Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Nettvenn said:

Skjønner at du er redd for å bli identifisert..sånn på en måte.Men på den annen side...med mindre mer eller mindre oppgir navner sitt,så kan man ikke identifisere en person,så unik er man faktisk ikke,om enn man kanskje til tider skulle ønske de man t 😉 At man ønsker å slippe trollekommentarer forstår jeg,men hvem faen bryr seg om møkkapreik egentlig ? 😉 

Hvis noen jeg har vært i diskusjon med og "vunnet over", spammer senere tråder der jeg poster, tagger meg eller skriver nedsettende om mine tidligere innlegg i tråder jeg ikke engang deltar i, hvis noen sender masete eller trakasserende PM etter å ha lagt merke til noe jeg skrev - da begynner jeg å poste anonymt. Oftere og oftere, ikke fordi jeg egentlig vil være så "feig", men fordi slik negativ oppmerksomhet drar meg ned.

Det er mange som utsettes for dette, og jeg har sett gode debattanter forsvinne fra forumet pga. andres evinnelige gnaging på alt de foretar seg her inne.

Anonymkode: 7dc12...692

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Nettvenn said:

Oki,forstår det du sier. Jeg har antageligvis ikke så mye å skjule,jeg er åpen om det meste,ingen kan 'kverke' meg for det jeg skriver. Om min samboer ikke får ting og tang til å stå,når den burde stå..så vet han om det..Han hadde ikke brydd seg en dritt om jeg hadde blitt gjenkjent på nett.Om jeg sier noe om mine barn som har kroniske sykdommer,så vet de det,og takler at jeg sier noe om det. Osv osv.Men jeg er kanskje ekstra heldig, siden jeg og mine nærmeste takler det å kunne si/snakke om ting,..med ick..eller med fullt navn.

For meg så synes det litt paranoid...å skrive som dobbelt anonymt..
Mitt nick her,...det skal mye til før noen skal kunne gjenkjenne meg..om noen skulle det,....utrolig tvilsomt..(kanskej man burde lage en konkurranse på det,førstemann til å idenfisere meg, skal få 1000.- kroner i premie)

Helt greit - skulle ønske jeg var i din situasjon.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er et lite problem her iblant. Når en skriver noe som har provosert en eller annen i en tråd, så dukker den brukeren opp i flere tråder hvor en kommenterer, og avsporer med noe vedkommende mener om en. Helt uavhengig av hva den aktuelle tråden handler om. Opplevde det selv for noen dager siden, at en bruker kom med "personangrep" på meg ut av det blå. Jeg blåser i det, og overser glatt. Bare koser meg litt over at vedkommende blir frustrert fordi jeg ikke svarer. Det er veien å gå.

Men det er nok andre som ikke orker "stalking" her inne. Jeg trodde at det var tull, men det er jo utrolig nok tilfelle. Så ikke at de er pysete, men blir lei den myggen som summer rundt dem. I og med at du gjør et forsøk på å provosere med å kalle folk pyser, og bruker det passivt aggressive blunkefjeset, så kan du være en av de myggene? 

Fatter ikke at det ellers kan provosere deg så mye at noen velger å bruke ab. 

Ja,har jo sett det via AB-funksjomen at noen brukere kaster seg på med ymse  kommentarer  rettet mot 1 person,og som ikke har noe med den opprinnelig tråden å gjøre. Hehe..ser veldig gotd,og gjenkjenner t din reaksjon på slike ting 🙂 
Er det ikke bare å overse slikt,når man i utgangspunktet vet at det er kun personen ,man går etter..og ikke har noe å tilføye debatten....?
Næsj...kjenner meg ikke videre provosert...mer undrende.
Blunke fjes ja..jeg fatter egentlig at folk henger seg opp i slike ting...Jeg slenger gjerne på et blunkefjes jeg..for å vise at jeg ikke er aggresiv i det jeg poster..men smiler litt underveis...

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nettvenn said:

Ja,har jo sett det via AB-funksjomen at noen brukere kaster seg på med ymse  kommentarer  rettet mot 1 person,og som ikke har noe med den opprinnelig tråden å gjøre. Hehe..ser veldig gotd,og gjenkjenner t din reaksjon på slike ting 🙂 
Er det ikke bare å overse slikt,når man i utgangspunktet vet at det er kun personen ,man går etter..og ikke har noe å tilføye debatten....?
Næsj...kjenner meg ikke videre provosert...mer undrende.
Blunke fjes ja..jeg fatter egentlig at folk henger seg opp i slike ting...Jeg slenger gjerne på et blunkefjes jeg..for å vise at jeg ikke er aggresiv i det jeg poster..men smiler litt underveis...

Jo, ideelt sett skulle jeg gjerne bare ha oversett slikt, men hvis slike ting skjer som respons på noe personlig og smertefullt man har fortalt om, så er det ikke så lett å overse. Noen er svært "flinke" til å komme med utsagn som skal ramme hardt og såre.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Nettvenn skrev:

Jeg har deltatt/og deltar på flere debattforum de siste 10 år. 
Jeg stusset i starten her på KG,hvofror man i 'tillegg' til å være anonym ved sitt nick, i tilleg skiver innlegg som anonym(AB)
AB-funksjonen er jo der, men hvorfor i allverden er det sånn  at omtrent 60-80 % poster som AB?
Er  folk ekstra pinglete på dete forumet?
Sååå paranoide at de ikke engang kan poste /debatter  med sitt nick?

Sukkk, enda en tråd om ab funksjonen? Ab funksjonen er diskutert opp og i mente, hva med å søke i noen få uker eller måneder gamle tråder, siden du ikke har fått diskusjonen med deg.

Anonymkode: 51c75...cfc

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, TheBookofSorrow skrev:

Det kommer jo kanskje an på hva slags situasjon man skal drøfte, og er redd for at noen skal kjenne igjen personen eller situasjonen. Man vet jo aldri.

Nei,man vet jo aldri.;men slik jeg ser det,så er muligheten for å bli gjenkjent utrolig minimal.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nettvenn said:

Nei,man vet jo aldri.;men slik jeg ser det,så er muligheten for å bli gjenkjent utrolig minimal.

Vel.

Jeg har funnet ut identiteten til en del personer kun ved å bruke informasjon de har skrevet om seg selv i fora. Ikke her, men på VGD da jeg brukte timesvis der hver dag.

Hver for seg små detaljer, som kan kombineres og gjøre det ganske enkelt å finne ut ting.

Anonymkode: e562b...42e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.

Jeg har funnet ut identiteten til en del personer kun ved å bruke informasjon de har skrevet om seg selv i fora. Ikke her, men på VGD da jeg brukte timesvis der hver dag.

Hver for seg små detaljer, som kan kombineres og gjøre det ganske enkelt å finne ut ting.

Jepp. Derfor jeg ikke skriver så mye om meg selv lenger. Har gått i fella før og vil helst være mer anonym. 

Anonymkode: 6682f...976

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg innså plutselig at jeg hadde skrevet 50.000 ord elns om meg selv her inne, inkludert hvilken by jeg er fra, hva jeg studerer og ca hvor jeg bor. Dette var ganske krise å innse; at jeg nesten hadde skrevet en roman her inne... Så da var jeg fullt igang med sletting, håper ingen fant ut at det var meg. Trodde jeg var anonym, men jeg skjønte tilslutt at med så mye spesifikk informasjon, så vil jeg neppe være dette mye lenger om jeg ikke sletter store mengder med informasjon om meg selv.

Upps..skjønner ditt dilemma. Ikke for å være ufin,men uansett..ikke ok å oppgi by/bosted. Håper det ordner seg for deg 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Ikke paranoia men beskyttelse. Jeg poster som anonym så ingen kan sende meg melding her. Undersøkelser viser at 6 av 10 kvinner opplever sexsjikanering på nett (ref: https://www.dagsavisen.no/innenriks/6-av-10-kvinner-blir-sex-sjikanert-pa-nett-1.1156058 )

og hvertfall en av tre ganger jeg har postet med nick her inne så kommer det en innboksmelding fra en eller annen mann som prøver å komme i kontakt seksuelt, eller som sender drapstrusler og hets. 

Dobbelt så mange kvinner enn menn utsettes for netthets (ref: http://kjonnsforskning.no/nb/2015/04/unge-kvinner-er-dobbelt-sa-utsett-netthets-som-menn ) og 53% kvinner begrenser seg på nett i frykt for netthets, spesielt de som ytrer seg politisk og hver femte kvinne sier at de føler sikkerheten sin oppriktig truet (ref: https://www.nrk.no/ytring/menn-som-hater-kvinner-1.14227313 , https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/4de0Aa/Darlig-selvtillit-Sovnvansker-Redsel-Slik-pavirker-hat-og-trusler-kvinnelige-politikere-og-jobben-de-gjor )

Mens netthetsen menn opplever går på sak og mening, og ofte stikk om at de er dumme eller har en uakseptabel mening, så går netthetsen mot kvinner ene og alene på kjønn, og vi får trusler om overgrep, drap av barna våres og opplever stalking.  https://forskning.no/institutt-for-samfunnsforskning-internett-kjonn-og-samfunn/nett-tv-netthets-rammer-kvinner-og-menn-forskjellig/286976

Ta deg fem minutter til å se denne så har du svaret 

Nå er det ikke på Kg jeg har fått flest meldinger om å skjære i stykker underlivet mitt og steke det med eggene til frokost, men i blandt har jeg fått meldinger om at jeg burde dø, bli voldtatt av innvandrere osv. Men gjengangern for meg her inne har vært menn som tar kontakt etter å ha sett meg på samlivs eller sexforumet, som er creepy og påtrengende. Fikk senest forrige uke melding om jeg ikke kunne gi han muligheten til å gi meg orgasme, fordi jeg hadde uttalt meg om orgasme i en sextråd her inne. Ganske uønska kontakt og derfor skriver jeg anonymt. 

Anonymkode: 538a2...4a2

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Nettvenn skrev:

Upps..skjønner ditt dilemma. Ikke for å være ufin,men uansett..ikke ok å oppgi by/bosted. Håper det ordner seg for deg 🙂 

Jeg tror det ordnet seg tilslutt. Håper det. Slettet hvertfall det jeg kunne slette om meg selv. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.

Ja også finnes det jo creeps som dette^  på nett som bruker fritiden sin på å grave fram info om andre . Det er også en grunn til at jeg skriver anonymt.

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vel.

Tror deg så gjerne - det er ikke så forbasket mange folk her i landet. Selv trenger jeg bare å skrive hvor jeg kommer fra og hva yrket mitt er, så kan alle som har møtt meg ane hvem jeg er her inne. Hvis jeg legger til alder og sivilstatus blir det sikkert. Sånn er det å ha et spesielt yrke som omfatter svært få.

• Liker 1
Skrevet

Ab har sine styrker og svakheter :) Poster selv ikke under ab, eller det har hendt en og annen gang for moro skyld, men det er vel heller unntakene. Uansett forstår jeg de brukerne som faktisk behøver det, stalking osv. Problemet oppstår først med de feige klovnene som angriper personer under skjul av ab, de har jeg liten respekt for. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke paranoia men beskyttelse. Jeg poster som anonym så ingen kan sende meg melding her. Undersøkelser viser at 6 av 10 kvinner opplever sexsjikanering på nett (ref: https://www.dagsavisen.no/innenriks/6-av-10-kvinner-blir-sex-sjikanert-pa-nett-1.1156058 )

og hvertfall en av tre ganger jeg har postet med nick her inne så kommer det en innboksmelding fra en eller annen mann som prøver å komme i kontakt seksuelt, eller som sender drapstrusler og hets. 

Dobbelt så mange kvinner enn menn utsettes for netthets (ref: http://kjonnsforskning.no/nb/2015/04/unge-kvinner-er-dobbelt-sa-utsett-netthets-som-menn ) og 53% kvinner begrenser seg på nett i frykt for netthets, spesielt de som ytrer seg politisk og hver femte kvinne sier at de føler sikkerheten sin oppriktig truet (ref: https://www.nrk.no/ytring/menn-som-hater-kvinner-1.14227313 , https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/4de0Aa/Darlig-selvtillit-Sovnvansker-Redsel-Slik-pavirker-hat-og-trusler-kvinnelige-politikere-og-jobben-de-gjor )

Mens netthetsen menn opplever går på sak og mening, og ofte stikk om at de er dumme eller har en uakseptabel mening, så går netthetsen mot kvinner ene og alene på kjønn, og vi får trusler om overgrep, drap av barna våres og opplever stalking.  https://forskning.no/institutt-for-samfunnsforskning-internett-kjonn-og-samfunn/nett-tv-netthets-rammer-kvinner-og-menn-forskjellig/286976

Nå er det ikke på Kg jeg har fått flest meldinger om å skjære i stykker underlivet mitt og steke det med eggene til frokost, men i blandt har jeg fått meldinger om at jeg burde dø, bli voldtatt av innvandrere osv. Men gjengangern for meg her inne har vært menn som tar kontakt etter å ha sett meg på samlivs eller sexforumet, som er creepy og påtrengende. Fikk senest forrige uke melding om jeg ikke kunne gi han muligheten til å gi meg orgasme, fordi jeg hadde uttalt meg om orgasme i en sextråd her inne. Ganske uønska kontakt og derfor skriver jeg anonymt. 

Yikes! 

Anonymkode: c519b...b9d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.

Tja..mange historier kan være like,ofte så er endel felles skjebner som ikke er så ulike som man skulle tro.
Har du fått noen bekreftelse ang. de du mener at du vet hvem  er da?
Okkesom...det er  noe spesielt med de som bruker timesvis og dager..på finne ut hvem/identiten på folk man snakker på nett med.
Hva så liksom? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja også finnes det jo creeps som dette^  på nett som bruker fritiden sin på å grave fram info om andre . Det er også en grunn til at jeg skriver anonymt.

Jeg var nysgjerrig på folk og det er virkelig ikke så vanskelig å bruke slik informasjon til noen enkle nettsøk.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry..leste og så noen av linkene dine,det eneste det ga meg..var vissheten om at den som netthetser,oppnår sitt mål. Legger man noen for hat,om det er noen man kjenner i RL,eller 'kun' på nett..så vil de skape et helvete for deg.
Jeg sier ikke at det er enkelt,langt ifra,men..lar man seg underkaste slik dritt..så har hetseren oppnådd sitt mål.

Skrevet
4 minutter siden, Nettvenn said:

(...)Hva så liksom? 

Hva så om folk forfølges på nett til de slutter å uttale seg?

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Nettvenn said:

Tja..mange historier kan være like,ofte så er endel felles skjebner som ikke er så ulike som man skulle tro.
Har du fått noen bekreftelse ang. de du mener at du vet hvem  er da?
Okkesom...det er  noe spesielt med de som bruker timesvis og dager..på finne ut hvem/identiten på folk man snakker på nett med.
Hva så liksom? 

Jeg brukte ikke akkurat mye tid på å finne ut hvem folk var.

Jeg fikk bekreftet de aller fleste jeg fant ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...