Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Nettvenn skrev:

Ja,forstår,det er flere som har gitt uttrykk for det samme som deg.
Jeg har bare vært overrasket over hvor mange som bruker ab-funksjonen.Som noen sier : samma det vel,det er hva man sier som er viktig. Enig i det også når det er saklig og ryddig i forhold til tema. Men all drittslengingen kommer i hovedsak fra anonyme,og det synes jeg er feigt og pysete.

Drittslenging er en uting. Uansett! 

For meg er knappen mer til bruk så folk ikke skal kjenne meg igjen hvis det er nor jeg ikke vil at "alle" skal vite om meg:) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til grunnene folk oppgir så trykker jeg ofte AB på tråder som er helt uinteressante å følge videre, for det koster mindre enn å av-abonnerer en tråd. 

Som denne. Eller tråder som spør etter favorittfarge eller hvilket navn som er finest av Lena og Elena. 

Anonymkode: 0f872...337

Skrevet
20 timer siden, Nettvenn skrev:

Jeg har deltatt/og deltar på flere debattforum de siste 10 år. 
Jeg stusset i starten her på KG,hvofror man i 'tillegg' til å være anonym ved sitt nick, i tilleg skiver innlegg som anonym(AB)
AB-funksjonen er jo der, men hvorfor i allverden er det sånn  at omtrent 60-80 % poster som AB?
Er  folk ekstra pinglete på dete forumet?
Sååå paranoide at de ikke engang kan poste /debatter  med sitt nick?

Helt enig, er dritt lei den muligheten til å skrive som ab, blir bare trolling og mistanker blandt brukerne om hvem som troller. Det er tydeligvis mange her inne uten baller... 

Jeg har kanskje brukt ab funksjonen maks 10 ganger, pga litt personlig info. De fleste som kjenner meg i det virkelige liv vet nok hvem jeg er her inne også pga mitt brukernavn og at jeg har skrevet i hvilket område jeg bor på 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Nettvenn skrev:

Tema som er hovedsaken ja. Men synes en god del tråder blir herpa av anonym drittslenging,synes det er feigt og pysete.

Spurte før, men ingen svar. Hva gjør deg mindre anonym enn AnonymBruker?

Anonymkode: 26d9c...098

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spurte før, men ingen svar. Hva gjør deg mindre anonym enn AnonymBruker?

Anonymkode: 26d9c...098

Da må man logge ut, og slå av internett. Kose med katten/hunden og drikke en kopp te på verandaen.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og Anonymbruker-hets, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
On 12/15/2018 at 2:01 AM, AnonymBruker said:

Ikke paranoia men beskyttelse. Jeg poster som anonym så ingen kan sende meg melding her. Undersøkelser viser at 6 av 10 kvinner opplever sexsjikanering på nett (ref: https://www.dagsavisen.no/innenriks/6-av-10-kvinner-blir-sex-sjikanert-pa-nett-1.1156058 )

og hvertfall en av tre ganger jeg har postet med nick her inne så kommer det en innboksmelding fra en eller annen mann som prøver å komme i kontakt seksuelt, eller som sender drapstrusler og hets. 

Dobbelt så mange kvinner enn menn utsettes for netthets (ref: http://kjonnsforskning.no/nb/2015/04/unge-kvinner-er-dobbelt-sa-utsett-netthets-som-menn ) og 53% kvinner begrenser seg på nett i frykt for netthets, spesielt de som ytrer seg politisk og hver femte kvinne sier at de føler sikkerheten sin oppriktig truet (ref: https://www.nrk.no/ytring/menn-som-hater-kvinner-1.14227313 , https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/4de0Aa/Darlig-selvtillit-Sovnvansker-Redsel-Slik-pavirker-hat-og-trusler-kvinnelige-politikere-og-jobben-de-gjor )

Mens netthetsen menn opplever går på sak og mening, og ofte stikk om at de er dumme eller har en uakseptabel mening, så går netthetsen mot kvinner ene og alene på kjønn, og vi får trusler om overgrep, drap av barna våres og opplever stalking.  https://forskning.no/institutt-for-samfunnsforskning-internett-kjonn-og-samfunn/nett-tv-netthets-rammer-kvinner-og-menn-forskjellig/286976

Ta deg fem minutter til å se denne så har du svaret 

Nå er det ikke på Kg jeg har fått flest meldinger om å skjære i stykker underlivet mitt og steke det med eggene til frokost, men i blandt har jeg fått meldinger om at jeg burde dø, bli voldtatt av innvandrere osv. Men gjengangern for meg her inne har vært menn som tar kontakt etter å ha sett meg på samlivs eller sexforumet, som er creepy og påtrengende. Fikk senest forrige uke melding om jeg ikke kunne gi han muligheten til å gi meg orgasme, fordi jeg hadde uttalt meg om orgasme i en sextråd her inne. Ganske uønska kontakt og derfor skriver jeg anonymt. 

Anonymkode: 538a2...4a2

Jeg håper virkelig at du rapporterer disse folka.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg kan forstå, at folk bruker anonymknappen på personlige ting, som familie, helse osv. Men ikke på hvilken film du så sist eller hva du hadde til middag.

Skrevet
På 14.12.2018 den 22.42, Nettvenn skrev:

Jeg har deltatt/og deltar på flere debattforum de siste 10 år. 
Jeg stusset i starten her på KG,hvofror man i 'tillegg' til å være anonym ved sitt nick, i tilleg skiver innlegg som anonym(AB)
AB-funksjonen er jo der, men hvorfor i allverden er det sånn  at omtrent 60-80 % poster som AB?
Er  folk ekstra pinglete på dete forumet?
Sååå paranoide at de ikke engang kan poste /debatter  med sitt nick?

Tja.. etter at Facebook-gruppen "mat fra bunnen" begynte å kaste ut medlemmer som postet her/ble mistenkt for å poste her så skjønner jeg det...

Anonymkode: 2f6f2...5f6

Skrevet
8 hours ago, Catalina Culès said:

Jeg kan forstå, at folk bruker anonymknappen på personlige ting, som familie, helse osv. Men ikke på hvilken film du så sist eller hva du hadde til middag.

Fordi det er sånne små ting som gjør at man blir gjenkjent. En dag skriver man kanskje om hvilke utfordringer man har med helsa. Så kommer en kollega og leser og tenker at, oi det hørtes ut som kollegaen min. Klikker seg inn på brukerprofilen, hvor det står at de lagde kyllingsalat til middag i går, akkurat slik kollegaen min snakket om at hun skulle gjøre i lunchen. Når da vedkommende også har et innlegg om kinoturen fra helga, som også var et tema i lunchen, da vet man hvem det er som skriver innleggene. Så da er det bare å kose seg med detaljene om helsetilstand, kranglene med mannen og utslettet i underlivet.

Det er ikke det ene uskyldige innlegget som er et problem, det er alle innleggene som til sammen forteller hvem du er IRL.

• Liker 1
Skrevet

Norge er et lite land, jeg skriver ofte som ab når jeg skriver om hendelser eller lignende som kan gjenkjennes. Har fortsatt sagt litt her og der om meg selv, men ikke nok til å bli gjenkjent. 

Man føler kanskje at man har gode grunner til å mene og tenke som man gjør, men jeg mener det er naivt å tro at man allerde har skjønt alt og ikke vil sitte 5 år lengre frem i tid og forstå at man bæsjet på leggen angående mange temaer. Om man da har blitt gjenkjent og assosieres med de naive og tåpelige meningene... 

Selvsagt går det gjerne bra for de aller, aller fleste, men jeg ser ikke hvorfor man skal ta den risikoen eller ikke være føre var når man kan. Jeg er for eks sjeleglad for at jeg ikke skrev aktivt på fb noen år tilbake da jeg var der. 

Skal sies at det er mye abskriving på forum som 4chan, vet ikke om pinglete er ordet jeg ville brukt om det forumet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...