AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Del Skrevet 15. desember 2018 Hei, mottok nettopp skattekortet mitt for 2019. Der står det at jeg har et tabelltrekk for forskjellige ytelser fra nav. På uføretrygd står det prosenttrekk på 32%. Er det prosenttrekket jeg skal forholde meg til? Er 2500kr utbetalt mindre hver måned på prosenttrekk enn tabelltrekk.. og det er ikke mye på minstesats ufør Anonymkode: 9e355...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 15. desember 2018 #2 Del Skrevet 15. desember 2018 Om du har bare minstesats ufør er 32% for høyt. Legg inn alle tallene dine på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Del Skrevet 15. desember 2018 6 minutter siden, floram skrev: Om du har bare minstesats ufør er 32% for høyt. Legg inn alle tallene dine på nytt. Ts Glemte å skrive at det er med ung ufør. 14 500,- i mnd på prosent og 17 000kr på tabell Hvor kan jeg gjøre dette? Fikk bare en mail om at skattekortet er klart. Får uføretrygd fra 01.01.2019 Anonymkode: 9e355...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 15. desember 2018 #4 Del Skrevet 15. desember 2018 Da logger du inn på skatte-etaten og forandrer trekket. Får du det ikke til kan du bestille time på skattekontoret ditt og be de hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Del Skrevet 15. desember 2018 25 minutter siden, floram skrev: Da logger du inn på skatte-etaten og forandrer trekket. Får du det ikke til kan du bestille time på skattekontoret ditt og be de hjelpe deg. Gjorde dette nå (endret til ufør og den årsinntekten NAV skrev at jeg ville få) da kom det samme tabelltrekket opp, så vil tro jeg får tabell nå? Er vel bare å vente og se TS Anonymkode: 9e355...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 15. desember 2018 #6 Del Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde dette nå (endret til ufør og den årsinntekten NAV skrev at jeg ville få) da kom det samme tabelltrekket opp, så vil tro jeg får tabell nå? Er vel bare å vente og se TS Anonymkode: 9e355...aaa Trykk på "jeg trenger prosenttrekk". Det ligger nederst i bildet til høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #7 Del Skrevet 15. desember 2018 44 minutter siden, floram skrev: Om du har bare minstesats ufør er 32% for høyt. Legg inn alle tallene dine på nytt. Jeg har minstesats + ung ufør tillegget på rundt 2000 kr i mnd, og har skattet 35% av min trygd de siste årene. Fått igjen rundt 5 lapper på skatten hvert år. Syns det høres høyt ut men de mener det er riktig. Allikevel hører jeg om andre med trygd som kun skatter 17 og 22% så det er ikke lett å vite hva som er riktig? Jeg har ingen formue eller annen inntekt Anonymkode: c284d...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #8 Del Skrevet 15. desember 2018 4 minutter siden, floram skrev: Trykk på "jeg trenger prosenttrekk". Det ligger nederst i bildet til høyre. Fikk nytt skattekort nå. Der står det tabell 7103 for uføretrygd. Regner med det er i orden Anonymkode: 9e355...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 15. desember 2018 #9 Del Skrevet 15. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har minstesats + ung ufør tillegget på rundt 2000 kr i mnd, og har skattet 35% av min trygd de siste årene. Fått igjen rundt 5 lapper på skatten hvert år. Syns det høres høyt ut men de mener det er riktig. Allikevel hører jeg om andre med trygd som kun skatter 17 og 22% så det er ikke lett å vite hva som er riktig? Jeg har ingen formue eller annen inntekt Anonymkode: c284d...251 Prøv denne: https://www.dinside.no/okonomi/sjekk-hva-skatten-din-blir-i-2019/63945765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #10 Del Skrevet 15. desember 2018 10 minutter siden, floram skrev: Prøv denne: https://www.dinside.no/okonomi/sjekk-hva-skatten-din-blir-i-2019/63945765 TS her. På den utregningen fikk jeg at tabelltrekket stemmer Anonymkode: 9e355...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 15. desember 2018 #11 Del Skrevet 15. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. På den utregningen fikk jeg at tabelltrekket stemmer Anonymkode: 9e355...aaa Det er godt å høre. Da har du nok fått riktig trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #12 Del Skrevet 15. desember 2018 Jeg endret også men fikk opp likevel et skattetrekk på 32 % Tiltross for at jeg endret inntekten og til 14%. Jeg sendte det inn og fikk ny epost om at skattekortet var endret, Når jeg gikk inn, står det 32 % igjen??? Hvorfor det? Endret to ganger og sendte inn, men når jeg får beskjed om at det nye skattekortet er kommet, står det likevel 32 %.... Da har jeg jo ingenting leve av, Er de 32% i mnd eller pr år??? Så bekymret nå. Får jo bare utbetalt 12000 i mnd og har en unge hjemme og forsørge Anonymkode: 3ba04...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #13 Del Skrevet 16. desember 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjorde dette nå (endret til ufør og den årsinntekten NAV skrev at jeg ville få) da kom det samme tabelltrekket opp, så vil tro jeg får tabell nå? Er vel bare å vente og se TS Anonymkode: 9e355...aaa På uføretrygd skal du trekke prosent ikke tabell Anonymkode: b9333...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Del Skrevet 16. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: På uføretrygd skal du trekke prosent ikke tabell Anonymkode: b9333...3e5 Helt feil. Jeg har tabell 7100 og har hatt det siden 2015. Anonymkode: 62f82...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 16. desember 2018 #15 Del Skrevet 16. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg endret også men fikk opp likevel et skattetrekk på 32 % Tiltross for at jeg endret inntekten og til 14%. Jeg sendte det inn og fikk ny epost om at skattekortet var endret, Når jeg gikk inn, står det 32 % igjen??? Hvorfor det? Endret to ganger og sendte inn, men når jeg får beskjed om at det nye skattekortet er kommet, står det likevel 32 %.... Da har jeg jo ingenting leve av, Er de 32% i mnd eller pr år??? Så bekymret nå. Får jo bare utbetalt 12000 i mnd og har en unge hjemme og forsørge Anonymkode: 3ba04...3af Du har vel trykket noe feil, eventuelt skjønner du ikke hva som står på kortet ift tabell. Det et ingen forskjell på å bli trukket 32 % i mnd eller pr år.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest floram Skrevet 16. desember 2018 #16 Del Skrevet 16. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg endret også men fikk opp likevel et skattetrekk på 32 % Tiltross for at jeg endret inntekten og til 14%. Jeg sendte det inn og fikk ny epost om at skattekortet var endret, Når jeg gikk inn, står det 32 % igjen??? Hvorfor det? Endret to ganger og sendte inn, men når jeg får beskjed om at det nye skattekortet er kommet, står det likevel 32 %.... Da har jeg jo ingenting leve av, Er de 32% i mnd eller pr år??? Så bekymret nå. Får jo bare utbetalt 12000 i mnd og har en unge hjemme og forsørge Anonymkode: 3ba04...3af Jeg slet også litt med å få rett trekk i går, jeg tror det var noe galt med selve nettsiden. Prøv igjen i dag eller senere. Om du ikke får det til da heller, bestill time på skattekontoret så hjelper de deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. desember 2018 #17 Del Skrevet 16. desember 2018 15 timer siden, FrodeF skrev: Du har vel trykket noe feil, eventuelt skjønner du ikke hva som står på kortet ift tabell. Det et ingen forskjell på å bli trukket 32 % i mnd eller pr år.......... Nei fikk også opp feil uansett hor mange ganger jeg prøvde. Må være noe feil inne hos skatteetaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #18 Del Skrevet 16. desember 2018 29 minutter siden, Mysticgirl skrev: Nei fikk også opp feil uansett hor mange ganger jeg prøvde. Må være noe feil inne hos skatteetaten Opplever akkurat det samme. Uansett hvilket beregningsgrunnlag som legges inn, mottar jeg skattekort på 32 %. Antar dette skyldes en feil hos Skatteetaten. Anonymkode: 47f74...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #19 Del Skrevet 16. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt feil. Jeg har tabell 7100 og har hatt det siden 2015. Anonymkode: 62f82...9df Jeg fikk beskjed av Nav da jeg fikk det innvilget i år at man skal trekke prosent og ikke tabell. Nye regler. Da jeg hadde AAP kunne jeg trekke tabell. Mener det står noe på Nav sin side om dette og. Anonymkode: b9333...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #20 Del Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed av Nav da jeg fikk det innvilget i år at man skal trekke prosent og ikke tabell. Nye regler. Da jeg hadde AAP kunne jeg trekke tabell. Mener det står noe på Nav sin side om dette og. Anonymkode: b9333...3e5 Ser ingen ting om dette på nav sin side Anonymkode: 753f3...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå