AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Hei! Teit spm kanskje, men jeg lurer på om dette med å surfe på "dark web" (altså onion-sider) er lovlig i Norge? Med dette mener jeg såklart onion sider som ikke bryter norsk lov, men la oss si et forum eller en blogg på disse serverne. Og er det lov å hoste egne sider (som ikke bryter norsk lov) som kan nås gjennom tor/onion osv? For eks ei god gammaldags "hjemmeside" osv. Anonymkode: e2f88...31b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Det er ikke noen lov mot kryptering eller å være anonym i Norge. Anonymkode: 872e3...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 Det er bare uindekserte nettsider. Er ikke noe ulovlig med det. Er litt trist at hollywood serier har fått uindekserte sider til å virke som djevelens lekeplass. Anonymkode: e2a83...8ff
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er bare uindekserte nettsider. Er ikke noe ulovlig med det. Er litt trist at hollywood serier har fått uindekserte sider til å virke som djevelens lekeplass. Anonymkode: e2a83...8ff The er "Deep web" som er begrepet for uindekserte nettsider (ikke indekserte av f. eks. søkemotorer), "deep web" regnes som en del av dette igjen, og som krever spesielle innstillinger eller tilgangskontroll for å få tilgang. Og til TS: Ingenting av dette (hverken deep web, eller subsettet dark web) er ulovlig i seg selv, det er hva man bruker det til som avgjør lovligheten. Men man kan raskere kommer over en del dritt på deep/dark web, så jeg ville tatt forholdsregler. Anonymkode: 3cb7f...23d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå