AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Vi er en stor jentegjeng som har hengt sammen i alle år, men ei har begynt å irritere oss litt. Hun jobber deltid, og har sånn 6000kr inn i mnd som hun bruker på seg selv og sitt. Hun flyttet nylig med typen sin som er millionær, han betaler huset de bor i, han eier det, han kjøper maten, betalt for bilene de kjører osv. Men når det kommer til våre faste årlige utflukter, bursdager og jul, da kommer hun med et unnskyldende smil og bare "ehh, gaven er litt liten kanskje, sånn er det når vi har hver våre penger og ikke felles økonomi." For at vi skal komme oss på hytta så dekker vi hennes del, men begynner å bli lei av å se på at hun bruker hans penger på seg selv, men ikke feks 200 på en god venninne til jul. Gavene hennes er sånn hun like gjerne kunne latt være å gi, nips fra Nille, twist på tilbud, eller annet sånt rusk. Selv mottar hun gaver fra ønskelisten sin. Hvordan si fra? Anonymkode: 428a5...b91
Gliffy Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Kanskje det er like greit å begynne å gi gaver på samme nivå tilbake? De vil jo også gaven lommebøkene til dere andre i gjengen. 36
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 Gi det samme tilbake da vel. Å slutt å spander hele tiden. Folk lærer ikke om de bare får og får og får. Anonymkode: 9f070...582 36
Gjest TheBookofSorrow Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 Jeg hadde litt av samme problemet før i tiden. Ikke på grunn av ikke felles økonomi, men da jeg var ung opplevde jeg å få julegaver fra "venner" etter status, Altså hvor godt man likte den andre og de de likte ga de skikkelige gaver til. Synes det er en uting. Jeg brydde meg ikke om julegavene, men å rangere gaver etter hvor mye man likte den og den personen i gjengen, er lavmål.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Hvorfor gir dere gaver til hverandre i det hele tatt? Er gaver så viktig? At dere ikke heller går ut å spiser en god førjulsmiddag eller lunsj sammen? Kan hun ikke betale for seg får hun bli hjemme. Anonymkode: bd01c...ac4 23
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Kanskje hun ikke gidder det enorme gavehysteriet som mange holder på med? Men da bør hun si ifra, slik at dere også kan justere deres gaver. Snakk sammen og avtal en omtrentlig pris på gavene, så slipper dere å bli skuffet. Anonymkode: c51d6...edc 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Hvis man skal kjøpe til mange venninder er jo 200 pr stk mye. Angående hennes inntekt og pengeforbruk kan det jo hende hun har gjeld eller lån dere ikke vet om, eller er så dårlig med penger at hun faktisk ikke har råd fordi hun prioriterer ting hun mener er nødvendigheter, som hudpleie og Botox og nye negler og vipper osv. Om man først driver med sånt så går det ikke an å droppe en gang for å bruke pengene på julegaver , det er handlinger som må vedlikeholdes men helt enig i at det er dårlige prioriteringer. Alikevel tenker jeg du skal være glad du får noe, heller noe symbolsk og billig enn ingenting. I min krets gir vi ikke gaver til hverandre engang Anonymkode: 26745...b56 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 200 kr kan være litt mye for noen. Selv kjøpte jeg oppmerksomhet til en god venninne i går. Betalte ca. 170 kr på den da. Vi har ikke noen gjensidig avtale om å kjøpe julegave til hverandre nå lengre. Du kan foreslå å droppe å kjøpe julegaver til hverandre fra nå av, siden dere har blitt voksne. Men du BØR fortelle henne at hun BØR spare opp for å kjøpe seg inn i hans hus for å unngå kvinnefella. Hun høres ut som om at hun er på god vei inn i den. Hvis det blir slutt mellom dem, så vil hun ikke ha hus over hodet. Så hun bør snu litt på tankegangen sin. Anonymkode: b5c1d...32d 4
FrodeF Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 Dette er uhørt. Ring typen hennes og forklar at han får åpne lommeboka så dere kan få skikkelige gaver 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Eg skjønner virkelig ikke problemet. Da hadde jeg sagt at jeg forstår at du har det trangt, da kan vi to kjøpe gave til en 50- lapp til hverandre. Og hyttetur, da ville jeg laget en sparekonto med en gang til turen, alle setter inn 200kr/ mnd eller hva det nå blir. Sier hun at hun ikke har råd.. Nei, det var trasig. Håper ting løser seg, og at du kan bli med neste år Anonymkode: 0a36c...d50 13
Thyra Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 På 15.12.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev: Vi er en stor jentegjeng som har hengt sammen i alle år, men ei har begynt å irritere oss litt. Hun jobber deltid, og har sånn 6000kr inn i mnd som hun bruker på seg selv og sitt. Hun flyttet nylig med typen sin som er millionær, han betaler huset de bor i, han eier det, han kjøper maten, betalt for bilene de kjører osv. Men når det kommer til våre faste årlige utflukter, bursdager og jul, da kommer hun med et unnskyldende smil og bare "ehh, gaven er litt liten kanskje, sånn er det når vi har hver våre penger og ikke felles økonomi." For at vi skal komme oss på hytta så dekker vi hennes del, men begynner å bli lei av å se på at hun bruker hans penger på seg selv, men ikke feks 200 på en god venninne til jul. Gavene hennes er sånn hun like gjerne kunne latt være å gi, nips fra Nille, twist på tilbud, eller annet sånt rusk. Selv mottar hun gaver fra ønskelisten sin. Hvordan si fra? Anonymkode: 428a5...b91 Nips vil jeg helst slippe å få, uansett hva det koster og hvor det er kjøpt. Har mer enn nok støvsamlere allerede. Men twist er da supert å få! 2
Sola de Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 På 15.12.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev: Vi er en stor jentegjeng som har hengt sammen i alle år, men ei har begynt å irritere oss litt. Hun jobber deltid, og har sånn 6000kr inn i mnd som hun bruker på seg selv og sitt. Hun flyttet nylig med typen sin som er millionær, han betaler huset de bor i, han eier det, han kjøper maten, betalt for bilene de kjører osv. Men når det kommer til våre faste årlige utflukter, bursdager og jul, da kommer hun med et unnskyldende smil og bare "ehh, gaven er litt liten kanskje, sånn er det når vi har hver våre penger og ikke felles økonomi." For at vi skal komme oss på hytta så dekker vi hennes del, men begynner å bli lei av å se på at hun bruker hans penger på seg selv, men ikke feks 200 på en god venninne til jul. Gavene hennes er sånn hun like gjerne kunne latt være å gi, nips fra Nille, twist på tilbud, eller annet sånt rusk. Selv mottar hun gaver fra ønskelisten sin. Hvordan si fra? Anonymkode: 428a5...b91 Mener du hun skal ta av hans penger for å kjøpe dyrere gaver til dere? Hun tjener 6000 i måneden. Det er ingenting. Hun gir dere gaver etter sin lommebok. Når det gjelder å komme seg på hytta, eller hvor det må være, så om hun ikke kan betale for å komme dit selv, så får hun være hjemme. 10
Thyra Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 6000 i måneden er veldig lite. Om hun skal dekke sine personlige utgifter og i tillegg kjøoe gaver til sine nærmeste, er det ikje mye igjen til å kjøpe dyre julegaver til mange venninner. 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 Du skriver at typen betaler for å bo, for mat og for bil. Er du først og fremst sikker på at han betaler ALT der, og at hun ikke må bidra det hun kan på dette? Jeg lever selv på godt under 6000 når utgifter til mat, bosted og transport er betalt, så jeg er ikke enig i at det er lite, MEN akkurat nå i jula er det lite. Hun skal sikkert kjøpe julegave til mange andre også, og da flyr pengene. Anonymkode: 471d0...222 2
Gjest Krampus Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 10 minutter siden, Thyra skrev: Nips vil jeg helst slippe å få, uansett hva det koster og hvor det er kjøpt. Har mer enn nok støvsamlere allerede. Men twist er da supert å få! Enig. Twist har jeg aldri blitt skuffet over.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 Du spør om råd for hvordan du kan si i fra til din venninne at hun bør kjøpe dyrere julegaver ? Det tviler jeg faktisk på at du får, for man kan ikke styre prislappen på en gave. Det eneste du kan gjøre er å legge din gave til henne på samme nivå, evt. foreslå at dere dropper å kjøpe gaver til hverandre. Dere er voksne nå, dere behøver da ikke kjøpe nips og ræl til hverandre ? Når det gjelder hytteturer så får hun bare bli hjemme da, hvis hun ikke har råd. Anonymkode: 6a971...25f 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): . Anonymkode: f680a...60c ? Anonymkode: bad28...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 Kjøper dårlige gaver jeg også. Har ikke råd til mer. Det går da jammen 6000kr på småtteri ink gaver til egne barn og barnebarn. Med to stor familier på to sider og en haug med tantebarn, så får det ikke blitt dyre gaver. Anonymkode: f9f1e...426 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå