Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har hatt lenge. Etter at vi har fått barn har det blitt slik at hele familien er med de gangene vi treffes. Barna er ganske små. Vi bor ca 35 min kjøretur fra hverandre..men det virker som det er såpass langt at vi alltid må spise mat ila besøket.

Jeg har alltid vært vant til at når jeg inviterer folk på middag, da er maten nesten klar når gjestene kommer. Jeg gir folk mat maks en halvtime etter at de har kommet inn døren.

Slik er det ikke der. Vi har  begynt med å spise oss mette før vi drar dit, for ofte må vi vente i timesvis før maten kommer på bordet. Det er også frustrerende fordi jeg er en som liker å være på besøk hos folk i 2-3 timer, men når jeg skal treffe henne, er vi nødt til å sette av timesvis og egentlig en hel dag til dette. Vi kan jo ikke bare dra før de er ferdig å lage mat, og det er for meg uhøfligå stikke med en gang vi har spist også.

Jeg jobber 100 % og har egentlig ikke en hel dag av helga til å bruke i besøk..vi har mye annet vi vil få gjort i helga. Dessuten syns jeg det er slitsomt å ha huset fullt av unger en hel dag når de kommer til oss. Selv om jeg lager mat til de kommer  blir de i 5-6 timer. Er det jeg som er sær eller er det slik det bruker å være når en har unger? Jeg merker at hun lurer på hvorfor jeg veldig sjelden kan treffes, men når det skal være slik hver gang, blir det til at jeg ikke orker det. Hvordan kan jeg si at jeg syns det er nok å treffes maks 3 timer uten at det blir masse styr av det?

Anonymkode: 1d481...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke du som er sær. Det er helt vanlig å gi en ca.tid for når man regner med at man spiser så gjestene kan tilpasse seg etter det.

• Liker 1
Skrevet

Bare si det blir krevende fir deg med så mange besøk og at det er bedre om dere heller kan møtes for et par tre timer enn halve dagen

Anonymkode: 0c83f...000

• Liker 1
Skrevet

Haha, må nesten le litt. Håpløst. Hadde en sånn venninne. Hun lukket opp i undertøyet og hadde ikke startet med matlagingen. Det hadde ikke gjort noe, hadde jeg sett at hun hadde lagt mye i det ved å kjøpe mye godt, hatt en plan og gledet seg. Problemet her, var at det var lagt lite i det hele og jeg ble stående for matlaging. 

Synes du skal være ærlig. Si neste gang" takk, vi kommer,men vi kan ikke bli mer enn toppen 3 timer".

Dere kommer og går så etter 3 timer. Rekker dere ikke deserten, så rekker dere ikke den.

Gjenta samme prosedyre neste gang. Hun må tilpasse seg hvis dere skal rekke å være sammen. Si at det er veldig koselig, men at derr har en del annet prioritert for dagen, helgen osv.

Anonymkode: 802c3...e98

• Liker 2
Skrevet

Hva med å begynne å møtes på café? Da kan man gå etter en time. 

Anonymkode: 7ac9b...0d2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...