AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #21 Del Skrevet 17. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed av Nav da jeg fikk det innvilget i år at man skal trekke prosent og ikke tabell. Nye regler. Da jeg hadde AAP kunne jeg trekke tabell. Mener det står noe på Nav sin side om dette og. Anonymkode: b9333...3e5 Nei. Hvis skattekortet ditt viser et tabelltrekk på trekkoden «Pensjon fra NAV» eller på trekkoden «Ev. sykepenger, dagpenger, uføretrygd mv. fra NAV» kan NAV trekke skatt etter tabell på din ytelse. Det samme gjelder hvis skattekortet ditt viser et tabelltrekk på trekkoden «Hovedarbeidsgiver/hovedutbetaler av uføreytelser», forutsatt at du mottok syke-, foreldre-, svangerskaps-, omsorgs- og pleiepenger i januar 2018. For øvrige ytelser kan NAV trekke etter tabell hvis skattekortet ditt viser et tabelltrekk på trekkoden «Hovedarbeidsgiver/hovedutbetaler av uføretrygd», forutsatt at NAV har hentet ditt skattekort for 2018 for første gang etter 16. februar. Anonymkode: 62f82...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. desember 2018 #22 Del Skrevet 17. desember 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Opplever akkurat det samme. Uansett hvilket beregningsgrunnlag som legges inn, mottar jeg skattekort på 32 %. Antar dette skyldes en feil hos Skatteetaten. Anonymkode: 47f74...588 Har nettopp ringt skatteetaten nå og de fikk ordnet til rett prosent.Så håper det er i orden nå Han sa at flere var plaget med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #23 Del Skrevet 17. desember 2018 Jeg ringte også. Det er feil på siden. Anonymkode: dcc14...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #24 Del Skrevet 17. desember 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen ting om dette på nav sin side Anonymkode: 753f3...751 Ser og det ikke står noe. Rart for jeg ville ha tabell og kunne ikke få det. Anonymkode: b9333...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #25 Del Skrevet 17. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser og det ikke står noe. Rart for jeg ville ha tabell og kunne ikke få det. Anonymkode: b9333...3e5 Jeg har tabell og tenker at hvis det hadde stemt at nav nå kun bruker prosent så hadde der stått på hjemmesiden,eller så hadde nav gitt beskjed Anonymkode: 753f3...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #26 Del Skrevet 17. desember 2018 Jeg har AAP.. spurte skatteetaten da det står 32%. Når jeg er inne på redigering av skattekortet og trykker på at jeg ønsker prosent. Så står det plutselig 18%, uten å ha endret noe som helst, mens skattekortet jeg fikk til sendt står 32%, står også tabell 7100 som da var huket av automatisk. Spurte om 32% er riktig og fikk til svar "I 2019 er skattekortet beregnet ut fra at du mottar arbeidsavklaringspenger. NAV skal således trekke etter tabell 7100, og ikke benytte 32% som du antar. Prosenttrekket på skattekortet ditt skal benyttes av eventuelle andre arbeidsgivere enn NAV. " Jeg er dårlig når det kommer til skatt og slikt. Så bare for å forsikre meg om at jeg har forstått riktig;Jeg skal trekkes tabell på AAP, ikke sant? Kjenner jeg stoler ikke helt på skatteetaten da de lett gjør feil. Tørr ikke å sende enda en melding, da jeg har spurt for mye allerede. Anonymkode: 8f3bc...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 17. desember 2018 #27 Del Skrevet 17. desember 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har AAP.. spurte skatteetaten da det står 32%. Når jeg er inne på redigering av skattekortet og trykker på at jeg ønsker prosent. Så står det plutselig 18%, uten å ha endret noe som helst, mens skattekortet jeg fikk til sendt står 32%, står også tabell 7100 som da var huket av automatisk. Spurte om 32% er riktig og fikk til svar "I 2019 er skattekortet beregnet ut fra at du mottar arbeidsavklaringspenger. NAV skal således trekke etter tabell 7100, og ikke benytte 32% som du antar. Prosenttrekket på skattekortet ditt skal benyttes av eventuelle andre arbeidsgivere enn NAV. " Jeg er dårlig når det kommer til skatt og slikt. Så bare for å forsikre meg om at jeg har forstått riktig;Jeg skal trekkes tabell på AAP, ikke sant? Kjenner jeg stoler ikke helt på skatteetaten da de lett gjør feil. Tørr ikke å sende enda en melding, da jeg har spurt for mye allerede. Anonymkode: 8f3bc...58f Det stemmer det du har fått beskjed om, 18%. Men skal du har en liten jobb ved siden så skal de trekke 32% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #28 Del Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, Mokkilokki skrev: Det stemmer det du har fått beskjed om, 18%. Men skal du har en liten jobb ved siden så skal de trekke 32% Men jeg fikk beskjed om at tabelltrekk var riktig. Forstår at 32% er dersom jeg har en arbeidsgiver til. Så som jeg forstår det; tabell 7100 som jeg har, tilsvarer 18% (fordi når jeg trykker "Jeg vil ha prosent" så kommer det opp), men om jeg får meg en jobb ved siden av å si vel arbeidsgiveren trekke 32%. Nå når jeg kun har har NAV (AAP) så utgjør det ikke noe forskjell om jeg har prosent eller tabell.. eller? for nå har jeg tabell. Anonymkode: 8f3bc...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #29 Del Skrevet 17. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har AAP.. spurte skatteetaten da det står 32%. Når jeg er inne på redigering av skattekortet og trykker på at jeg ønsker prosent. Så står det plutselig 18%, uten å ha endret noe som helst, mens skattekortet jeg fikk til sendt står 32%, står også tabell 7100 som da var huket av automatisk. Spurte om 32% er riktig og fikk til svar "I 2019 er skattekortet beregnet ut fra at du mottar arbeidsavklaringspenger. NAV skal således trekke etter tabell 7100, og ikke benytte 32% som du antar. Prosenttrekket på skattekortet ditt skal benyttes av eventuelle andre arbeidsgivere enn NAV. " Jeg er dårlig når det kommer til skatt og slikt. Så bare for å forsikre meg om at jeg har forstått riktig;Jeg skal trekkes tabell på AAP, ikke sant? Kjenner jeg stoler ikke helt på skatteetaten da de lett gjør feil. Tørr ikke å sende enda en melding, da jeg har spurt for mye allerede. Anonymkode: 8f3bc...58f 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg fikk beskjed om at tabelltrekk var riktig. Forstår at 32% er dersom jeg har en arbeidsgiver til. Så som jeg forstår det; tabell 7100 som jeg har, tilsvarer 18% (fordi når jeg trykker "Jeg vil ha prosent" så kommer det opp), men om jeg får meg en jobb ved siden av å si vel arbeidsgiveren trekke 32%. Nå når jeg kun har har NAV (AAP) så utgjør det ikke noe forskjell om jeg har prosent eller tabell.. eller? for nå har jeg tabell. Anonymkode: 8f3bc...58f Både tabellkortet og trekk på 18 % kan være riktig dersom grunnlaget er riktig. Har du kun AAP og tabell 7100 så skal det være greit. Anonymkode: d0423...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. desember 2018 #30 Del Skrevet 17. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg fikk beskjed om at tabelltrekk var riktig. Forstår at 32% er dersom jeg har en arbeidsgiver til. Så som jeg forstår det; tabell 7100 som jeg har, tilsvarer 18% (fordi når jeg trykker "Jeg vil ha prosent" så kommer det opp), men om jeg får meg en jobb ved siden av å si vel arbeidsgiveren trekke 32%. Nå når jeg kun har har NAV (AAP) så utgjør det ikke noe forskjell om jeg har prosent eller tabell.. eller? for nå har jeg tabell. Anonymkode: 8f3bc...58f Du skal bare ha det på tabell når du bare mottar AAP. Det er om du har inntekt fra flere plasser det lønner seg å ha prosenttrekk. Tabell endrer seg med inntekt, mens prosenten blir det samme uansett hva du tjener, det er eneste forskjellen. Likevel er det mest riktig å ha prosenttrekk om du har flere inntekter, siden du da trekkes med samme prosent. Skulle du brukt tabellkort hadde du blitt trukket svært mye på biinntekt i forhold til hovedinntekt. Du kan trygt ha tabelltrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #31 Del Skrevet 17. desember 2018 1 time siden, Mysticgirl skrev: Du skal bare ha det på tabell når du bare mottar AAP. Det er om du har inntekt fra flere plasser det lønner seg å ha prosenttrekk. Tabell endrer seg med inntekt, mens prosenten blir det samme uansett hva du tjener, det er eneste forskjellen. Likevel er det mest riktig å ha prosenttrekk om du har flere inntekter, siden du da trekkes med samme prosent. Skulle du brukt tabellkort hadde du blitt trukket svært mye på biinntekt i forhold til hovedinntekt. Du kan trygt ha tabelltrekk Du må ha prosentkort på alt annet enn hovedinntekten. En kan kun ha en tabell. Anonymkode: 62f82...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #32 Del Skrevet 18. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Både tabellkortet og trekk på 18 % kan være riktig dersom grunnlaget er riktig. Har du kun AAP og tabell 7100 så skal det være greit. Anonymkode: d0423...635 8 timer siden, Mysticgirl skrev: Du skal bare ha det på tabell når du bare mottar AAP. Det er om du har inntekt fra flere plasser det lønner seg å ha prosenttrekk. Tabell endrer seg med inntekt, mens prosenten blir det samme uansett hva du tjener, det er eneste forskjellen. Likevel er det mest riktig å ha prosenttrekk om du har flere inntekter, siden du da trekkes med samme prosent. Skulle du brukt tabellkort hadde du blitt trukket svært mye på biinntekt i forhold til hovedinntekt. Du kan trygt ha tabelltrekk Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 8f3bc...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå