Gå til innhold

Har vi noen sosionomstudenter her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det er flest sykepleiere :)

Anonymkode: 52fed...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er flest sykepleiere :)

Anonymkode: 52fed...27e

Neida, vi er her vi og 😉 

Anonymkode: 9d67a...a6a

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Neida, vi er her vi og 😉 

så flott dere eksisterer:) Liker sosionomene. Lyst til å utdanne meg til det med tid og stunder

Skrevet

Jeg har lyst til å bli sosionom, er sykepleier fra før av. Noen som vil fortelle litt mer om studiet og jobbmuligheter? Kan man ta studiet på deltid? 

Anonymkode: 0477f...260

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å bli sosionom, er sykepleier fra før av. Noen som vil fortelle litt mer om studiet og jobbmuligheter? Kan man ta studiet på deltid? 

Da synes jeg du langt heller skal fokusere på etterutdanning fremfor å ta en bachelor på nytt. Undersøk muligheten på å ta en deltidsvidereutdanning feks.  🙂

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du langt heller skal fokusere på etterutdanning fremfor å ta en bachelor på nytt. Undersøk muligheten på å ta en deltidsvidereutdanning feks.  🙂

Takk for tips. Har vurdert om jeg skal gjøre dette, men det er ikke noen videreutdanning jeg brenner veldig for dessverre. Har derfor tenkt på om jeg skal søke på sosionom eller barnevern. Kanskje jeg starter om et par år, siden jeg har to små barn nå. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Har vurdert om jeg skal gjøre dette, men det er ikke noen videreutdanning jeg brenner veldig for dessverre. Har derfor tenkt på om jeg skal søke på sosionom eller barnevern. Kanskje jeg starter om et par år, siden jeg har to små barn nå. 

Du kan jobbe i barnevern med din grunnutdannelse som sykepleier men du bør utvilsomt spisse kompetansen din ved å ta etterutdanning. Det finnes flere samlingsbaserte som gjør at du slipper å flytte siden du har barn. Denne kan være relevant om du tenker i retning av barn feks: https://www.uia.no/studier/psykososialt-arbeid-med-barn-og-unge 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man vil jo aldri få den samme kompetansen uten å ta ny utdannelse. Synes det er kjedelig å måtte være sykepleier på en ny arbeidsplass, når jeg heller vil være sosionom, og kunne akkurat det som sosionomer kan, hvis du skjønner. Opplever ofte og at om man ikke omskolerer seg så henger tittelen din igjen, selv om man har andre oppgaver enn før. Folk vil alltid se på deg som sykepleieren, selv om du egentlig vil gjøre noe helt annet og ikke bli sett på som sykepleier lenger.

Anonymkode: 7e2b9...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...