Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Gutten min er 6 uker gammel. For en uke siden var han litt forkjølet og hadde hoste og slim i halsen. Forkjølelse gikk over etter 2-3 dager men det går ikke bra med halsen. Han hoster fortsatt en del og sliter mest med å "rense" halsen. Han får slim i halsen som er plagsomt. Han får også rar stemme etter det. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener. Men han sliter med det og gråter når han ikke klarer å få vekk det slimet eller det han har i halsen. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal gi han så halsen/hoste kan bli bedre. Han er så liten kan jo ikke gi han noe enda. Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe type hostesaft eller andre flytende medisin til spedbarn?? 

Jeg  fullammer.

Anonymkode: 39a6a...861

Skrevet

Ta kontakt med lege. Du kan få medisner til han. 

Anonymkode: 623ec...38e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med lege. Du kan få medisner til han. 

Han har 6 ukers kontroll på mandag. Holder det eller må jeg  dra til fastlegen?

Ts

Skrevet

De har ofte lege tilgjengelig på helsestasjonen, så du kan jo gå der først og se om du får lege der :) 

(Husker ikke om det er automatisk legetime på hs ved 6uker, men mulig det er det og.)

Skrevet

Vi har ei lita som har vært forkjølet masse da storesøster har startet i barnehagen denne høsten.... 

Fikk tips av sykehuset (vi var innlagt i 4 uker etter fødselen pga prematur baby) om å gi noen få dråper saltvann, da det kan bidra til å løse opp slimet. 

Men obs! Ikke rett etter mat. Jeg prøvde det, og resultatet ble sprutgulp! 

Anonymkode: 636cd...a71

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ei lita som har vært forkjølet masse da storesøster har startet i barnehagen denne høsten.... 

Fikk tips av sykehuset (vi var innlagt i 4 uker etter fødselen pga prematur baby) om å gi noen få dråper saltvann, da det kan bidra til å løse opp slimet. 

Men obs! Ikke rett etter mat. Jeg prøvde det, og resultatet ble sprutgulp! 

Saltvann inni munnen,????? Det har j aldri hørt om🙄

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ofte lege tilgjengelig på helsestasjonen, så du kan jo gå der først og se om du får lege der :) 

(Husker ikke om det er automatisk legetime på hs ved 6uker, men mulig det er det og.)

Ja vil gjerne ta det på helsestasjon. Siden fastlegen min ligger litt langt. Så orker ikke å dra ut med så liten baby i minus grader

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Saltvann inni munnen,????? Det har j aldri hørt om🙄

Er vel de som gurgler saltvann når de er syke og? Voksne altså. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Gutten min er 6 uker gammel. For en uke siden var han litt forkjølet og hadde hoste og slim i halsen. Forkjølelse gikk over etter 2-3 dager men det går ikke bra med halsen. Han hoster fortsatt en del og sliter mest med å "rense" halsen. Han får slim i halsen som er plagsomt. Han får også rar stemme etter det. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener. Men han sliter med det og gråter når han ikke klarer å få vekk det slimet eller det han har i halsen. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal gi han så halsen/hoste kan bli bedre. Han er så liten kan jo ikke gi han noe enda. Hva kan jeg gjøre? Finnes det noe type hostesaft eller andre flytende medisin til spedbarn?? 

Jeg  fullammer.

Ta barnet til lege. Å følge råd du får på nett med hensyn til et så lite barn kan i beste fall være livsfarlig.

Anonymkode: 4f8ef...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...