Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Den virker ikke.... :-? Jeg er stressa... Er jo AVHENGIG av mobilen min....! Fikk Tele2 abonnement i høst, og betaler fortsatt.. Hva lønner seg? Kan Tele2 gi meg et tilbud slik at jeg kan beholde sim-kortet mitt? Eller er det best å levere den til reperasjon? Eller må jeg rett og slett punge ut og kjøpe ny mobil...? :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Har du prøvd å ta av dekselet og rett og slett legge den i solen? Kan hende vannet fordamper og den rett og slett virker igjen... Ville i hvert fall prøvd, det kan ikke skade...
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Har du varmekabler så legg den der over natta,det gjorde jeg og den fungerer som aldri før! Eller så rearerer de fuktskader. Om sim kortet er ødlagt får du nytt med samme nr av forhandler eller tele 2 kunde service
Veslejenta Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 Jeg mista mobilen min i Akerselva (!) i sommer. Fikk den opp, tok ut batteriet, og lot den tørke et døgn. Og den lever i beste velgående! Dumt å prøve å slå den på før du er sikker på at mobilen er helt tørr da den kan kortslutte. Fuktskader er noe forsikring og garanti sjelden dekker, så hvis du sender den til reperasjon, ville jeg sjekket hva det koster først. En mobil som jeg hadde før hvor antennen ble ødelagt, kostet reperasjonen det samme som en ny mobil. Det ble en ny en gitt.
Nella Skrevet 1. april 2005 #5 Skrevet 1. april 2005 Pell tlf fra hverandre og legg delene til tørk på tørkepapis f.eks. Har du fuktskade kan det repareres, men det er ganske dyrt. Sender du inn for forundersøkelse koster det rundt 370,- og undersøker de da hva det kommer til å koste og du sier at det blir for dyrt sender de tilbake tlf ureparert og du får en regning på forundersøkelsen. Det går jo heller ikke på garanti. Kontakt en reperatør og hør om de kan gi deg en ca pris på tlf om du ikke får den til å virke. Anovo.no reparerer masse bla. Sim kort får du enten ved å ringe tele2 eller dra til en butikk som selger tele2. Tror det koster 70,- for nytt simkort. Mener det var det jeg betalte da jeg ordna det for pappa. Det er eneste tilbudet du får fra tele2, så reparerer du ikke må du enten kjøpe ny til fullpris eller betale deg ut av bindingstia til tele2 og så kjøpe mobil med ny bindingstid.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #6 Skrevet 1. april 2005 Du får kjøpt en slik spray (crc?) som du kan spraye den med. Bør gjøres med engang da. Tørk den godt og spray den full. Berget akkurat pcen med det.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Jeg har også hørt at reperatører tar seg GODT betalt. Derfor er jeg veldig i tvil før jeg VET hva det koster. Hadde mobilen med på badet i dag, nemlig. Hadde dårlig tid, brukte den som klokke og hadde den liggende på hylla over vasken. Vasken er treig å skylle ned for tiden, så var masse vann etter at jeg var ferdig å vaske hendene... Så *PLASK*, fallt min vesle, nusselige Sony Ericsson T630 ned i vasken :o Jeg demonterte, tørket bort alt jeg som kunne tørkes bort, slå den på, og den virka en liten stund. Men nå er det bare klokka som fungerer. Jeg ser også at det er vann på skjermen. Har garanti, men ikke forsikring. Var jo meg selv som var kloms, så kan ikke kreve noe erstatning for det der :-? Kan jo prøve å tørke telefonen, når jeg kommer hjem... Men vil også undersøke hva en reperasjon koster, for har ikke råd til å være bundet til to abonnement, og heller ikke å kjøpe meg ny, dyr telefon. Sim kortet mitt funker som bare det, og jeg vil beholde det gamle nummeret mitt! Takk for svar
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 Fort deg å kjøp slik spray så berger du den sikkert! Åpne opp tlf din og sprey den, så lar du den ligge et døgn!
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 Hvis telefonen er død, få en gammel telefon av venner / bekjente og putt sim kortet inn i den. Selg den vannskada tlf på qxl ellerno (må si at den er vannskada da). Folk kjøper dem alikevel. Også får du bare overleve at du ikke har tipp topp telefon, hvis du ikke har råd til å kjøpe en ny. Tele2 trenger ikke å vite om dette. Det er jo din tlf. Så lenge du bruker sammen SIM kort blir regninga den samme.
Tusseline Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 Jeg mistet engang mobilen min i vasken (med vann i), og da jeg tok den opp igjen var det ikke tegn til liv. Prøvde å tørke mobilen med hårføner, og lot den ligge til tørk i to dager. Deretter tok jeg i batteriet igjen (må for all del ikke finne på å ta batteriet i før selve mobilen er tørket). For min del funket det ikke, så jeg leverte den inne (:oops:). Alt var helt i orden da jeg fikk den tilbake.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 1. april 2005 #11 Skrevet 1. april 2005 Fort deg å kjøp slik spray så berger du den sikkert! Åpne opp tlf din og sprey den, så lar du den ligge et døgn! Takk for rådet, men jeg har ikke peiling på hvilken spray det er, eller hvor jeg får kjøpt den! Nå har jeg, etter tips fra en erfaren venninne, hatt mobilen i stekeovnen (!) på svak varme i et par timer. Skal prøve å se om den virker i kveld. *Håpe, håpe, håpe* Hvis ikke kjøper jeg ny mobiltelefon. Er totalt avhengig av å være tilgjengelig. Verden min bryter sammen uten telefon...
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #13 Skrevet 1. april 2005 Hvordan bruker man denne sprayen? Står det på pakken kanskje? Tenkte å kjøpe en - sånn just in case.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #14 Skrevet 1. april 2005 Plukk mobilen fra hverandre, tørk den så godt som mulig og spray den full. La den ligge noen døgn.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #15 Skrevet 1. april 2005 Plukk mobilen fra hverandre' date=' tørk den så godt som mulig og spray den full. La den ligge noen døgn.[/quote'] Ja, men etter det? Er den ikke full av denne sprayen da? Tørke det bort kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #16 Skrevet 1. april 2005 Næ.. Den tørket på pcen i allefall, og den var våt! Redda en mobil som hade bada i ei bøtte med klorin og. Tørka den og av seg selv.
Gjest happyending Skrevet 2. april 2005 #17 Skrevet 2. april 2005 VÆR SÅ SNILL, IKKE TØRK MOBILER I STEKEOVN!!! Varmekabler er mer enn nok.. Alt over 50grader regnes som ekstreme temperaturer for mobiler..
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 2. april 2005 #18 Skrevet 2. april 2005 Hihi, hadde mobilen på svak varme i stekeovnen et par timer. Den var helt tørr og fin da jeg tok den ut, men er fremdeles ubrukelig. Jeg tror jeg slo den på og av for mye mens den var våt. Tror rett og slett mobilen har kortslutta! Nå låner jeg min søsters mobil. Hun har flere, så det går visst greit 8)
Gjest happyending Skrevet 3. april 2005 #19 Skrevet 3. april 2005 Hehe, ja, det er veldig mulig hvis du har gjort det.. Eller at du rett og slett har brent opp div ting i den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå