AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Eller har det alltid vært sånn? Anonymkode: 13dd7...7a9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Det er visstnok ikke belegg for å si at en trend, og det har heller ikke vært særlig vanlig i tidligere tider. Det som imidlertid er en moderne trend er å snakke om det - særlig i sensasjonsmedia - som om det hadde vært et voksende fenomen. Slik jeg har forstått kjønns- og parforskning, er det som sagt ikke det. Anonymkode: 444d8...7c5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er visstnok ikke belegg for å si at en trend, og det har heller ikke vært særlig vanlig i tidligere tider. Det som imidlertid er en moderne trend er å snakke om det - særlig i sensasjonsmedia - som om det hadde vært et voksende fenomen. Slik jeg har forstått kjønns- og parforskning, er det som sagt ikke det. Anonymkode: 444d8...7c5 A 2010 British psychological study published in Evolution and Human Behavior asserted that men and women, in general, continue to follow traditional gender roles when searching for mates, and thus concluded that the posited "cougar phenomenon" does not exist, or more precisely, exists but is rare. The study found that most men preferred younger, physically attractive women, while most women, of any age, preferred successful, established men their age or older. The study found very few instances of older women pursuing much younger men and vice versa. Anonymkode: 444d8...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 Vet ikke om det er en trend, men da jeg var 18-19 år møtte jeg mye eldre damer for sex som jeg møtte på nettet. Er mange som liker det, så usikker på om det er noen ny trend. Ofte var det gifte damer eller damer som nylig kom ut av et forhold og ville ha uforpliktende sex. Anonymkode: bf688...24a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: A 2010 British psychological study published in Evolution and Human Behavior asserted that men and women, in general, continue to follow traditional gender roles when searching for mates, and thus concluded that the posited "cougar phenomenon" does not exist, or more precisely, exists but is rare. The study found that most men preferred younger, physically attractive women, while most women, of any age, preferred successful, established men their age or older. The study found very few instances of older women pursuing much younger men and vice versa. Anonymkode: 444d8...7c5 Nå viser jo virkeligheten at de fleste par er nokså jevnaldrende. Og studier viser også at kvinner underrapporterer i hvilken grad de vektlegger fysisk attraktivitet hos menn. Kvinner sosialiseres opp til at det ikke er riktig å snakke om betydningen av mannens utseende. Men studier viser at en mann kan være rik og hyggelig, men ikke nå opp dersom han ikke samtidig er pen. Hvis du ser på de fleste ufrivillig single menn, er jo disse gjerne ikke top notch utseendemessig. Jo penere mannen er, jo flere damer vil han tiltrekke seg. Kvinner og menn vurderer partner etter omtrent samme kriterier: 1. personlighet og utseende, 2. øvrige statuselementer som f.eks økonomi. En mann blir ikke mer attraktiv for en kvinne kun fordi han er eldre. En aldrende mann er ikke fysisk tiltrekkende for kvinner. En mann vil alltid virke mer fysisk appellerende på kvinner desto penere han er. Og mannens fysiske attraktivitet henger, akkurat som kvinnens, sammen med alder. Forskning har funnet at menn begynner å bli seksuelt uinteressante for kvinner når menn passerer 39 år. Anonymkode: 59c32...da5 4
herzeleid Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Er vell kanskje en trend i den forstand at de nå er vanligere med enslige eldre kvinner som trenger selskap, og at mange unge menn tar til takke med disse når det er snakk om "lettvinte" forhold. Fra de unge mennenes side er nok ikke dette noe nytt, det har alltid eksistert mindre selektive menn, men det er nok nytt at det er så mange kvinner som lever i en slik situasjon og aksepterer denne rollen. 2
SpankmeBitch Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskning har funnet at menn begynner å bli seksuelt uinteressante for kvinner når menn passerer 39 år. Anonymkode: 59c32...da5 Shit, så deppa jeg blir av å lese kvinneguiden. Vel, det er vel omtrent akkurat det samme som for damer da. Bare at klokka tikker når det nærmer seg 35. 1
SoWhat? Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Det er ikke noe nytt, men en bør vel kanskje ta i betraktning at folk holder seg yngre og mer ungdommelige enn tidligere da. Det er ikke sånn at 40-åringer går rundt med kjerringklær og hårruller lenger akkurat 😄 de trener og holder seg i form og er aktive og ungdommelige langt opp i årene i forhold til for bare 20 år siden. Mange menn jeg snakker med, og også som en leser om, liker kombinasjonen av at de er fysisk attraktive og samtidig tryggere på seg selv. Så om det er en trend vet jeg ikke. Tror det vil bli mer og mer vanlig framover også. 6
herzeleid Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 33 minutter siden, SpankmeBitch skrev: Shit, så deppa jeg blir av å lese kvinneguiden. Vel, det er vel omtrent akkurat det samme som for damer da. Bare at klokka tikker når det nærmer seg 35. Ikke så veldig lett å ta påstander av typen "forskning har funnet at" så seriøst når vedkommende ikke viser til noe forskning som faktisk viser dette Endret 16. desember 2018 av herzeleid 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Det kommer jo veldig an på om man ser etter partner for liver eller spenning og sex. Seksuelle forhold mellom yngre menn og eldre kvinner er nok ikke uvanlig. Hadde noen da jeg var ung og synes det var spennende, og selv i "voksen" alder foretrekker jeg kvinner på rundt min egen alder eller noen år eldre. Ikke alle menn synes jenter i begynnelsen av 20-årene er toppen av lykke. Anonymkode: a869e...c42 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 Kommer sikkert an på forhold som samfunnsøkonomien og politikk etc...men helt siden steinalderen har voksne kvinner og menn hatt det ganske gøy ilag uansett alder. Jeg tror økonomisk uavhengige kvinner er mer åpen for yngre menn enn andre. Etter at likestillingspolitikken har hatt effekt så ser det ut som om 'trenden' har vokst. Fra menn sin side; Hvis dama har bra bil og leilighet...lets go! Eller? Anonymkode: 5f0ec...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 7 hours ago, herzeleid said: Er vell kanskje en trend i den forstand at de nå er vanligere med enslige eldre kvinner som trenger selskap, og at mange unge menn tar til takke med disse når det er snakk om "lettvinte" forhold. Fra de unge mennenes side er nok ikke dette noe nytt, det har alltid eksistert mindre selektive menn, men det er nok nytt at det er så mange kvinner som lever i en slik situasjon og aksepterer denne rollen. Har lagt merke til at du veldig ofte skriver ting som dette i lignende tråder. Hvorfor? Anonymkode: 08840...95d 4
herzeleid Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at du veldig ofte skriver ting som dette i lignende tråder. Hvorfor? Anonymkode: 08840...95d Fordi jeg tror det er viktig å være klar over hva en relasjon er tuftet på før en går inn i den. Tro det eller ei, men jeg har faktisk gått et par runder med meg selv rundt hvorvidt jeg burde skrive det jeg gjør og om det er slemt å si det så direkte, og kommet frem til at selv om det sikkert er kjipt å lese for de det gjelder er det antagelig enda kjipere å oppdage i ettertid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 Jeg lurer også på det. Jeg ble med noen yngre kolleger ut på byen og ble sjekket opp av yngre menn. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og ble sjekket opp av 5-10år yngre. Jeg kan ikke huske at det var vanlig før. Anonymkode: f6041...1f9 1
SoWhat? Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 43 minutter siden, herzeleid skrev: Fordi jeg tror det er viktig å være klar over hva en relasjon er tuftet på før en går inn i den. Tro det eller ei, men jeg har faktisk gått et par runder med meg selv rundt hvorvidt jeg burde skrive det jeg gjør og om det er slemt å si det så direkte, og kommet frem til at selv om det sikkert er kjipt å lese for de det gjelder er det antagelig enda kjipere å oppdage i ettertid. Spørs hva du mener med lettvinte forhold? At de voksnere damene er ferdig med småbarn og kanskje foretrekker å bo alene eller? At de ikke er så sjalu og eiesyke og usikre som unge ofte er? Da er du inne på noe. Hvis du tenker at det kun er sex og uforpliktende treff og helger, tar du feil. Flere i de alsersgruppene er i faste forhold. Ikke så uvanlig i det hele tatt lenger det. 1
Gjest lidodo Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 7 timer siden, SpankmeBitch skrev: Shit, så deppa jeg blir av å lese kvinneguiden. Vel, det er vel omtrent akkurat det samme som for damer da. Bare at klokka tikker når det nærmer seg 35. Not! I England er det sånn at par skal få sykehjemsplass samme sted. 35 er ingen alder når det kommer til fysisk intimitet. Man er bare ute av stand til å være topp idrettsutøver, og knallhard sex kan jo være akkurat dette, ^^
SlemUlv Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 Cougars har da vært vanlig ganske lenge. Dette er virkelig ikke noe nytt? Jeg ble spurt om jeg var cougar for 10 år siden, av en på 20.. 😛
herzeleid Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Spørs hva du mener med lettvinte forhold? At de voksnere damene er ferdig med småbarn og kanskje foretrekker å bo alene eller? At de ikke er så sjalu og eiesyke og usikre som unge ofte er? Da er du inne på noe. Hvis du tenker at det kun er sex og uforpliktende treff og helger, tar du feil. Flere i de alsersgruppene er i faste forhold. Ikke så uvanlig i det hele tatt lenger det. Jeg tenker på uforpliktende sex ja. De fleste unge single menn kan antagelig tenke seg sex med en betraktelig eldre dame, men de aller færreste vil være interessert i noe seriøst om aldersforskjellen er stor. Der finnes selvfølgelig unntak. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #19 Skrevet 16. desember 2018 Jeg er snart førti, blir ansett som en tyveåring pga utseende og har ingen interesse for kvinner i 20-årene. Så, uhm... Anonymkode: 5f0ec...2c2
SoWhat? Skrevet 16. desember 2018 #20 Skrevet 16. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart førti, blir ansett som en tyveåring pga utseende og har ingen interesse for kvinner i 20-årene. Så, uhm... Anonymkode: 5f0ec...2c2 Eh. Snart 40 og ANSETT som 20-åring? Er det fordi du ikke er voksen el pga utseendet? Ser ikke for meg at det er så attraktivt uansett... litt spooky fakrisk om det er det ytre. Hallo. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå