Gjest shoppegal ja! Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Jeg er veldig glad i å shoppe. Klær, sko, sminke... Handler sånt for ca. 1500 kr hver eneste måned. Skjuler det meste av det jeg kjøper for mannen min, er redd for å bruke de nye tingene, fordi jeg ikke vil høre spørsmålet "er den ny?" :oops: :oops: :oops: Flere som har det sånn?
Gjest Madam Felle Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Nope, og ville ikke hatt det sånn heller. Må jo være utrolig slitsom å leve slik. Hva om du faktisk sitter deg ned med han, og forklarer situasjonen din. Det kan jo være han kan hjelpe deg, for tydeligvis behøver du hjelp. Det er ikke snakk om store beløpene nå, men det kan fort bli verre. Fortell det til han, så får du se hva som skjer da. Ønsker deg lykke til
birgitte242 Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Ja, seff! Han har ikke vondt av noe han ikke vet... Dessuten lider ikke akkurat familieøkonomien vår under min shopping, så da har vi råd til det. Men han trenger ikke vite det, nei. Dersom han spør så sier jeg selvsagt at -ja, den er ny. Jeg lyver ikke direkte
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 Samboeren min vet nok ikke om alt jeg har kjøpt siden nyttår, nei. Noe av det, men ikke alt. Har ingen problemer med å si "ja, den er ny" dersom han spør, da.
Tusenfryd Skrevet 1. april 2005 #5 Skrevet 1. april 2005 Det hender vel at det ligger en topp så lenge i skapet at jeg evt kan si "nei, den har jeg hatt lenge" uten å lyve. Men ofte gjør jeg så bra kupp at jeg ikke kan la være å skryte av dem, og da får jeg ros for at jeg har handlet smart. Men seriøst - vi er voksne mennesker med egen inntekt, så egentlig er det ikke viktig, kun kvinnerefleksen som skår inn. Og ikke vet jeg om alle dataspill og bøker og plater som han kjøper heller... Ikke han om mine bøker og plater heller, når jeg tenker meg om - det potten er nok faktisk større...
Morea Skrevet 1. april 2005 #6 Skrevet 1. april 2005 Ikke alltid jeg viser fram det jeg har kjøpt, men det er noe annet enn å bevisst skjule det synes jeg. Kjøpte noen sykt dyre sko (til meg å være) i går, og la dem i skapet fordi det er sommersko. (Etter at jeg hadde vandret rundt i stua i dem en stund fordi jeg liker dem så godt.) En annen ting er å være litt "vag" på pris, selv om vi bruker pengene våre som vi vil etter at regningene er betalt. "Nei da de var ikke SÅ dyre". :oops:
nessi Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Ikke hver gang jeg forteller at jeg har kjøpt noe, men det er ikke for å bevist skjule noe. Spør han, så svarer jeg ærlig. Det samme gjelder for han. Vi er gift og har delt økonomi, og skal pusse opp huset og sparer derfor på pengene. Kunne ikke falle meg inn å da bruke masse penger som han ikke vet om.
Annevenn Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 Jeg shopper mye også, men er en salgsrotte som sjelden kjøper ting til full pris. Dermed kan jeg fint svare "JA" med god samvittighet når han spør om noe er nytt, men forteller alltid hvor rimelig det var Han shopper 5-6 ganger i året, da kjøper han en god del i slengen, og sjelden på salg. Så vi bruker nok omtrent det samme. Jeg synes du bør si fra, særlig hvis det har noe å si for økonomien deres!
Ephemera Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 Jeg har venninner som driver på sånn, men jeg trekker opp klærne fra posene og viser dem frem! Fordi jeg vil dele gleden over å ha kjøpt noe fint med ham Selv om jeg shopper relativt mye... Men det hender vel av og til at jeg kan lyve litt om prisen, selv om jeg bruker mine penger til det jeg vil og han bruker sine penger til det han vil. (Jeg skal aldri i verden ha "felles økonomi")
Gjest Sukkerert Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 Nei, når jeg har kjøpt noe nytt viser jeg det glad fram hver gang.
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2005 #11 Skrevet 1. april 2005 Jeg skjuler ingenting for min sambo. Vi har seperat økonomi, og han har ikke noe med hva jeg bruker mine penger på (etter at faste utgifter er betalt). Lyver aldri om pris heller,....hans klær koster dobbelt så mye som mine.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #12 Skrevet 1. april 2005 Ville aldri falt meg inn engang! Men, så har vi felles økonomi vi da. Jeg spør ikke hva skoene han kjøpte seg i går kostet, og han klippet håret også, uten at det koster allverden tipper jeg. Han spørr ikke hva det jeg kjøper koster heller, men enten er han med, eller jeg forteller det kanskje, eller så ser han det jo på økonomien vår da! Jeg anser felles økonomi som helt naturlig for oss, og ærlighet og tillit som vesentlige grunnsteiner i vårt forhold, så å legge klær langt vekk for at han ikke skulle vite at jeg har shoppa dem, nei, jeg vil heller vise ham "SE hva jeg fant meg i dag!!"
Mimosa Skrevet 1. april 2005 #13 Skrevet 1. april 2005 Jeg skjuler ingenting for min sambo. Vi har seperat økonomi, og han har ikke noe med hva jeg bruker mine penger på (etter at faste utgifter er betalt). Lyver aldri om pris heller,.....
Gjest Leola Skrevet 1. april 2005 #14 Skrevet 1. april 2005 Jeg viser alt jeg kjøper - men det hender nok ganske ofte at jeg runder prisen av "litt" nedover
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #15 Skrevet 1. april 2005 Skjuler ikke..er jo kjempegøy å vise frem nye klær og sko Sminke er min egen greie. Men, skal innrømme at jeg også runder nedover litt, men det har bare ført til at han ikke stoler på meg mer. Sier jeg 500, tenker han 1000 Så lenge vi har nok til felles utgifter, så kan vi bruke penger på det vi vil.
Gjest Lea Skrevet 1. april 2005 #16 Skrevet 1. april 2005 Jeg får skryt når jeg har shoppet, jeg. Han er stort sett mye flinkere til å kjøpe seg ting enn det jeg er.
missfidget Skrevet 1. april 2005 #17 Skrevet 1. april 2005 (endret) Jeg er veldig glad i å shoppe. Klær, sko, sminke... Handler sånt for ca. 1500 kr hver eneste måned. Skjuler det meste av det jeg kjøper for mannen min, er redd for å bruke de nye tingene, fordi jeg ikke vil høre spørsmålet "er den ny?" :oops: :oops: :oops: Flere som har det sånn? Mindre viktig hvor mye penger du egentlig bruke i en måned og mer viktig å tenke seg om hvorfor du må skjule? Endret 10. mars 2013 av bedheadmelissa
Gjest Embla s Skrevet 1. april 2005 #18 Skrevet 1. april 2005 Hvis jeg har dårlig samvittighet, kan jeg nok tone litt ned, men stort sett er det ikke noe problem! En periode jeg kjøpte mye dill&stæsj til huset, løste jeg det ved å forære ham tingene jeg kjøpte "Hei, jeg har vært på IKEA og tenkte du ville like denne, så jeg kjøpte den til deg"
Tusenfryd Skrevet 1. april 2005 #19 Skrevet 1. april 2005 Hvis jeg har dårlig samvittighet' date=' kan jeg nok tone litt ned, men stort sett er det ikke noe problem! En periode jeg kjøpte mye dill&stæsj til huset, løste jeg det ved å forære ham tingene jeg kjøpte "Hei, jeg har vært på IKEA og tenkte du ville like denne, så jeg kjøpte den til deg" [/quote'] Å, den har jeg lite brukt mange ganger da! Bygaver er helt vanlig her. Får det pakket inn og greier "se, kjære, en gave til deg for atte det er onsdag"
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #20 Skrevet 2. april 2005 Det hemder jeg gjemmer hentelapper fra posten når varene fra SN har kommet. Egentlig dumt av meg, for han ber meg hver mnd kjøpe ting til meg selv. Han bruker masse på bilen så da har han vel dårlig samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå