Mette Marit hadde slør av ekte lett silkechiffon. Og det er dyrt.

Skrevet
Hvor får man kjøpt det egentlig? hørtes veldig fint ut! Men er ikke sikker på åssen tiara jeg skal ha' date=' eller hvor jeg får kjøpt det...)[/quote']

De selger chiffon-slør på bryllupsweb.no og de med stener får du ihværtfall kjøpt på lisenett.no

søk på chiffon-sølør på nettet kansje?

jeg kjøpte min tiara på christiane men ser at di også har mange fine på lisenet foreksemepel denne som er liten: http://www.lisenett.no/TIARA2/t14.htm

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en kjolen som ligner veldig da jeg giftet meg. Jeg hadde en flott tyllslør med perledryss på, langt sådan. Like langt som slepet på kjolen. I tillegg hadde jeg et perlekjede dandert i håret. Utrolig flott!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg lurer veldig på hva jeg skal ha til tilbehør til kjolen min.

De i brudebutikken mente jeg fint kan ha både tiara(dvs. diadem var det visst det het... :roll: ) og slør fordi kjolen er så enkel. Og det er jo ikke så ofte man får sjansen akkurat. :P Har tenkt på å ha et lite sølvkjede til, som ikke dominerer. Men er ikke sikker på åssen tiara og slør som passer. Tenkte på et langt slør i chiffon(er det det det heter?Sånn mettemarit-aktig...) Vil ha sløret langt, da korte slør midt på ryggen bl.a. "kutter opp" kroppen litt(er ikke så høy).

Noen synspunkter?? Blir veeldig takknemmelig for alt!!! :)

Her er kjolen...http://www.parisette.com/aspera_brud/1519_brud.htm

Dødssøt kjole! Du kommer til å bli nydelig!

Skrevet

:enig_animasjon:

Du blir sikkert en drøm i en så søt kjole! Og jeg er enig, det blir sikkert flott med en tiara sammen med et chiffonslør... Chiffon er jo bare så lækkert! Liker bare ikke dette "Mette-Marit"-preget det har fått... Herregud, hun er da ikke verdens navle heller da! :tunge1::ler:

Skrevet
:enig_animasjon:

Du blir sikkert en drøm i en så søt kjole! Og jeg er enig, det blir sikkert flott med en tiara sammen med et chiffonslør... Chiffon er jo bare så lækkert! Liker bare ikke dette "Mette-Marit"-preget det har fått... Herregud, hun er da ikke verdens navle heller da!  :tunge1:  :ler:

Som om jeg skulle sagt det selv! :klappe: Jeg skjønner ikke hvorfor Mette-marit alltid skal nevnes ved sånne slør. :frustrert: (...men så gjorde jeg det jo selv for at folk skulle forstå åssen jeg mente...æsj også! Litt selvmotsigende kanskje...? :tunge1::sjenert: )

Ellers må jeg takke for alle tips! Er det noen av dere som har handla på Lisenett? Er det bra? Den var kjempefin den tiaraen som det ble linket til her, men jeg tror faktisk jeg ville hatt den enda mer "plain". Er kanskje litt kjedelig jeg da. Men liker liksom ofte det enkle best... :roll:

Skrevet

Ville prøvd å få tak i et slør som matcher armene på kjolen. Hvis det er broderier nederst, så ha slør med broderier nederst. Mener jeg har sett det div. steder på nettet.

Søt kjole, foresten. :)

Catzy

Skrevet

Det var en søt kjole! Jeg tror noen pene sølvsmykker vil bli kjempefint! Og har du lyst på slør og tiara, ha det!

Jeg tror smykker à la disse hadde passet fint til kjolen. Eller kanskje noe som denne?

Lykke til! :)

Skrevet
Det var en søt kjole! Jeg tror noen pene sølvsmykker vil bli kjempefint! Og har du lyst på slør og tiara, ha det!

Jeg tror smykker à la disse hadde passet fint til kjolen. Eller kanskje noe som denne?

Lykke til! :)

Wow! Så flotte smykker! hvor får man tak i slike da? Er de dyre?... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...