Gå til innhold

iRobot Roomba 980, effektiv på kattehår?

Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å kjøpe meg en robotstøvsuger. Jeg har to katter som hårer ned leiligheten. Burde nok støvsuget to ganger daglig, men hvem orker vel det 😅😂

Eneste jeg er redd er jo for det første at roboten skal bli full konstant! Og at den ikke har noe særlig effekt på kattehårne.

Leste en test som skrev «Gjorde underverk på hunde og kattehårne på teppe», så det lover jo godt. 

Tenkte jeg kunne forhøre meg på KG om noen har erfaring med denne? Den er ikke akkurat billig, men om den gir meg en hårfri leilighet så betaler jeg gledelig for det 😸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke med katt, men har stor hund, to tenåringer, mann og 350kvm hus med opptil flere tepper i huset.  

Elsker min Roomba980. Har hatt den i ett år nå. Eneste som irriterer meg er den høye lydfrekvensen, men setter den stort sett på når jeg går ut av huset.

Anonymkode: ecd34...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke med katt, men har stor hund, to tenåringer, mann og 350kvm hus med opptil flere tepper i huset.  

Elsker min Roomba980. Har hatt den i ett år nå. Eneste som irriterer meg er den høye lydfrekvensen, men setter den stort sett på når jeg går ut av huset.

Anonymkode: ecd34...e03

Høres bra ut. Tror ikke forskjellen på hunde og kattehårner så ulik 😸 Får kanskje begynne å spare. 9000kr er en del penger, men verdt d til slutt. Kanskje dette blir sommerferien min, iphone x ble det i år 😄

Overlever og mye lyd og jeg selv slipper bryet med å ta frem støvsugeren hele tiden 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en ly modell i januar, så da kommer kanskje denne på salg 🤓

Anonymkode: 522d8...b5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Xiaomi Roborock S50 støvsuger som fungerer veldig bra mot katte hår. I tester gjør den det ca. like bra som roomba, men koster halvparten så mye. Har hatt den i over ett halvt år uten problemer. Tømmer beholderen etter ca. 4-6 ganger (går som regel 3-4 ganger i uke) og fjerner hår og slikt fra børsten ca. en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2018 den 11.00, Prones skrev:

Har selv en Xiaomi Roborock S50 støvsuger som fungerer veldig bra mot katte hår. I tester gjør den det ca. like bra som roomba, men koster halvparten så mye. Har hatt den i over ett halvt år uten problemer. Tømmer beholderen etter ca. 4-6 ganger (går som regel 3-4 ganger i uke) og fjerner hår og slikt fra børsten ca. en gang i måneden.

På 17.12.2018 den 19.09, Kamelia83 skrev:

Jeg har også xiaomi roborock s50. Har hund med korte hår da, men den fungerer utmerket til det. 

Tror denne er vedt å lese litt om ja :) takk for tips 😸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund og den tar hundehår veldig bra. Eneste som er viktig er og rense børstene jevnlig når du har dyr. Men anbefales veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 10.01, Ariana807 skrev:

Jeg har vurdert å kjøpe meg en robotstøvsuger. Jeg har to katter som hårer ned leiligheten. Burde nok støvsuget to ganger daglig, men hvem orker vel det 😅😂

Eneste jeg er redd er jo for det første at roboten skal bli full konstant! Og at den ikke har noe særlig effekt på kattehårne.

Leste en test som skrev «Gjorde underverk på hunde og kattehårne på teppe», så det lover jo godt. 

Tenkte jeg kunne forhøre meg på KG om noen har erfaring med denne? Den er ikke akkurat billig, men om den gir meg en hårfri leilighet så betaler jeg gledelig for det 😸 

Robotstøvsugere bør tømmes etter hver gangs bruk. 

Hår legger seg lett i og rundt fangarmene, nesehjulet og i børsten som går rundt. Når disse delene er rikt utstyrt med hår, fungerer støvsugeren dårlig. Videre krever det en del tålmodighet og arbeid med å gjøre støvsugeren ren for hår. Da må gjerne store støvsugeren frem for å gjøre roboten ren. 

Så til ditt bruk anbefaler jeg ikke robotstøvsuger. 

Anonymkode: 87c2b...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig uenig med siste taler.

Vi kjøpte iRobot Roomba 980 på Black Friday, og har hatt den i nesten en måned. Den er rett og slett helt fantastisk. Vi har 2 katter, en langhåret, en korthåret, men begge røyter mye.

Ja, man bør tømme støvsugeren etter hver gangs bruk, men den er rett og slett helt fantastisk. Vi støvsuger hver eneste dag, rett og slett fordi kattene røyter mye, og det har virkelig gitt oss et nytt liv. Den er ekstremt nøye, med sine fangarmer og børster, og får med seg absolutt alt i sin vei. Vi er helt vanvittig fornøyd. Den er mye mer nøye enn jeg klarer å være, og de får altså opp så mye støv og hår at det er vanskelig å fatte. Det er fascinerende. ;) 

Det er virkelig en smart liten sak, med sensorer som kommer seg rundt over alt (rundt stolben, over terskler osv). Den klarer å kjenne selv når det f.eks er tepper, og setter på egen teppefunksjon. 

Samboeren min og jeg er enige om at dette er det beste kjøpet vi har gjort på mange år. Ja, den krever at den tømmes hver gang, og at man sjekker den for hår/støv slik at sensorene ikke viser full søppelbøtte (ikon som lyser), men det synes jeg er minimal jobb mot å slippe å støvsuge. 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 3.18, SPOCA skrev:

Jeg er veldig uenig med siste taler.

Vi kjøpte iRobot Roomba 980 på Black Friday, og har hatt den i nesten en måned. Den er rett og slett helt fantastisk. Vi har 2 katter, en langhåret, en korthåret, men begge røyter mye.

Ja, man bør tømme støvsugeren etter hver gangs bruk, men den er rett og slett helt fantastisk. Vi støvsuger hver eneste dag, rett og slett fordi kattene røyter mye, og det har virkelig gitt oss et nytt liv. Den er ekstremt nøye, med sine fangarmer og børster, og får med seg absolutt alt i sin vei. Vi er helt vanvittig fornøyd. Den er mye mer nøye enn jeg klarer å være, og de får altså opp så mye støv og hår at det er vanskelig å fatte. Det er fascinerende. ;) 

Det er virkelig en smart liten sak, med sensorer som kommer seg rundt over alt (rundt stolben, over terskler osv). Den klarer å kjenne selv når det f.eks er tepper, og setter på egen teppefunksjon. 

Samboeren min og jeg er enige om at dette er det beste kjøpet vi har gjort på mange år. Ja, den krever at den tømmes hver gang, og at man sjekker den for hår/støv slik at sensorene ikke viser full søppelbøtte (ikon som lyser), men det synes jeg er minimal jobb mot å slippe å støvsuge. 

Kjekt å høre! 

Jeg kommer til å ha øynene åpne for tilbud, men ser for meg at dette kanskje blir årets sommerferie. I fjord var det iphone X, i år blir det nok en eller annen robotstøvsuger. 

Det fine med denne er jo at elkjop og slik selger den, de har den der åpent kjøp greia om det ikke fungerer som den skal. Den andre anbefalt Xiaomi.. tingen den må jeg til noen andre for å kjøpe. 

:) 

takk for tilbakemelding på din erfaring.

Såklart har jeg antatt at den må tømmes, men er forskjell på det og støvsuge som du sier! 😸😸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...