AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #41 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, Nettvenn skrev: Sorry..leste og så noen av linkene dine,det eneste det ga meg..var vissheten om at den som netthetser,oppnår sitt mål. Legger man noen for hat,om det er noen man kjenner i RL,eller 'kun' på nett..så vil de skape et helvete for deg. Jeg sier ikke at det er enkelt,langt ifra,men..lar man seg underkaste slik dritt..så har hetseren oppnådd sitt mål. Jaja og det er kvinners feil for at de får traumer av voldtekt også? Vi burde bare skjerpe oss? Blablabla lite innsikt du... Selv folk, menn og kvinner, som blir mobbet én gang på skolen kan preges av det resten av livet. Det er psykologi. Når man da opplever repeterende og jevnlige trusler og sjikane , til og med innenfor husets fire vegger man skulle tro man har trygg så blir man naturligvis påvirket. Å legge skyld på kvinnene her blir en annen form for netthets og kvinneundertrykking, istedet bør man jo trekke frem at det må strengere lover til mot netthets og sjikane, større prioritering av stalkingsaker hos politiet, og mer tvungen psykiatrisk behandling av de som blir tatt for dette. Også en holdningsendring om å ikke støtte det, hører man noen som snakker om å drive med det så si de imot , og ofte er det hvite menn fra høyresiden som driver med dette og det sier oss kanskje litt om både politiske holdninger og holdninger til kvinner som vi ikke kan akseptere. Når det skjer urett skal man ikke bare snu det andre kinnet til. Anonymkode: 538a2...4a2 3
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #42 Skrevet 15. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, ideelt sett skulle jeg gjerne bare ha oversett slikt, men hvis slike ting skjer som respons på noe personlig og smertefullt man har fortalt om, så er det ikke så lett å overse. Noen er svært "flinke" til å komme med utsagn som skal ramme hardt og såre. Anonymkode: 7dc12...692 ja..det er slik det er på nett, det er etter min mening noe man må ta høyde for,når man poster .Mennesker på nett,vet ikke annet om deg,annet enn det du skriver. . Nettroll finnes overalt,de er nok ikke like tøffe i trynet, som om de skulle møte deg og snakke med deg face to face.Det kan være sårt og vondt,dersom man tar opp noe som er personlig,og får drittale svar tilbake. Man bør ikke tillegge nettsvar mer en hva det er, fremmede mennesker som faktisk kan skrive hva som helst til deg. . 1
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #43 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja og det er kvinners feil for at de får traumer av voldtekt også? Vi burde bare skjerpe oss? Blablabla lite innsikt du... Selv folk, menn og kvinner, som blir mobbet én gang på skolen kan preges av det resten av livet. Det er psykologi. Når man da opplever repeterende og jevnlige trusler og sjikane , til og med innenfor husets fire vegger man skulle tro man har trygg så blir man naturligvis påvirket. Å legge skyld på kvinnene her blir en annen form for netthets og kvinneundertrykking, istedet bør man jo trekke frem at det må strengere lover til mot netthets og sjikane, større prioritering av stalkingsaker hos politiet, og mer tvungen psykiatrisk behandling av de som blir tatt for dette. Også en holdningsendring om å ikke støtte det, hører man noen som snakker om å drive med det så si de imot , og ofte er det hvite menn fra høyresiden som driver med dette og det sier oss kanskje litt om både politiske holdninger og holdninger til kvinner som vi ikke kan akseptere. Når det skjer urett skal man ikke bare snu det andre kinnet til. Anonymkode: 538a2...4a2 Hva babler du om... Hvor kom voldtekt inn i bildet? Selvsagt kan man få traumer av voldtekt og annen mishandling.Du babler mer eller mindre usammenhengende.. Det som var tema i hovedinnlegget ..les det..så kan du komme med dine meniger ang. det, når du har fått summet og skjerpet deg litt... 2
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #44 Skrevet 15. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte ikke akkurat mye tid på å finne ut hvem folk var. Jeg fikk bekreftet de aller fleste jeg fant ut. Anonymkode: e562b...42e Heia deg..nå har jeg utlovet en dusør på 1000.- kroner til den som kan fortelle meg min id; så stå på! 😄 1
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #45 Skrevet 15. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva så om folk forfølges på nett til de slutter å uttale seg? Anonymkode: 7dc12...692 Ja..da har de vel latt seg overmanne da..trist for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #46 Skrevet 15. desember 2018 8 minutter siden, Nettvenn said: Heia deg..nå har jeg utlovet en dusør på 1000.- kroner til den som kan fortelle meg min id; så stå på! 😄 Jeg tror ikke du tok poenget. Anonymkode: e562b...42e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #47 Skrevet 15. desember 2018 Noen har fått det for seg at ab funksjonen brukes til å hetse eller å skjule seg bak når man vil være ufin. Den myten yår godt inn i og langt inn på kvinneguidens bakrom, noe man kan lese om i svar på Ris og Ros. Det som langt oftere skjer, derimot, er at folk poster denne typen ugreie skriverier under nick, lar det stå så lenge at leserne i tråden får det med seg, for så å gå inn og redigere før de blir fanget opp og skriveriene får konsekvenser for brukeren selv. Denmåten å opptre på er langt mer råtten enn å bruke ab funksjonen med vett og forstand Ingen bør skrive ting verken som ab eller under nick som de ikke klarer å si face to face til andre. Et annet kapittel her inne er dem som bytter nick enten bare med navneendring eller ved å slette seg for så å opprette ny bruker oftere enn andre skifter tannbørste. Det kritiserer ingen noen for, men ab de skal få gjennomgå til stadighet for sin bruk av abfunksjonen. Hvor er logikken? Anonymkode: 51c75...cfc 3
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #48 Skrevet 15. desember 2018 (endret) På 15.12.2018 den 2.45, AnonymBruker skrev: Noen har fått det for seg at ab funksjonen brukes til å hetse eller å skjule seg bak når man vil være ufin. Den myten yår godt inn i og langt inn på kvinneguidens bakrom, noe man kan lese om i svar på Ris og Ros. Det som langt oftere skjer, derimot, er at folk poster denne typen ugreie skriverier under nick, lar det stå så lenge at leserne i tråden får det med seg, for så å gå inn og redigere før de blir fanget opp og skriveriene får konsekvenser for brukeren selv. Denmåten å opptre på er langt mer råtten enn å bruke ab funksjonen med vett og forstand Ingen bør skrive ting verken som ab eller under nick som de ikke klarer å si face to face til andre. Et annet kapittel her inne er dem som bytter nick enten bare med navneendring eller ved å slette seg for så å opprette ny bruker oftere enn andre skifter tannbørste. Det kritiserer ingen noen for, men ab de skal få gjennomgå til stadighet for sin bruk av abfunksjonen. Hvor er logikken? Anonymkode: 51c75...cfc Hei du 🙂 tusen takk for et seriøst svar. Endret 8. april 2019 av Nettvenn
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #49 Skrevet 15. desember 2018 (endret) På 15.12.2018 den 2.43, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du tok poenget. Anonymkode: e562b...42e Endret 8. april 2019 av Nettvenn 1
Gjest TheBookofSorrow Skrevet 15. desember 2018 #50 Skrevet 15. desember 2018 3 timer siden, Nettvenn skrev: Nei,man vet jo aldri.;men slik jeg ser det,så er muligheten for å bli gjenkjent utrolig minimal. Det er jo det også tenker kanskje mange at Norge er et lite land?
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #51 Skrevet 15. desember 2018 (endret) På 15.12.2018 den 5.06, TheBookofSorrow skrev: Det er jo det også tenker kanskje mange at Norge er et lite land? Endret 8. april 2019 av Nettvenn
TinyBean Skrevet 15. desember 2018 #52 Skrevet 15. desember 2018 Det har blitt en vane for meg å trykke på Anonym, skal jeg være ærlig Jeg vet faktisk ikke, syns det er greit. Kanskje noen av oss ikke vil ha diverse meninger og kommentarer lenket til nickene sine? Hvem vet? Jeg har selv merket at jeg blir irritert når jeg ser et par nick dukke opp i diskusjoner fordi det de skriver er så utrolig idiotisk og slemt. Men de går det alltid an å skjule.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #53 Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, Nettvenn said: Ja,vi er et lite land.Men når jeg leser på KG,samt andre forum hvor anonymiteten er viktig/står i fokus, så slår det meg, at de sakene som taes opp like gjerne kan være min nabos problem,en i min families problem,en av mine venners problem. Problemene er sjeldent unike, eller spesifike bundet opp til et fåtall i vårt land.Problene/sakene som taes opp...kan gjelde mange. Derfor er det fint at kan dele med seg av sine erfariinger. Jeg har fått beskjed fra mine venner og familie, at jeg 'aldri' kommer til å klare å være anonym på nett. Litt pga at jeg er relativt 'kjent' og litt fordi min skrivestil er såkalt gjenkjennbar. *gir opp* Anonymkode: e562b...42e 1
Gjest TheBookofSorrow Skrevet 15. desember 2018 #54 Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, Nettvenn skrev: Ja,vi er et lite land.Men når jeg leser på KG,samt andre forum hvor anonymiteten er viktig/står i fokus, så slår det meg, at de sakene som taes opp like gjerne kan være min nabos problem,en i min families problem,en av mine venners problem. Problemene er sjeldent unike, eller spesifike bundet opp til et fåtall i vårt land.Problene/sakene som taes opp...kan gjelde mange. Derfor er det fint at kan dele med seg av sine erfariinger. Jeg har fått beskjed fra mine venner og familie, at jeg 'aldri' kommer til å klare å være anonym på nett. Litt pga at jeg er relativt 'kjent' og litt fordi min skrivestil er såkalt gjenkjennbar. Du har nok rett i det for de fleste temaene, situasjonene tas opp er ganske vanlige. Så det skal nok mye til for å tro at det er noen man kjenner. Selv bruker jeg nicket mitt istedet for anonymbruker for man trenger ikke å være helt paranoid.
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #55 Skrevet 15. desember 2018 5 minutter siden, TinyBean skrev: Det har blitt en vane for meg å trykke på Anonym, skal jeg være ærlig Jeg vet faktisk ikke, syns det er greit. Kanskje noen av oss ikke vil ha diverse meninger og kommentarer lenket til nickene sine? Hvem vet? Jeg har selv merket at jeg blir irritert når jeg ser et par nick dukke opp i diskusjoner fordi det de skriver er så utrolig idiotisk og slemt. Men de går det alltid an å skjule. Takk!! ..for ærligheten! Ja, jeg har hørt andre si det, at endel meninger vil man ikke ha knyttet i\opp til nicket sitt. Jeg er kanskje rett og slett for 'idealistisk' i forhold til meg selv..mener at alt jeg skriver skal ikke være 'verre' enn at jeg kan stå for det med nicket mitt..Jeg er kanskje helt håpløs i så måte😂 Men forstår veldig godt det du skriver altså! Hjelpes..jeg må opp om 3 timer ,kanskje på tide å legge seg, ha en god natt! 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #56 Skrevet 15. desember 2018 Jeg forstår ikke hvorfor det kommer så mange kommentarer som klager over denne Anonym Bruker-funksjonen. Er det så forbanna ille for deg å henge, så kan du selvfølgelig pelle deg over til andre debatt-forum som ikke har denne funksjonen. Eller for eksempel Diskusjon.no hvor denne AB-funksjonen ikke er like utbredt. Det ENESTE som faktisk gør Kvinneguiden-forumet så spesielt, er jo nettopp denne funksjonen med å krysse av for Anonymt. Dersom dette opplegget forsvinner, så kommer sannsynligvis en god del brukere til å forsvinne de også... Anonymkode: 3f1c6...bcd 1
Vakkertliv Skrevet 15. desember 2018 #57 Skrevet 15. desember 2018 Jeg skriver som anonym flere steder rett og slett for å ikke bli kjent igjen. Fant min tidligere sjef igjen på VG-debatt og har innsett hvor lite Norge er. Han skrev om noe vi hadde diskutert i pausen, og jeg trykket meg inn på temaet da jeg tenkte at det kunne jo være relevant for han. Kjente igjen skrivestilen på det han skrev, trykket meg videre inn på profilen hans og fikk bekreftet det utifra hvilken utdanning han hadde, hvilken by han var fra og hvor han skulle på ferie. Utrolig hvor mye folk legger ut om seg selv og hvor fort man kan kjenne igjen folk. Lar være å trykke på anonym og satser på at det går bra:p 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #58 Skrevet 15. desember 2018 Så lenge AB-muligheten er der og det er helt lovlig å skriver som det, lurer jeg på hva problemet er. Folk skriver. Er ikke det hovedsaken da? Anonymkode: b5ed3...8cf 2
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #59 Skrevet 15. desember 2018 15 minutter siden, Vakkertliv skrev: Jeg skriver som anonym flere steder rett og slett for å ikke bli kjent igjen. Fant min tidligere sjef igjen på VG-debatt og har innsett hvor lite Norge er. Han skrev om noe vi hadde diskutert i pausen, og jeg trykket meg inn på temaet da jeg tenkte at det kunne jo være relevant for han. Kjente igjen skrivestilen på det han skrev, trykket meg videre inn på profilen hans og fikk bekreftet det utifra hvilken utdanning han hadde, hvilken by han var fra og hvor han skulle på ferie. Utrolig hvor mye folk legger ut om seg selv og hvor fort man kan kjenne igjen folk. Lar være å trykke på anonym og satser på at det går bra:p Ja,forstår,det er flere som har gitt uttrykk for det samme som deg. Jeg har bare vært overrasket over hvor mange som bruker ab-funksjonen.Som noen sier : samma det vel,det er hva man sier som er viktig. Enig i det også når det er saklig og ryddig i forhold til tema. Men all drittslengingen kommer i hovedsak fra anonyme,og det synes jeg er feigt og pysete. 1
Chantielle Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #60 Skrevet 15. desember 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge AB-muligheten er der og det er helt lovlig å skriver som det, lurer jeg på hva problemet er. Folk skriver. Er ikke det hovedsaken da? Anonymkode: b5ed3...8cf Tema som er hovedsaken ja. Men synes en god del tråder blir herpa av anonym drittslenging,synes det er feigt og pysete. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå