AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg skal kjøpe meg PC, etter flere år med Mac. Har brukt nettleserne Safari og Chrome på Mac, synes Chrome er best. Ser at noen PC-er selges med Windows, og noen omtales som "Chromebook". Hva betyr dette, og hva er forskjellen? Hva er best? Anonymkode: 9985e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Del Skrevet 15. desember 2018 Chromebook er litt som en PC som ikke kan kjøre noe annet enn en nettleser. Anonymkode: 39855...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Del Skrevet 15. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Chromebook er litt som en PC som ikke kan kjøre noe annet enn en nettleser. Anonymkode: 39855...bf7 Hva menes med det? At Windows kan kjøre flere nettlesere, inkludert Chrome? Anonymkode: 9985e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 15. desember 2018 #4 Del Skrevet 15. desember 2018 Chromebook har ikke lagringsplass på maskinen/har ikke harddisk. Alt er skybasert og på internett. Bruker bare chrome nettleser, og google-konto. (Enkelt forklart) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Del Skrevet 15. desember 2018 Chromebook er kun en nettleser-PC. Dvs kun skriveprogrammer, nettleser, lettere oppgaver, surfing. Skal du ha arbeids-PC/skole-PC er det fint. Skal du ha ordentlig PC, kjøper du med windows Anonymkode: e6557...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Del Skrevet 15. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Chromebook er kun en nettleser-PC. Dvs kun skriveprogrammer, nettleser, lettere oppgaver, surfing. Skal du ha arbeids-PC/skole-PC er det fint. Skal du ha ordentlig PC, kjøper du med windows Anonymkode: e6557...7c6 Men hva mer er det Windows har? Og har Chromebook noe som Windows ikke har? Jeg skal bruke den hovedsakelig til skolearbeid, og ellers bare surfing på sosiale medier. Ikke noe spill, redigeringsprogrammer etc. Eneste jeg er avhengig av er Office og et program som må lastes ned i forbindelse med digital eksamen. Anonymkode: 9985e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 15. desember 2018 #7 Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Hvis du må ha Office og "et program" kjøper du Windowsmaskin. Chromebook har Google docs, det er til dels kompatibelt med Office men jeg hadde ikke satset på det. Programmet du trenger får du ikke til Chromebook. Vanskelig å forklare forskjellen på hva Windows "har", men se på det som at Chromebook kan bare surfe på nett. Det du skal gjøre må det altså finnes nettjenester for. Endret 15. desember 2018 av Guile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #8 Del Skrevet 15. desember 2018 5 minutter siden, Guile skrev: Hvis du må ha Office og "et program" kjøper du Windowsmaskin. Chromebook har Google docs, det er til dels kompatibelt med Office men jeg hadde ikke satset på det. Programmet du trenger får du ikke til Chromebook. Vanskelig å forklare forskjellen på hva Windows "har", men se på det som at Chromebook kan bare surfe på nett. Det du skal gjøre må det altså finnes nettjenester for. Ok Jeg bruker Google Docs noen ganger, særlig i gruppearbeid på skolen. Får jeg til å bruke det med Windows? Ellers bruker jeg Office for å skrive på Word, Powerpoint, Exel osv. Kan man bruke nettleseren Chrome med Windows? Mulig jeg spør veldig dumt, men kan ingenting om dette... Anonymkode: 9985e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 15. desember 2018 #9 Del Skrevet 15. desember 2018 Ja, du kan bruke Google docs med Windows. Ja, du kan bruke Chrome med Windows. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #10 Del Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, Guile skrev: Ja, du kan bruke Google docs med Windows. Ja, du kan bruke Chrome med Windows. Tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det! Da blir det nok Windows-PC Anonymkode: 9985e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #11 Del Skrevet 15. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva mer er det Windows har? Og har Chromebook noe som Windows ikke har? Jeg skal bruke den hovedsakelig til skolearbeid, og ellers bare surfing på sosiale medier. Ikke noe spill, redigeringsprogrammer etc. Eneste jeg er avhengig av er Office og et program som må lastes ned i forbindelse med digital eksamen. Safe Exam browser fungerer ikke på Chromebook. Ville aldri ha kjøpt Chromebook som primær, kun sekundær. Anonymkode: dc8db...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Del Skrevet 16. desember 2018 Nå har du fått mange svar her allerede, men kan legge til: Se for deg at du kun bruker Google tjenester som google docs, gmail,osv. Det er egentlig bare det du får med Chromebook (pluss at du kan surfe vanlige nettsider). Men du får neppe Officepakken som kan installeres til Chromebook, da må du i så fall bruke Office online i en nettleser. Men det har jeg ikke prøvd på Chromebook, så vet ikke hvor godt det virker. Hvis man selv vil installere "ting" som f. eks. safe exam browser, officepakken fra Microsoft osv. så trenger man en mer tradisjonell pc der man selv kan installere ting som f. eks. en Windowspc. Anonymkode: b5b9b...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå