AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 jeg har eksamen nå, og er litt usikker på dette her, hvis en forfatter i teksten har henvist til en annen forfatter i teksten som står i parantes hvordan skal jeg skrive dette da? feks gunn imsen skriver(.....) (klette,2003) hvordan skriver jeg dette? og hvis det forfatteren henviser til en rapport, nettside osv, hvordan skal jeg da føre opp dette i teksten? Det gjelder apa stilen. Hvis samme forfatter blir brukt i flere avsnitt i teksten hvordan gjør jeg det? Anonymkode: ef0a7...50c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Gunn Imsen (2005), skriver ...... (Klette, 2003). Men sekundæreferanser skal helst unngås. Jeg skal prøve å lete frem en god side jeg brukte for det siste spørsmålet ditt. Anonymkode: eee0e...a95
Ullvott Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 (endret) Det «fenomenet» du lurer på til kalles sekundærkilde og du finner det under FAQ på Kildekompasset. Her kan du se hvordan du gjør det: http://kildekompasset.no/apa-faq.aspx (Kilde hentet fra en annen forfatter.) Samme forfatter i flere avsnitt må vel refereres hver gang, da APA ikke bruker ibid om gjentatte kilder slik f.eks Chicago gjør? Endret 15. desember 2018 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 https://sokogskriv.no/kildebruk-og-referanser/referansestiler/apa-6th/ Anonymkode: eee0e...a95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis samme forfatter blir brukt i flere avsnitt i teksten hvordan gjør jeg det? Hvis du henviser til samme kilde av forfatterne: første gang i teksten: (Hansen, P., Jensen, A. og Gundersen, P. L. 2003) Deretter (Hansen et al, 2003) i resten av teksten. Anonymkode: eee0e...a95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gunn Imsen (2005), skriver ...... (Klette, 2003). Men sekundæreferanser skal helst unngås. Jeg skal prøve å lete frem en god side jeg brukte for det siste spørsmålet ditt. Anonymkode: eee0e...a95 vet det, men siden det er brukt så må det jo være i teksten. Anonymkode: ef0a7...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå