AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Stemoren min kom i begynnelsen av måneden med et veldig kvalmt utsagn. Vi hadde allerede kjøpt julegaver til alle. Da sier hu «jeg kommer ikke til å gi noen gaver i år, det har jeg faktisk ikke råd til, har brukt mer enn nok penger i det siste».. Dama eier stor villa, 2 utleieleiligheter, masse tomt, og 4 hytter som også er leid ut når de ikke bruker dem.. ikke lenge siden hun lurte på hva hun skulle bruke pengene på siden hun hadde over 20 millioner på konto.. kjente jeg ble skikkelig sjokkert. Og litt kvalm egentlig. Jeg som har inntekt på rundt 200 000, og så kan hun komme med noe sånt 🤢 Anonymkode: 3ead1...7a8 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #2 Skrevet 14. desember 2018 Enkelte eier ikke sosiale antenner. Har selv en mor som ikke ga meg og min søster ulike pengebeløp selv om vi alle tre feiret jula sammen. Anonymkode: fbf98...f03 15
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3 Skrevet 14. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Enkelte eier ikke sosiale antenner. Har selv en mor som ikke ga meg og min søster ulike pengebeløp selv om vi alle tre feiret jula sammen. Anonymkode: fbf98...f03 VI fikk ulikt beløp. Jeg løftet opp en 500-lapp og min søster en 1000-lapp da vi åpnet konvolutten samtidig. Anonymkode: fbf98...f03 13
blomaden Skrevet 14. desember 2018 #4 Skrevet 14. desember 2018 Hun er bare gjerrig og liker sikkert ikke å bruke pengene sine på andre enn seg selv. Som forsåvidt er grei, er tross alt hennes penger.. men litt stusselig er det jo av henne da 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #5 Skrevet 14. desember 2018 Hvor er faren din? Anonymkode: 29344...ec0 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #6 Skrevet 14. desember 2018 Hvis hun faktisk har millionbeløp på konto så er jeg enig i at det er gnient. Men man kan fortsatt ha høy formue (eiendom/aksjer) uten at man er særlig likvid, altså har cash på hånden. Anonymkode: 40ab4...7d7 13
Morten1 Skrevet 14. desember 2018 #7 Skrevet 14. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis hun faktisk har millionbeløp på konto så er jeg enig i at det er gnient. Men man kan fortsatt ha høy formue (eiendom/aksjer) uten at man er særlig likvid, altså har cash på hånden. Anonymkode: 40ab4...7d7 Helt enig, det er mange som ikke forstår det når de snoker i skattelistene 16
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #8 Skrevet 14. desember 2018 Kapitalen hennes kan være bundet. Hun kan også ha økonomiske vansker du ikke vet om. Anonymkode: 33407...631 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #9 Skrevet 14. desember 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun faktisk har millionbeløp på konto så er jeg enig i at det er gnient. Men man kan fortsatt ha høy formue (eiendom/aksjer) uten at man er særlig likvid, altså har cash på hånden. Anonymkode: 40ab4...7d7 Men da bør man enten selge noe eller belåne opp eiendom så man får kjøpt julegaver. Anonymkode: 9caa1...f77 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #10 Skrevet 15. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da bør man enten selge noe eller belåne opp eiendom så man får kjøpt julegaver. Anonymkode: 9caa1...f77 Du kødder nå? Fordi man har vært flink med penger og har fått bygget seg opp en formue så mener du at man skal ta opp lån for å gi julegaver til de som ikke har vært så flinke? Anonymkode: b6fc4...24a 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #11 Skrevet 15. desember 2018 Hun leier ut opptil 6 steder så lite penger på hånd tviler jeg på. De to leilighetene er store, nye leiligheter i to av Norges dyreste byer. Tror kanskje hun egentlig ikke liker å bruker penger, kjører rundt i en gammel bil som har sett bedre dager. Faren min ordner nok gaver, var bare at denne kommentaren gjorde meg litt kvalm Anonymkode: 3ead1...7a8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #12 Skrevet 15. desember 2018 Og hun har ikke «vært flink med penger». Det er snakk om arv Anonymkode: 3ead1...7a8
Rucula Skrevet 15. desember 2018 #13 Skrevet 15. desember 2018 Jeg forstår deg godt ts. Gjerrige, egoistiske folk er lite sjarmerende 5
Knirke Skrevet 15. desember 2018 #14 Skrevet 15. desember 2018 Er det ikke bare å la være å gi gave til henne, da? Jeg har meldt meg av jule-hysteriet for flere år siden. Før var det fordi jeg faktisk ikke hadde råd, nå er det mer fordi jeg ikke gidder. 2
visp Skrevet 15. desember 2018 #15 Skrevet 15. desember 2018 3 minutter siden, Knirke skrev: Er det ikke bare å la være å gi gave til henne, da? Jeg har meldt meg av jule-hysteriet for flere år siden. Før var det fordi jeg faktisk ikke hadde råd, nå er det mer fordi jeg ikke gidder. Helt enig. Gavehysteriet har tatt av. De fleste har økonomi til å kjøpe det meste, men det har blitt noe stygt og grotesk over masseforbruket.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #16 Skrevet 15. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kødder nå? Fordi man har vært flink med penger og har fått bygget seg opp en formue så mener du at man skal ta opp lån for å gi julegaver til de som ikke har vært så flinke? Anonymkode: b6fc4...24a Man bestemmer selv om man vil holde formuen sin likvid. Så å si at man ikke har penger til å kjøpe julegaver er bare vås. Hvis man ikke vil kjøpe julegaver, så bør man si det. Ikke si at man ikke har penger. I hvert fall ikke hvis man har en nettoformue på 20 millioner. Anonymkode: 9caa1...f77 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #17 Skrevet 15. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man bestemmer selv om man vil holde formuen sin likvid. Så å si at man ikke har penger til å kjøpe julegaver er bare vås. Hvis man ikke vil kjøpe julegaver, så bør man si det. Ikke si at man ikke har penger. I hvert fall ikke hvis man har en nettoformue på 20 millioner. Anonymkode: 9caa1...f77 Har en antatt formue på rundt 2 millioner. Dette ligger i bolig, og er ikke frie midler. Med andre ord er ikke dette penger jeg kunne brukt på julegaver. Når det er sagt så har vi så vi greier oss, og kjøper julegaver. Men det er ikke slik at vi er rike selv med formue, dessuten er dette formue som er vanskelig å få ut i penger all den tid vi trenger en bolig. Og dersom vi nå selger må vi kjøpe i samme marked å formuen måtte gått rett i ny bolig. Anonymkode: 7339a...b4f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #18 Skrevet 15. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemoren min kom i begynnelsen av måneden med et veldig kvalmt utsagn. Vi hadde allerede kjøpt julegaver til alle. Da sier hu «jeg kommer ikke til å gi noen gaver i år, det har jeg faktisk ikke råd til, har brukt mer enn nok penger i det siste».. Dama eier stor villa, 2 utleieleiligheter, masse tomt, og 4 hytter som også er leid ut når de ikke bruker dem.. ikke lenge siden hun lurte på hva hun skulle bruke pengene på siden hun hadde over 20 millioner på konto.. kjente jeg ble skikkelig sjokkert. Og litt kvalm egentlig. Jeg som har inntekt på rundt 200 000, og så kan hun komme med noe sånt 🤢 Anonymkode: 3ead1...7a8 Nå er det jo ingen plikt å gi gaver da! Anonymkode: 13580...60f 3
Duftavsommerregn Skrevet 15. desember 2018 #19 Skrevet 15. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: u kødder nå? Fordi man har vært flink med penger og har fått bygget seg opp en formue så mener du at man skal ta opp lån for å gi julegaver til de som ikke har vært så flinke? Nå må du pindaø kutte ut, du er ikke flink med penger om du plasser alt du har i forskjellige ting, salter det ned så du ikke har til normalt forbruk. Da er du bare en gnier, og det er jo helt greit. Men da må man bare si ifra at det ikke blir noen presanger da, og det må gå begge veier. Men fatter bare ikke at man har en slik innstilling, når man velger å ha sosial samvær med familien er det tradisjon at man gir noe, det trenger ikke være så mye heller. Men med slike summer vi snakker om i formue? Da er man dønn gjennom en gnier.
Blueblizz Skrevet 15. desember 2018 #20 Skrevet 15. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ingen plikt å gi gaver da! Anonymkode: 13580...60f Det var vel snakk om måten det ble sagt på kanskje, ikke om eller hvor mye man velger å gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå