Gå til innhold

Sukrin og Sukrin +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en oppskrift på krumkaker der det står Sukrin +. Men jeg har vanlig Sukrin. Er det stor forskjell på disse to?

Kan jeg bruke samme mengde med vanlig sukrin? 

Anonymkode: 86708...637

Skrevet

Sucrin+ er sucrin blandet med stevia så bruk samme mengde.

Jeg regner med at du skal lage krumkaker til flere og det smaker virkelig ikke godt med sucrin. Kjenner ingen som liker smaken, så blir litt sjansespill?

Skrevet
13 minutter siden, visp skrev:

Sucrin+ er sucrin blandet med stevia så bruk samme mengde.

Jeg regner med at du skal lage krumkaker til flere og det smaker virkelig ikke godt med sucrin. Kjenner ingen som liker smaken, så blir litt sjansespill?

Blir de ikke god altså? Jeg har diabetes og tenkte jeg ville prøve å lage litt forskjellig som jeg også kan spise med litt bedre samvittighet. Smaker det ikke godt, så er det lite vits å prøve...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir de ikke god altså? Jeg har diabetes og tenkte jeg ville prøve å lage litt forskjellig som jeg også kan spise med litt bedre samvittighet. Smaker det ikke godt, så er det lite vits å prøve...

Jeg testet ut forskjellige kaker med sucrin for noen år siden og fikk alltid negative tilbakemeldinger😄

Kanskje jeg bare var uheldig:) Har du diabetes synes jeg absolutt du skal gå for det. Sucrin har bare en veldig rar ettersmak synes jeg.

Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Jeg testet ut forskjellige kaker med sucrin for noen år siden og fikk alltid negative tilbakemeldinger😄

Kanskje jeg bare var uheldig:) Har du diabetes synes jeg absolutt du skal gå for det. Sucrin har bare en veldig rar ettersmak synes jeg.

Jeg tror jeg vil forsøke og erfare selv. Det er gjerne forskjell på oppskrifter også. Det er vel noe med mengdene med sukrin og. Er det for mye sukrin, så tror jeg det kan ødelegge litt. Må prøve meg fram. 😊

Skrevet
4 timer siden, visp skrev:

Fikk lest meg bedre opp på disse to sukrinene. Og i følge https://www.lindastuhaug.no/2017/10/05/kva-er-egentlig-forskjellen-mellom-dei-ulike-sukrin-variantane-har-du-min-guide/ så gir vanlig sukrin en dårlig ettersmak. Kanskje det var den du brukte? Jeg tror jeg skal kjøpe sukrin + så blir det sikkert bra. 

Skrevet

Sukrinmelis var hvertfall håpløst å bruke som erstatning for vanlig melis 😕

• Liker 2
Skrevet

Sukrin+ er visst mye bedre på smak enn sukrin. Sukrin har en fæl smak😬

Anonymkode: f8752...000

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lest meg bedre opp på disse to sukrinene. Og i følge https://www.lindastuhaug.no/2017/10/05/kva-er-egentlig-forskjellen-mellom-dei-ulike-sukrin-variantane-har-du-min-guide/ så gir vanlig sukrin en dårlig ettersmak. Kanskje det var den du brukte? Jeg tror jeg skal kjøpe sukrin + så blir det sikkert bra. 

Ja, tror jeg bare brukte vanlig.

Skrevet (endret)

Sukrin+ er dobbelt så søt som sukker, mens vanlig sukrin brukes i forhold 1:1, altså at det er like søtt som sukker og kan erstattes med samme mengde (volum).

Så med sukrin+ skal man bare bruke halve mengden, i volum, som sukrin eller sukker.

Jeg syns også sukrin+ smaker bedre og har mindre av den karakteristiske "kalde" ettersmaken som vanlig erythritol/sukrin, på grunn av at det er stevia i den også.

Endret av 282_NaughtySpark
Skrevet
35 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Sukrin+ er dobbelt så søt som sukker, mens vanlig sukrin brukes i forhold 1:1, altså at det er like søtt som sukker og kan erstattes med samme mengde (volum).

Så med sukrin+ skal man bare bruke halve mengden, i volum, som sukrin eller sukker.

Jeg syns også sukrin+ smaker bedre og har mindre av den karakteristiske "kalde" ettersmaken som vanlig erythritol/sukrin, på grunn av at det er stevia i den også.

Tror nok jeg skal gå til innkjøp av sukrin +. Men med den vanlige sukrin kan det være bedre å bruke den i tillegg til sukker, tro? Feks 50/50. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok jeg skal gå til innkjøp av sukrin +. Men med den vanlige sukrin kan det være bedre å bruke den i tillegg til sukker, tro? Feks 50/50. 

Jeg vil tro at du i teorien skal kunne blande sukker og sukrin 50/50 ja, men har aldri prøvd selv.

Skrevet
På 15.12.2018 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å blande Sukrin Gold (synes det smaker bedre enn vanlig sukrin) med vanlig sukker, og det går fint, blandingsforholdet varierer litt. For én ting er smaken av sukrin, men konsistensen kan også bli feil om du erstatter alt sukkeret med sukrin.

Men Linda Stuhaug har noen kaker med bare sukrin som er veldig gode; jeg lagde f.eks. peanøtt- og valnøttkaker etter hennes oppskrift, og de var kjempegode.

Anonymkode: 61529...525

Skrevet

Mange synes tagatesse er bedre enn sukrin!

Anonymkode: 78d3c...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...