AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Jeg skulle gjerne ha gjort ferdig en semesteroppgave nå i helgen. Men sitter i en liten knipe, siden veileder ikke svarer på mail når det er helg (forståelig nok). Er det noen her inne som vet om fotnoter skal med når man teller antall ord i et dokument? Oppgaven har en maksimumsgrense når det gjelder ord. Teller jeg med fotnotene er jeg over denne grensa. Har fått beskjed om at innholdsfortegnelse, kildeliste og forside ikke skal regnes med i ordtellingen. Men pleier fotnoter å gjøre det...? Studerer ved UiT hvis det har noe å si. Dog over nett, så har ikke medstudenter å spørre... Hadde satt stor pris på om noen her inne visste hva vanlig praksis er : ) Anonymkode: 90d48...5bc
solmåneogstjerner Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Vi skulle ikke telle med fotnoter ihvertfall. Men det var heller ikke lov til å skrive masse i fotnoter, de skal være så korte som mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Vi skulle ikke telle med fotnoter ihvertfall. Men det var heller ikke lov til å skrive masse i fotnoter, de skal være så korte som mulig. Tusen takk for svar! Jeg har ikke mange fotnoter og de er korte. Men har ikke lyst til å kutte mer i teksten for å få plass til å ta de med i ordtellingen... samtidig er det litt risky å være over maksgrensen for ord, hvis fotnotene skal telles...! Hvor studteerte du da du fikk beskjed om å ikke telle fotnotene, kan jeg spørre om det? Kan jo nevne at jeg ikke bruker fotnoter som metode for kildehenvisning, der bruker jeg parenteser... Anonymkode: 90d48...5bc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 Jeg lå helt på grensa en gang, endte med å ta printscreen av mitt korteste avsnitt (et sitat) og satte det inn som bilde i stedet. Slik kom jeg inn under grensa uansett hvordan de regnet det på den ene eller andre måten. Fotnoter har jeg aldri benyttet. Anonymkode: c3792...d03 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Jeg har ikke mange fotnoter og de er korte. Men har ikke lyst til å kutte mer i teksten for å få plass til å ta de med i ordtellingen... samtidig er det litt risky å være over maksgrensen for ord, hvis fotnotene skal telles...! Hvor studteerte du da du fikk beskjed om å ikke telle fotnotene, kan jeg spørre om det? Kan jo nevne at jeg ikke bruker fotnoter som metode for kildehenvisning, der bruker jeg parenteser... Anonymkode: 90d48...5bc UiA. Hvor langt er du kommet i studiene? Er det siste året av fem f eks så forventes det kanskje at du har funnet ut dette før. (?) Hvordan leveres oppgaven, har du mulighet til å skrive en liten kommentar? Isåfall skriver du 'forutsetter at fotnoter ikke skal med i tellingen', da har du liksom sikret deg nesten uansett. Spesielt om du er tidlig i løpet. Men om det var jeg som satt med din oppgave nå, så hadde jeg ikke regnet det med. Ellers er det slik at det faktisk er alltid noen ord som kan kuttes og setninger som kan skrives om for å få det kortere uten at du mister noe. Fotnoter skal bare inneholde 'sidespor', som kan være nyttig men som ikke passer i teksten. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 32 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: UiA. Hvor langt er du kommet i studiene? Er det siste året av fem f eks så forventes det kanskje at du har funnet ut dette før. (?) Hvordan leveres oppgaven, har du mulighet til å skrive en liten kommentar? Isåfall skriver du 'forutsetter at fotnoter ikke skal med i tellingen', da har du liksom sikret deg nesten uansett. Spesielt om du er tidlig i løpet. Men om det var jeg som satt med din oppgave nå, så hadde jeg ikke regnet det med. Ellers er det slik at det faktisk er alltid noen ord som kan kuttes og setninger som kan skrives om for å få det kortere uten at du mister noe. Fotnoter skal bare inneholde 'sidespor', som kan være nyttig men som ikke passer i teksten. Det er første semester. Takk for tips! Ja, jeg får se hva jeg gjør. Tror jeg først ser om jeg får kortet ned og teller fotnotene med, bare for å være på den sikre siden. Hvis ikke det går, så kan jeg legge ved et notat ja : ) Anonymkode: 90d48...5bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå