AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Skal på forretningsreise til Egypt og må kjøpe meg masse nye klær for jeg har ikke noe som er muslim-vennlig eller hva jeg skal kalle det 🤔 Altså jeg har jeans, svarte bukser og t-skjorter/gensere. Men det kan være temmelig varmt der så jeg trenger noe mer. Type lange kjoler eller noe sånt, noen som har tips? Gjerne med bilder. Må dekke skuldre/knær. Kan godt være fra nelly/zalando etc, og i litt lette stoffer. Jeg har lett litt men aner liksom ikke hva som er greit og ikke. Har bare korte kjoler og skjørt. Anonymkode: 4465a...33b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Om du ikke har noe med lange ermer kan du ta et skal rundt armene eller noe slikt, eller finne en slags lang jakke av et lett stoff så du ikke blir så varm:) På beina vil jeg anbefale lange skjørt, ikke noe for trangt kan se om jeg finner noen bilder av hva jeg brukte da jeg var der Anonymkode: 23cbe...99f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke har noe med lange ermer kan du ta et skal rundt armene eller noe slikt, eller finne en slags lang jakke av et lett stoff så du ikke blir så varm:) På beina vil jeg anbefale lange skjørt, ikke noe for trangt kan se om jeg finner noen bilder av hva jeg brukte da jeg var der Anonymkode: 23cbe...99f Jeg har bare ganske gjennomsiktige skjerf, men takk for tips Skal shoppe litt i Cairo også, så om jeg ikke finner noe før jeg reiser kan jeg nok få hjelp av kollegene mine der nede altså. Men takk for svar! Hvor i Egypt var du? Er det noe særlig bra shopping der forresten? Anonymkode: 4465a...33b
kvinne35+ Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal på forretningsreise til Egypt og må kjøpe meg masse nye klær for jeg har ikke noe som er muslim-vennlig eller hva jeg skal kalle det 🤔 Altså jeg har jeans, svarte bukser og t-skjorter/gensere. Men det kan være temmelig varmt der så jeg trenger noe mer. Type lange kjoler eller noe sånt, noen som har tips? Gjerne med bilder. Må dekke skuldre/knær. Kan godt være fra nelly/zalando etc, og i litt lette stoffer. Jeg har lett litt men aner liksom ikke hva som er greit og ikke. Har bare korte kjoler og skjørt. Anonymkode: 4465a...33b Kle deg riktig "EGYPT Konservative klær er best. Ingen shorts, åpne topper, selv korte ermer tiltrekker seg oppmerksomhet. Du trenger ikke se ut som en nonne, men ikke kle deg som hjemme."
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, kvinne35+ skrev: Kle deg riktig "EGYPT Konservative klær er best. Ingen shorts, åpne topper, selv korte ermer tiltrekker seg oppmerksomhet. Du trenger ikke se ut som en nonne, men ikke kle deg som hjemme." Jeg vet, men når jeg må bruke masse penger på en helt ny garderobe til turen så vil jeg kjøpe riktig ANER seriøst ikke hva jeg skal ta med. De sommerklærne jeg har er for det meste fra Miami og Sør-Amerika og egner seg ikke i Egypt. Og vinterklærne mine blir jo for varme... Anonymkode: 4465a...33b
kvinne35+ Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet, men når jeg må bruke masse penger på en helt ny garderobe til turen så vil jeg kjøpe riktig ANER seriøst ikke hva jeg skal ta med. De sommerklærne jeg har er for det meste fra Miami og Sør-Amerika og egner seg ikke i Egypt. Og vinterklærne mine blir jo for varme... Anonymkode: 4465a...33b t-skjorter som dekker skuldre (ikke gjennomsiktig), ikke dyp utringning og piratbukser i lett og behagelig stoff som dekker knærne? Så kan du eventuelt ha et sjal rundt halsen som du bruker dersom det skulle være behov. Du trenger jo ikke kle deg SOM dem, du trenger bare å kle deg som en turist som respekterer deres kultur. Endret 15. desember 2018 av kvinne35+ 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #7 Skrevet 15. desember 2018 Langermet, kan være løst og ledig, men langermet og dekkende. Hvor bor du? På Grønland i oslo har de mange butikker for muslimer, med hijab, burka og sånn, sier ikke at du skal ha det, men de har og topper og bukser i lette stoffer som dekker kroppen på rette steder. Indiska har og mye sånt. Anonymkode: 93d86...314 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #8 Skrevet 15. desember 2018 Kjøpe nburka så. Enkelt og greit og du slipper å tenke mer på klær. Anonymkode: aa79e...625 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #9 Skrevet 15. desember 2018 Borat-drakt. Anonymkode: e70e6...7a3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #10 Skrevet 15. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Langermet, kan være løst og ledig, men langermet og dekkende. Hvor bor du? På Grønland i oslo har de mange butikker for muslimer, med hijab, burka og sånn, sier ikke at du skal ha det, men de har og topper og bukser i lette stoffer som dekker kroppen på rette steder. Indiska har og mye sånt. Anonymkode: 93d86...314 Jeg bor rett ved Grønland faktisk Takk for tips, jeg burde jo kommet på det selv. Og Indiska, det skal jeg sjekke ut. Anonymkode: c1353...d5e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #11 Skrevet 15. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor rett ved Grønland faktisk Takk for tips, jeg burde jo kommet på det selv. Og Indiska, det skal jeg sjekke ut. Anonymkode: c1353...d5e Fort gjort å ikke se løsningen selv om man omtrent bor oppå den! 😉 lykke til! Anonymkode: 93d86...314 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #12 Skrevet 15. desember 2018 Gå i det du vil. De bryr seg ikke, masse turister. Skal du i møter, konferanser etc ville jeg nok gått i bukser over knær, og ikke tank-tops eller utringede topper. Kle deg normalt Anonymkode: 336e5...22d 1
kvinne35+ Skrevet 15. desember 2018 #13 Skrevet 15. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå i det du vil. De bryr seg ikke, masse turister. Skal du i møter, konferanser etc ville jeg nok gått i bukser over knær, og ikke tank-tops eller utringede topper. Kle deg normalt Anonymkode: 336e5...22d Nettopp det jeg mente, kle deg som en turist men ta hensyn til hva de anser som upassende og uanstendig. 1
Gjest Tigress Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 Eg vil tilrå å ta med eit par silkebluser med lange ermer, til dømes noko slikt: https://www.sunday-stories.no/collections/blouse/products/silk-blouse-white?variant=17996079071301 Dette er bluser du vil kunne bruke heime også, så då får du ikkje klede berre til denne turen. Silke kan du skylle opp om kvelden og så er dei klare til bruk dagen etter, då treng du berre eit par stykker. Eg ar ei silkebukse som eg brukar om sommaren, han liknar litt på denne: https://www2.hm.com/no_no/productpage.0699269002.html. Modellen på bildet ser jo ut som ho har på seg pysj, og det er jo ikkje heilt stilen du er ute etter, men noko som er vidt og tynt er truleg vegen å gå. Kanskje noko slikt: https://www2.hm.com/no_no/productpage.0576775012.html
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 Hvis du skal i møter i lokaler med airconditioning, så husk at det kan være ganske kaldt. Det er ikke noe moro å sitte og hutre. Har aldri vært i Egypt, så vet ikke hva som er vanlig der. Anonymkode: f6840...073 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 Bare av nysgjerrighet, er det lov å gå med sandaler i Egypt? Hvis jeg har bukse og lang genser? Eller er det også seksuelt for de? Hater å svette på føttene. Aner ikke hvilke sko jeg skal ha med heller.. Noen råd der? Tenkte shoppe litt til uka Anonymkode: c1353...d5e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 Bare å kle seg som Tutankhamon, så er du sikra. Anonymkode: 292ab...6f6
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet, er det lov å gå med sandaler i Egypt? Hvis jeg har bukse og lang genser? Eller er det også seksuelt for de? Hater å svette på føttene. Aner ikke hvilke sko jeg skal ha med heller.. Noen råd der? Tenkte shoppe litt til uka Anonymkode: c1353...d5e Tror ikke selve føttene er ansett som spesielt seksuelle. Mange bruker sandaler til burka. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #19 Skrevet 18. desember 2018 Da jeg skulle til Dubai med firma, så kjøpte jeg nye klær, alt som dekket skuldre og knær. Men når vi kom dit, så forandret det seg fort. Vi gikk i korte skjørt, singleter osv.. Ingen som helst så rart på oss eller noe. Så slapp av og ta det deretter, er mitt råd. Anonymkode: 10c95...12e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #20 Skrevet 19. desember 2018 - Teppe med finlandshette til. Anonymkode: e1795...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå