AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Hjelp meg....babyen min på 6.5 mnd biter som en piraja når han ammer. Han spiser grøt og smoothie i tilegg til pupp så jeg vil venne han av med pupp for han biter meg til blods. Problemet er at jeg får han ikke til å drikke noe utenom pupp. Han tar ingen flasker. Hverken flasker, kopper, tutkopper eller noe...prøvd 15-20 forskjellige. Tar heller ikke noen typer smokk. Kjøpt meg arm og fattig på forskjellige varianter og tuter, like optimistisk hver gang, men nei da... Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal få i han mme og vann så jeg kan droppe å amme? Anonymkode: d909a...cf9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Det høres kanskje brutalt ut, men et tips er å presse babyens hode inn mot puppen når han/hun biter, slik at han/hun ikke får puste og dermed slipper taket. Etter noen ganger stopper babyen å bite pga ubehaget (læring ved betinging). Anonymkode: a88f7...978 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres kanskje brutalt ut, men et tips er å presse babyens hode inn mot puppen når han/hun biter, slik at han/hun ikke får puste og dermed slipper taket. Etter noen ganger stopper babyen å bite pga ubehaget (læring ved betinging). Anonymkode: a88f7...978 Press hodet sakte mot puppen til babyen slipper, putt en finger i munnen og pakk bort puppen. Min beit to ganger, og jeg pakka bort puppen to ganger. Slutta etter det. Jeg tilbydde puppen etter 5-10min tror jeg. Anonymkode: 5de9c...246
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres kanskje brutalt ut, men et tips er å presse babyens hode inn mot puppen når han/hun biter, slik at han/hun ikke får puste og dermed slipper taket. Etter noen ganger stopper babyen å bite pga ubehaget (læring ved betinging). Anonymkode: a88f7...978 Da har jeg verdens mest stridige unge, eller så er han kamikaze-ammer. Han holder ut lenger enn meg, så det er prøvd og gitt opp...men takk for råd! Anonymkode: d909a...cf9 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Press hodet sakte mot puppen til babyen slipper, putt en finger i munnen og pakk bort puppen. Min beit to ganger, og jeg pakka bort puppen to ganger. Slutta etter det. Jeg tilbydde puppen etter 5-10min tror jeg. Anonymkode: 5de9c...246 Han har bite meg i 1.5 mnd nå, hver eneste amming. Eneste som funker er en finger i munnviken og brekke den opp. Men like fullt biter han neste amming. Hardt. Anonymkode: d909a...cf9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har bite meg i 1.5 mnd nå, hver eneste amming. Eneste som funker er en finger i munnviken og brekke den opp. Men like fullt biter han neste amming. Hardt. Anonymkode: d909a...cf9 Huff gud, jeg føler med deg.. Har en på 5 mnd nå som biter mens hun gliser mot meg etterpå, kjempefestlig! Tar heller ikke flaske.. Dog biter hun ikke ved hver amming heldigvis. Din kan ikke koppmates heller? Hvis du har prøvd mange forskjellige flasker, ville jeg prøvd jevnlig med 1 type fremover. Da kan det løsne hos noen etterhvert. Ellers ville jeg rett og slett prøvd skjold eller lignende Anonymkode: 858f4...9e7
Eneri Skrevet 15. desember 2018 #7 Skrevet 15. desember 2018 Jeg brukte brystskjold for å verge meg mot biting, el rettere sagt smertene. Tror jeg kjøpte det på apoteket (er 14 år siden da). Tynn plastsak jeg satte utenpå brystvorta, den var hull i så melken kom gjennom. Myk plast. Tror de ble solgt i topakninger.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff gud, jeg føler med deg.. Har en på 5 mnd nå som biter mens hun gliser mot meg etterpå, kjempefestlig! Tar heller ikke flaske.. Dog biter hun ikke ved hver amming heldigvis. Din kan ikke koppmates heller? Hvis du har prøvd mange forskjellige flasker, ville jeg prøvd jevnlig med 1 type fremover. Da kan det løsne hos noen etterhvert. Ellers ville jeg rett og slett prøvd skjold eller lignende Anonymkode: 858f4...9e7 Tror jeg vil prøve rådet ditt å konsekvent bruke en type flaske en gang til. Jeg må jo få i han drikke. Koppemating var dårlig nytt for gardinene mine iallefall. For den jakter han på for å bruke den som en rangle samtidig som han gliser. Blodet renner her nå. Han beit akkurat så hardt at jeg begynte spontant å grine. Har ikke lyst å amme lenger. Gjør så vondt. Anonymkode: d909a...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 6 timer siden, Eneri skrev: Jeg brukte brystskjold for å verge meg mot biting, el rettere sagt smertene. Tror jeg kjøpte det på apoteket (er 14 år siden da). Tynn plastsak jeg satte utenpå brystvorta, den var hull i så melken kom gjennom. Myk plast. Tror de ble solgt i topakninger. Dette er prøvd...da tok tyggingen helt av...følte at han brukte skjolda som tyggis. Anonymkode: d909a...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Vår baby tok absolutt ikke flaske, men så kjøpte jeg denne: https://m.babyshop.no/mam-br-trainer-baby-bottle-blue-220-ml/p/235165 og begynte å gi henne vann til maten (hun er 5,5 måned og begynte med litt fast føde 4 måneder gammel). Hun fikk virkelig nesten ingenting i seg til å begynne med, men ble flinkere og flinkere. Til slutt prøvde jeg å gi henne morsmelk i den, og deg gikk bra!! Hun tar ingen andre flasker og jeg er såå glad jeg fortsatte å prøve med den typen:) Anonymkode: 99f97...826 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår baby tok absolutt ikke flaske, men så kjøpte jeg denne: https://m.babyshop.no/mam-br-trainer-baby-bottle-blue-220-ml/p/235165 og begynte å gi henne vann til maten (hun er 5,5 måned og begynte med litt fast føde 4 måneder gammel). Hun fikk virkelig nesten ingenting i seg til å begynne med, men ble flinkere og flinkere. Til slutt prøvde jeg å gi henne morsmelk i den, og deg gikk bra!! Hun tar ingen andre flasker og jeg er såå glad jeg fortsatte å prøve med den typen:) Anonymkode: 99f97...826 Har den...vil ikke ha. Men sitter å pumper meg nå så skal gi morsmelk i den etterpå, så ser jeg om det virker da. Har skikkelig pumpe-uvennelige pupper så spørs hvor mye jeg får ut. Han får vann til maten, aka tyggeleke som spruter. Er ellers glupsk på mat. Anonymkode: d909a...cf9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den...vil ikke ha. Men sitter å pumper meg nå så skal gi morsmelk i den etterpå, så ser jeg om det virker da. Har skikkelig pumpe-uvennelige pupper så spørs hvor mye jeg får ut. Han får vann til maten, aka tyggeleke som spruter. Er ellers glupsk på mat. Anonymkode: d909a...cf9 Hmm.. har du prøvd flere ganger på rad med samme? Det var det som fungerte for oss. Og hvis det er veldig strevsomt å pumpe deg, kanskje går det an å gi MME? Evt håndmelke hvis det er enklere (men det tar lang tid da..) har du fått hjelp på helsestasjonen? Dette er sånne type ting jeg har fått veldig god hjelp med ihvertfall. Her hos oss er det veldig enkelt å få en ekstra time hvis man trenger det også! Anonymkode: 99f97...826
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm.. har du prøvd flere ganger på rad med samme? Det var det som fungerte for oss. Og hvis det er veldig strevsomt å pumpe deg, kanskje går det an å gi MME? Evt håndmelke hvis det er enklere (men det tar lang tid da..) har du fått hjelp på helsestasjonen? Dette er sånne type ting jeg har fått veldig god hjelp med ihvertfall. Her hos oss er det veldig enkelt å få en ekstra time hvis man trenger det også! Anonymkode: 99f97...826 Nei jeg har ikke det. Har byttet på, gitt meg etter 3-4 forsøk med samme flaske på samme dag. Men skal kun kjøre den flasken i dag. Fikk bare ut 70ml men han tygde det da i seg selv om det tok tid. Skal pumpe meg igjen litt senere å prøve igjen å være litt mer stridig. Må bare nødt til å ta flaske mens jeg ennå har brystvorter igjen. Vurderer å prøve litt utvannet eplemost eller noe sånn for å motivere han til å suge. Mm, mme eller vann er tydeligvis ikke nok motivasjon. Anonymkode: d909a...cf9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei jeg har ikke det. Har byttet på, gitt meg etter 3-4 forsøk med samme flaske på samme dag. Men skal kun kjøre den flasken i dag. Fikk bare ut 70ml men han tygde det da i seg selv om det tok tid. Skal pumpe meg igjen litt senere å prøve igjen å være litt mer stridig. Må bare nødt til å ta flaske mens jeg ennå har brystvorter igjen. Vurderer å prøve litt utvannet eplemost eller noe sånn for å motivere han til å suge. Mm, mme eller vann er tydeligvis ikke nok motivasjon. Anonymkode: d909a...cf9 Tipset for å få barn til å spise allergi mme er å tilsette vaniljesukker. Kanskje det hjelper på vanlig mme også? Ellers så tok min først flaske når det var så varmt at han skjønte at han trengte vann. Anonymkode: 8d9a1...481 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipset for å få barn til å spise allergi mme er å tilsette vaniljesukker. Kanskje det hjelper på vanlig mme også? Ellers så tok min først flaske når det var så varmt at han skjønte at han trengte vann. Anonymkode: 8d9a1...481 Oi! Det skal jeg virkelig prøve! Ikke fått han til å ta mere flaske ennå. Så er fremdeles en tyggeleke. Anonymkode: d909a...cf9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 VANILJESUKKERET VIRKET!!! Han slukte akkurat i seg 200ml med mme tilsatt en skje vaniljesukker fra en NUK flaske. Puppene mine danser i fryd og lettelse! Anonymkode: d909a...cf9 11
addict Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Har du prøvd ammeskjold? Edit: så du hadde prøvd det. Endret 16. desember 2018 av addict
addict Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: VANILJESUKKERET VIRKET!!! Han slukte akkurat i seg 200ml med mme tilsatt en skje vaniljesukker fra en NUK flaske. Puppene mine danser i fryd og lettelse! Anonymkode: d909a...cf9 Men hjelp du kan jo ikke gi barnet en hel skje med vaniljesukker til hvert måltid! 😵 hørtes voldsomt ut med en hel teskje på 200ml, eller er det jeg som misforstår her?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #19 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde det samme problemet. Min bet vanvittig hardt med gummen noen ganger, men så fikk h*n tenner og det bittet var ikke bare et bitt! Det var sånn: bite brystknoppen flat og dra så hardt man kan.. eller så kunne h*n bare sitte å tygge. H*n tok aldri flaske, itillegg brukte meg som smukk. Da var jeg så sliten av bitingen og det meningsløse suttingen at jeg sluttet å amme da h*n var 8,5 måneder. Da måtte h*n bare over på flaske fordi h*n hadde ikke noe valg. Bra hvis du klarer å fortsette men ikke se det som et nederlag hvis du må slutte. Bitingen er helt fryktelig for de fleste og for meg ødela det ammestunden så mye at jeg nesten skrek på h*n under bitingen fordi jeg fikk så vondt og h*n måtte gi slipp. I sånne situasjoner er det best å slutte. Anonymkode: da310...9b2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #20 Skrevet 16. desember 2018 9 minutter siden, addict skrev: Men hjelp du kan jo ikke gi barnet en hel skje med vaniljesukker til hvert måltid! 😵 hørtes voldsomt ut med en hel teskje på 200ml, eller er det jeg som misforstår her? Enig! Det er nesten litt som å gi brus til babyen, for å sette det på spissen. Anonymkode: da310...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå