AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Del Skrevet 14. desember 2018 Hei! Frykter for at jeg har fått hull i en tann... Har ingen symptomer, smerter eller noe, oppdaget det helt tilfeldig.. Har alltid hatt en ekstrem tannlegeskrekk og har derfor vært svært forsiktig med tenna mine Men nå tror jeg det store har skjedd, og jeg gruer meg så jeg ikke får sove til tannlegetime neste uke Kan dette være noe annet enn et hull? Noen som vet? Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #2 Del Skrevet 14. desember 2018 Er ikke det råte? Som gjerne kommer rundt et hull? Anonymkode: 446a0...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3 Del Skrevet 14. desember 2018 Det kan være råte ja, eller bare misfarging. Anonymkode: b9304...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #4 Del Skrevet 14. desember 2018 Sikker på at det ikke er en matbit som har satt seg fast? Ser sånn ut Anonymkode: 1ff54...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #5 Del Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det råte? Som gjerne kommer rundt et hull? Anonymkode: 446a0...6ce Aner ikke er 27 år og har aldri hatt hull.. Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #6 Del Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan være råte ja, eller bare misfarging. Anonymkode: b9304...6bf Hva betyr råte? Satser alt på misfarging! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke er en matbit som har satt seg fast? Ser sånn ut Anonymkode: 1ff54...ad7 Ja, helt sikker Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7 Del Skrevet 14. desember 2018 Er nok karies/tannråte ja. Du har en lyserød rand over den aktuelle tannen. La en tannlege se på det😊 Anonymkode: e864d...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 14. desember 2018 #8 Del Skrevet 14. desember 2018 Ser ut som hull ja, blir nok boring. Du kjenner ikke noe, får bedøvelse 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #9 Del Skrevet 14. desember 2018 Der ser ut som eksponert tanndentiner.. altså tannhalsen. Hvis det var hull tror jeg at det hadde vært JÆVLIG vondt Anonymkode: 36b05...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #10 Del Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Der ser ut som eksponert tanndentiner.. altså tannhalsen. Hvis det var hull tror jeg at det hadde vært JÆVLIG vondt Anonymkode: 36b05...7a8 Er ikke vondt før hullet når nervene. Anonymkode: e864d...420 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #11 Del Skrevet 14. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok karies/tannråte ja. Du har en lyserød rand over den aktuelle tannen. La en tannlege se på det😊 Anonymkode: e864d...420 Skal til tannlegen neste uke 😭 Hvordan behandles tannråte? Må man borre? 4 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Ser ut som hull ja, blir nok boring. Du kjenner ikke noe, får bedøvelse 🙂 Er minst like redd for bedøvelsen som boringen... Måtte ha 6 mislykkede besøk hos tannlegen før jeg klarte å åpne munnen 😛 Så har en smule tannlegeskrekk kan du si 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der ser ut som eksponert tanndentiner.. altså tannhalsen. Hvis det var hull tror jeg at det hadde vært JÆVLIG vondt Anonymkode: 36b05...7a8 Kjenner absolutt ingenting.. Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Del Skrevet 14. desember 2018 6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Ser ut som hull ja, blir nok boring. Du kjenner ikke noe, får bedøvelse 🙂 Nåja... Anonymkode: b1828...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. desember 2018 #13 Del Skrevet 14. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til tannlegen neste uke 😭 Hvordan behandles tannråte? Må man borre? Er minst like redd for bedøvelsen som boringen... Måtte ha 6 mislykkede besøk hos tannlegen før jeg klarte å åpne munnen 😛 Så har en smule tannlegeskrekk kan du si Kjenner absolutt ingenting.. Anonymkode: ba6fa...4a9 Uff😞 Vet du hva som utløste tannlegeskrekken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 14. desember 2018 #14 Del Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal til tannlegen neste uke 😭 Hvordan behandles tannråte? Må man borre? Er minst like redd for bedøvelsen som boringen... Måtte ha 6 mislykkede besøk hos tannlegen før jeg klarte å åpne munnen 😛 Så har en smule tannlegeskrekk kan du si Kjenner absolutt ingenting.. Anonymkode: ba6fa...4a9 Prøv å kom deg til en tannlegespesialist, mange føler seg litt tryggere der. Ja du kjenner sprøytene litt, men går fort over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffefrøken Skrevet 14. desember 2018 #15 Del Skrevet 14. desember 2018 Snuser du? Kan være misfarging. Best å ta en tur til tannlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #16 Del Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Uff😞 Vet du hva som utløste tannlegeskrekken? Ingen anelse.. Aldri hatt en vond opplevelse med en tannlege, aldri hatt smertefulle behandlinger og har heller ingen annen type angst og er ikke redd for noe «kropps-lege» relatert 😛 Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #17 Del Skrevet 14. desember 2018 JEg får veldig lett hull i tennene, og kjenner aldri noe. En gang jeg var hos tannlegen hadde jeg fem hull, og jeg ante fred og ingen fare... Det er definitivt mulig å ha hull uten å kjenne smerte! Det ser ut som et hull ja. Lykke til hos tannlegen! Anonymkode: adec1...1b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. desember 2018 #18 Del Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen anelse.. Aldri hatt en vond opplevelse med en tannlege, aldri hatt smertefulle behandlinger og har heller ingen annen type angst og er ikke redd for noe «kropps-lege» relatert 😛 Anonymkode: ba6fa...4a9 Har du vært utsatt for overgrep? Muligens kan du be om hjelp uansett av fastlege som kan få deg inn i en gruppe hvor de utfører eksponeringsterapi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #19 Del Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev: Prøv å kom deg til en tannlegespesialist, mange føler seg litt tryggere der. Ja du kjenner sprøytene litt, men går fort over Tror ikke det.. Brukte som sagt veldig lang tid på å la min nåværende tannlege undersøke meg. Andre tannleger eller tannpleierne får ikke se på meg en gang 😛 En gang min tannlege hadde ferie og det var vikar der så gikk jeg faktisk hjem uten undersøkelse og ventet 4 uker på at ferien skulle være over.. Akkurat nå, Kaffefrøken skrev: Snuser du? Kan være misfarging. Best å ta en tur til tannlegen. Litt av og på. Helst av, siden jeg som sagt har tannhelseangst, men angsten slipper taket på fest merkelig nok Håper virkelig på misfarging 🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: ba6fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #20 Del Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Har du vært utsatt for overgrep? Muligens kan du be om hjelp uansett av fastlege som kan få deg inn i en gruppe hvor de utfører eksponeringsterapi. Nei, aldri noen form for overgrep. Trygg og god oppvekst Anonymkode: ba6fa...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå