Gå til innhold

Konduktøraspirant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De som er på intervju nå, når begynner opplæringen hvis man får jobb? :)

Anonymkode: e9c7f...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 17.31):

De som er på intervju nå, når begynner opplæringen hvis man får jobb? :)

Det står i annonsen 8.8 eller i september.

Anonymkode: fc1c4...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 21.49):

Vi jobber 6 ukers turnus. Turnusene blir sendt ut hver høst for søknad, så søker man på turnusene man vil ha. Dette går etter ansiennitet😊 i Oslo er det mange forskjellige turnuser, så selv med lav ansiennitet får man alltid noe man har søkt på. Folk har forskjellige behov, heldigvis! Noen liker en turnus med mye tidlig, noen med mest natt. 

Jeg har mange kollegaer som pendler langt, så er absolutt ikke alle som bor nærme stasjonen(e). Enkelte pendler 2 timer én vei. Det er forskjellige stasjoneringssteder, så kan hende du kan få stasjonering nærmere der du bor etterhvert  (Det går også etter ansiennitet og blir lyst ut internt). 

Anonymkode: 8a0c8...e27

Hei igjen😊 Jeg var på intervju og tror det gikk fint. Glemte å spør på intervjuet hvor lang arbeidsdag man normalt har? Husker at turnusplanen hun viste oss var veldig varierende mtp tid på døgnet men glemte å spørre om antall timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 12.08):

Tenker du på lokførere? 

Anonymkode: 4f73d...ba0

De best betalte lokførerne ligger nok på 1,2-1,3. Da jobber man mye overtid, og mye utenfor turnus med kort varsling. Jo mer fleksibel man er, jo mer kan man tjene. 

1 mill. skal du jobbe mye for å klare som konduktør, men 7-800k er nok oppnåelig for de fleste vil jeg tro. 

Anonymkode: 5fbaa...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 19.04):

Det står i annonsen 8.8 eller i september.

Fant ikke igjen annonsen :) Kunne du linket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 19.06):

Hei igjen😊 Jeg var på intervju og tror det gikk fint. Glemte å spør på intervjuet hvor lang arbeidsdag man normalt har? Husker at turnusplanen hun viste oss var veldig varierende mtp tid på døgnet men glemte å spørre om antall timer. 

Det varierer. Noen vakter er på ca 5 timer, og noen er på ca 10. Har også vakter som er opp mot 12-13 timer, men disse er stort sett nattevakter med opphold på hotell ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det varierer. Noen vakter er på ca 5 timer, og noen er på ca 10. Har også vakter som er opp mot 12-13 timer, men disse er stort sett nattevakter med opphold på hotell ol. 

Takk for svar! :) Det gir jo mening, kjører dere ulike ruter eller er det de samme rutene på turnusen som rulleres? Og så lurte jeg på de der 10 fridagene dere får bruke, fikk vite at man kunne bruke de akkurat sånn man ville. Men betyr det da at man kan sette dem på røde dager? Som f.eks. julaften?

Setter veldig pris på at du svarer meg på alt dette!😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar! :) Det gir jo mening, kjører dere ulike ruter eller er det de samme rutene på turnusen som rulleres? Og så lurte jeg på de der 10 fridagene dere får bruke, fikk vite at man kunne bruke de akkurat sånn man ville. Men betyr det da at man kan sette dem på røde dager? Som f.eks. julaften?

Setter veldig pris på at du svarer meg på alt dette!😘

Det er 6-ukers turnus, dvs. at samme dagsverket kommer igjen om 6 uker.  Unntaket er om man går i reserve/ramme-tur, da har man ingen faste dagsverk men blir tildeltnye hver måned (men ca. innenfor de tidene man skal jobbe). Disse turene gir normalt bedre lønn og krever litt mer ansiennitet for å få. 

De 10 fridagene kan ikke brukes på røde dager, men du kan be om sk. EX-dag (ekstrafri) som du vil få innvilget om det ellers er nok folk på jobb. Det er det normalt de fleste røde dager, siden jobb da gir 100% overtidsbetalt og det er det mange som vil ha. Jeg har aldri jobbet julaften (jobber dog som lokfører og ikke konduktør men det blir samme greia tror jeg). 

Du kan bruke de enkeltstående fridagene som du vil, men kun etter søknad. Er du tidlig ute blir søknaden som regel innvilget, er du sent ute risikerer du fort avslag om det ellers er lite folk på jobb den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er 6-ukers turnus, dvs. at samme dagsverket kommer igjen om 6 uker.  Unntaket er om man går i reserve/ramme-tur, da har man ingen faste dagsverk men blir tildeltnye hver måned (men ca. innenfor de tidene man skal jobbe). Disse turene gir normalt bedre lønn og krever litt mer ansiennitet for å få. 

De 10 fridagene kan ikke brukes på røde dager, men du kan be om sk. EX-dag (ekstrafri) som du vil få innvilget om det ellers er nok folk på jobb. Det er det normalt de fleste røde dager, siden jobb da gir 100% overtidsbetalt og det er det mange som vil ha. Jeg har aldri jobbet julaften (jobber dog som lokfører og ikke konduktør men det blir samme greia tror jeg). 

Du kan bruke de enkeltstående fridagene som du vil, men kun etter søknad. Er du tidlig ute blir søknaden som regel innvilget, er du sent ute risikerer du fort avslag om det ellers er lite folk på jobb den dagen. 

Ok,så man slipper altså unna med å jobbe julaften hvis man er ute i god tid og søker ekstrafri? Det er jo veldig betryggende å høre isåfall. Har ikke barn men når jeg får det så vil det jo være trist å ikke kunne feire julaften med dem eller f.eks bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok,så man slipper altså unna med å jobbe julaften hvis man er ute i god tid og søker ekstrafri? Det er jo veldig betryggende å høre isåfall. Har ikke barn men når jeg får det så vil det jo være trist å ikke kunne feire julaften med dem eller f.eks bursdag.

Kan ikke garantere det men får man jobb er det ofte mange som vil bytte også. Det er jo en god del som ikke feirer jul. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ingen garanti for å slippe å jobbe jul og andre helligdager, men de er ikke vanskelige å bytte bort😊 er mange som ønsker å jobbe på de røde dagene! Ang bursdager, så går man i samme turnus i et år. Så man vet hvordan man skal jobbe i et år fremover, og det gjør det enklere med tanke på de enkeltstående feriedagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Er det noen her som har fått tilbakemelding etter helsetestene? Jeg har ikke hørt noe enda og i dag er det en uke siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, de har ringt i dag. 😊 Hvordan gikk det med deg?

On 4/7/2022 at 12:47 PM, AnonymBruker said:

Er det noen her som har fått tilbakemelding etter helsetestene? Jeg har ikke hørt noe enda og i dag er det en uke siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Scindapsus skrev (5 timer siden):

Ja, de har ringt i dag. 😊 Hvordan gikk det med deg?

Det gikk dessverre ikke, vet hvilken oppgave jeg dreit meg ut på. Synd at en test av flere skal ødelegge men fikk prestasjonsangst og da fullførte jeg ikke hele oppgaven. Skal på intervju til en annen jobb da så håper det går rett vei :) Har ikke slått fra meg konduktørjobben helt enda så kan hende jeg søker igjen. Ble du ansatt nå eller er det enda mer du må gjennom? Uansett så ønsker jeg deg lykke til! Og gratulerer med å ha kommet videre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
On 4/19/2022 at 9:48 PM, AnonymBruker said:

Det gikk dessverre ikke, vet hvilken oppgave jeg dreit meg ut på. Synd at en test av flere skal ødelegge men fikk prestasjonsangst og da fullførte jeg ikke hele oppgaven. Skal på intervju til en annen jobb da så håper det går rett vei :) Har ikke slått fra meg konduktørjobben helt enda så kan hende jeg søker igjen. Ble du ansatt nå eller er det enda mer du må gjennom? Uansett så ønsker jeg deg lykke til! Og gratulerer med å ha kommet videre ☺️

Hei! Jeg er innkalt på intervju, og lurer på hvordan det foregår da jeg har lest mye forskjellig her inne. Hva gjør man på intervjuet siden det skal vare i 1.5 timer? 

Er det gruppeintervju? Jeg ser at noen andre har nevnt det tidligere i andre tråder.

Du nevner at du dreit deg ut på en oppgave, får man oppgaver på intervjuet også, eller sikter du til testene man fullfører i forkant?

Håper du har mulighet til å svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei 

Ikke samme som over her men jeg var på intervju forrige uke og fikk beskjed om at jeg er videre til helsesjekk som tar en hel dag.

Noen som kan fortelle litt hva denne dagen består av?

Anonymkode: 81936...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor lang tid sånn ca det tar før man får svar på helsesjekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 9/27/2022 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

Noen som vet hvor lang tid sånn ca det tar før man får svar på helsesjekken?

Hvor lang tid gikk det før du fikk svar? Jeg fikk svar etter en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 9.49):

Hehe i Sverige er det helt omvendt. Der får nye konduktører rammeskjemae mnd for mnd og beskjed 2 ukers vasel om hvordan man ska jobbe. Og mindre betalt. Her jobber vi også 40 h uker og ikke 35 med ubetalte opphold. Holder på og bli syk og mange er slitne men virksomheten vil punge ut så mye som mullig av oss. Hvar eneste vakt går mit klokka og vi kan være borte 12 h kun betalt 6 h. Vi har også jour der vi er på et rom fex 12-19 men kan bli ringt in et minutt før 19 og jobbe 12 h på rak. Regnet ut at denne mnd jobber jeg 200 h kun betalt 152 h. 😅 Når vi jobber overtid kan vi velge tid isteden for penger- men da trekkes "pausen eller forsinkelsen". Så hvis mitt tog blir instillt og jeg må vente på å ta over et annet tog og er hjemme kl 23 isteden for 21 får jeg kun 1 h tid eller penger. Vi jobber 5-6 dager pr uke. Og i frihelgene anhvar helg kan man slutte seint på fredag og begynne tidlig mandag. Sykt hvor stor forsjell det er på land ass. Og dette er et statlig sellskap som går med store vinster. VDn tjener 29 vertelønner.

Anonymkode: 3ed97...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 9.49):

Just det en ting til. Vi får kun 51 kr extra pr time under helg mellom fred 19- mandag 05. Så man kan jobbe en hel helg å få sån 800 kr i turnustillegg 😅 Og når vi har reserverur eller beredskap som det heter på norsk så må vi være ute hele tia på plattform og hjelpe kunder. Vi får knappt en pause. 

Anonymkode: 3ed97...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...